Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Na linii 447 do Grodziska Mazowieckiego trwa już demontaż torów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
21-09-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Korekta rozkładu jazdy 3 września przyniosła przede wszystkim istotne zamknięcie linii kolejowej na Warszawskim Węźle Kolejowym. Tego dnia przestały kursować pociągi po linii podmiejskiej nr 447, zaś wykonawca przystąpił do właściwych prac w związku z modernizacją trasy.

Front robót na linii kolejowej nr 447 rozpościera się na długości 22 km od Warszawy Włochy do Grodziska Mazowieckiego. Wykonawca linii ma za zadanie wymienić łącznie 43 km torów, 15 rozjazdów, przebudować siedem mostów i wiaduktów, pięć przejść podziemnych oraz zbudować dwa nowe. Powstanie też nowy tunel drogowy w Pruszkowie i przystanek w Parzniewie. Modernizacja obejmie w sumie 9 peronów na sześciu stacjach i przystankach, które będą wyposażone w nowoczesną informację pasażerską i udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Prace nie będą prowadzone na wybudowanym kilka lat temu przystanku Ursus Niedźwiadek oraz stacji Grodzisk Mazowiecki, która przeszła modernizację podczas prac na linii nr 1.

By uzyskać jak najkrótszy czas prac, PKP Polskie Linie Kolejowe zdecydowały się całkowicie zamknąć linię 447 dla ruchu kolejowego. Wykonawca zadeklarował, że na główne prace będzie potrzebował 12 miesięcy. Obecnie nad jednym torem – południowym – od Warszawy Włochy do rozjazdu tuż przed Grodziskiem Mazowieckim zdemontowano już sieć trakcyjną oraz usunięto stare słupy. Małe fragmenty drutu zachowano na razie na stacji Pruszków. Po wykonaniu tych prac, wykonawca rozpoczął demontaż torów po stronie północnej. Zostały one pocięte na kawałki i wraz z podkładami są usuwane ze szlaku. Na razie prace realizowane są na odcinku pomiędzy Pruszkowem a Piastowem.

Pociągi dalekobieżne wciąż jeszcze przejeżdżają przez stację w Pruszkowie, opuszczając szlak pierwszym rozjazdem za stacją. Taka organizacja ruchu wynika z budowy tunelu drogowego (obecnie zamknięty jest tor nr 2 linii nr 1) i potrwa do lutego 2018 roku.

W przypadku przystanków kolejowych, najbardziej zaawansowane prace toczą się w obrębie Warszawy Włochy. Wykonawca wygrodził już płytami jedną krawędź nowego peronu wyspowego. Na pozostałych stacjach i przystankach zdemontowano w całości nawierzchnię peronową. Prace są najmniej widoczne na przystanku w Piastowie oraz Warszawa Ursus (tutaj zdemontowano na razie gabloty informacyjne oraz tablice z nazwami stacji).

Modernizacja linii 447 ma pozwolić na podniesienie prędkości pociągów podmiejskich z 80 do 120 km/h. Według szacunków czas przejazdu może się skrócić o pięć minut (z wszystkimi postojami), choć – jak zaznacza PLK – wykorzystanie tych możliwości zależy od przewoźników. Poprawie ma ulec przede wszystkim przepustowość linii, choć tu PLK unikają podania konkretnych liczb.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Pasażer

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Paulina Piziorska 17 października 2025

PLK: 27 mld złotych w tegorocznych przetargach. Znamy plany na 2026 r.

Infrastruktura

Wyborski: PLK SA kreatorem polskiego rynku kolejowego 

Infrastruktura

Wyborski: PLK SA kreatorem polskiego rynku kolejowego 

Łukasz Malinowski 25 września 2025

Mochocki: PLK nie obawiają się tanich ofert. Budowlanka wie, co robi

Infrastruktura

PLK SA: Kolejne kilometry torów o podwyższonych parametrach

Infrastruktura

PLK SA: Kolejne kilometry torów o podwyższonych parametrach

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 10 września 2025

Zobacz również:

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Pasażer

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Paulina Piziorska 17 października 2025

PLK: 27 mld złotych w tegorocznych przetargach. Znamy plany na 2026 r.

Infrastruktura

Wyborski: PLK SA kreatorem polskiego rynku kolejowego 

Infrastruktura

Wyborski: PLK SA kreatorem polskiego rynku kolejowego 

Łukasz Malinowski 25 września 2025

Mochocki: PLK nie obawiają się tanich ofert. Budowlanka wie, co robi

Infrastruktura

PLK SA: Kolejne kilometry torów o podwyższonych parametrach

Infrastruktura

PLK SA: Kolejne kilometry torów o podwyższonych parametrach

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 10 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij