Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Na linii E 59 trwa modernizacja kolejowego mostu we Wrocławiu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
03-06-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Na linii E 59 trwa modernizacja kolejowego mostu we Wrocławiu
Nowe przęsło mostu kolejowego nad Odrą we Wrocławiu stopniowo szykowane jest do przekroczenia rzeki. Powstaje ze stalowych elementów, które wykonawca wcześniej zgromadził na terenie zalewowym. Stopniowo, kilka metrów nad ziemią, na zachowanej żelbetowej części obiektu, pracownicy montują nową konstrukcję.

Kilkudziesięciometrowe przęsło w ostatnich dniach maja przesunięte zostało o 86 m ze strony Wrocławia Osobowic na filary nad terenem zalewowym. Będzie uzupełnione o kolejne elementy i przeciągnięte nad Odrą do stacji Wrocław Popowice. Operację budowy nowej przeprawy dla pierwszego toru obserwują pasażerowie pociągów m.in. relacji Wrocław – Poznań. Modernizacja nie powoduje utrudnień dla składów kursujących bez przerwy po równoległym torze.

W ramach modernizacji linii E 59 Wrocław – Poznań prace przy moście rozpoczęły się jesienią 2012 r. Wykonawca rozebrał dwa przęsła stalowe nad terenem zalewowym i z pomocą barki usunął stalową sześćdziesięciometrową kratownicę nad nurtem rzeki. Zdemontowana została też część konstrukcji żelbetowej.

Nową, prawie półkilometrową, przeprawę pod każdym z dwóch równoległych mostów stworzą przęsła stalowe o długości 131 m i dalej żelbetowe. Cała konstrukcja obiektu oparta będzie na 29 odnowionych i wzmocnionych filarach. Ze względu na wymagania przeciwpowodziowe most będzie wyższy o 35 cm od poprzedniego.

Po oddaniu do eksploatacji, pierwszego mostu przejmie on ruch pociągów. Modernizacja obejmie wówczas równoległy obiekt. Modernizacja mostów kosztuje ok. 41 mln zł. i zakończy się w 2014 r. Bezpośrednim wykonawcą jest firma Intercor z Zawiercia.

Modernizacja linii kolejowej E 59  na odcinku Wrocław - granica województwa dolnośląskiego obejmuje poza odrzańskim mostem około 100 obiektów inżynieryjnych. Trwają prace przy konstrukcji mostu nad Widawą. Także na szlaku ze Żmigrodu do Korzeńska przebudowa obejmuje 5 mostów: nad rzeką Sąsiecznica, Kanałem Sowinia (Młynówka), rzeką Barycz, Kanałem Stawnik (Kokot) i nad rzeką Orlą.

Modernizowane są tory i podtorze, sieć trakcyjna oraz system sterowania ruchem kolejowym i system łączności. Przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych i montaż urządzeń sygnalizacji przejazdowej zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym.

Po modernizacji linii E 59 na odcinku Wrocław – granica województwa dolnośląskiego pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Czas podróży z Wrocławia do granicy województwa dolnośląskiego skróci się o 20 min.

Linia E 59 to międzynarodowy ciąg transportowy z Malmö – Ystad do Wiednia, Budapesztu i Pragi. Najkrótsze i najdogodniejsze połączenie Skandynawii z Europą Środkowo-Wschodnią i Bałkanami. Objęta jest „Umową Europejską o Głównych Międzynarodowych Liniach Kolejowych” (AGC), stanowi fragment Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN). W Polsce łączy Szczecin, Poznań, Wrocław, Międzylesie.

Projekt „Modernizacja linii kolejowej E 59  na odcinku Wrocław - Poznań, Etap II - odcinek Wrocław - granica województwa dolnośląskiego” współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowy most kolejowy w Czechach. Pojadą po nim RegioFoxy [zdjęcia]

Infrastruktura

Nowy most kolejowy w Czechach. Pojadą po nim RegioFoxy [zdjęcia]

Michał Szymajda 23 listopada 2024

Zakończyła się budowa mostu kolejowego na Regalicy

Infrastruktura

Zakończyła się budowa mostu kolejowego na Regalicy

inf. pras PKP PLK 07 stycznia 2024

Zaczęła się budowa nowego mostu kolejowego nad Odrą w Opolu

Infrastruktura

Niemcy zbudują most kolejowy na Odrze pomiędzy Kostrzynem a Kietz

Infrastruktura

Nowy most kolejowy nad Kanałem Kędzierzyńskim [zdjęcia] [film]

Fotorelacje

Zobacz również:

Nowy most kolejowy w Czechach. Pojadą po nim RegioFoxy [zdjęcia]

Infrastruktura

Nowy most kolejowy w Czechach. Pojadą po nim RegioFoxy [zdjęcia]

Michał Szymajda 23 listopada 2024

Zakończyła się budowa mostu kolejowego na Regalicy

Infrastruktura

Zakończyła się budowa mostu kolejowego na Regalicy

inf. pras PKP PLK 07 stycznia 2024

Zaczęła się budowa nowego mostu kolejowego nad Odrą w Opolu

Infrastruktura

Niemcy zbudują most kolejowy na Odrze pomiędzy Kostrzynem a Kietz

Infrastruktura

Nowy most kolejowy nad Kanałem Kędzierzyńskim [zdjęcia] [film]

Fotorelacje

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5