NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Na budowie linii nr 7 skradziono kable. Kolejny etap modernizacji trzeba przełożyć

| Michał Szymajda 08.01.2019 126

Na budowie linii nr 7 skradziono kable. Kolejny etap modernizacji trzeba przełożyć
Nowa stacja Otwock fot. PKP PLK
Koleje Mazowieckie nie mogą wdrożyć zmian w rozkładzie jazdy na linii nr 7 w okolicach Otwocka. Nie jest na to gotowe PKP PLK, które zarejestrowało kradzież dopiero co położonej infrastruktury.
– W związku z opóźnieniem w pracach modernizacyjnych w stacji Otwock w dniach 12-14 stycznia nie dojdzie do zmiany rozkładu jazdy na linii nr 7 Warszawa - Dęblin oraz nie zostanie wdrożony rozkład jazdy, który miał obowiązywać od 15 stycznia – poinformował jedyny obecnie przewoźnik pasażerski na mazowieckim odcinku linii 7, którym są Koleje Mazowieckie. PKP PLK potwierdza, że zmiana rozkładu jazdy, która miała być wdrożona 15 stycznia, nie wejdzie w życie.

Kable skradziono w Sylwestra

– Prace przy zabudowie urządzeń srk przebiegały zgodnie z planem. Nowa infrastruktura była przygotowana do odbioru eksploatacyjnego i uruchomienia. Jednak 31 grudnia doszło do dewastacji i kradzieży kabli. Zdarzenie zostało zgłoszone na policję – poinformował Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK. Obecnie wykonawca prowadzi szczegółową inwentaryzację uszkodzeń i przygotowuje harmonogram naprawy uszkodzonej sieci kablowej. Nie oznacza to jednak, że naprawa przebiegnie szybko.

– Przeprowadzenie napraw zależy od warunków atmosferycznych. Obecnie ujemne temperatury nie pozwalają na zgodne z wymogami ułożenie nowej instalacji. Kable układane podczas mrozów byłyby narażone na uszkodzenia co później może skutkować błędnymi działaniami urządzeń, a w następstwie ponowną koniecznością wymianą kabli. Uszkodzone kable będą wymienione na całej długości, a to wiąże się z wykopaniem kilkuset metrów kabli, usunięciu uszkodzonych, położeniu nowych i ponownym ich zabezpieczeniu. Wykonawca przystąpi do pracy natychmiast, gdy pozwolą na to warunki atmosferyczne – dodał Jakubowski.

Pociągi bez zmian do wiosennej korekty

Od 12 stycznia dla pociągów Kolei Mazowieckich obowiązywał będzie dotychczasowy rozkład jazdy, a zmiana polegała będzie na wprowadzeniu przerwy technologicznej na odcinku Otwock – Pilawa (zastąpienia pociągów przez ZKA) w godzinach 11:00 - 13:00 oraz od godziny 23:00. Tak będzie aż do marcowej korekty rozkładu jazdy pociągów. Szczegółowy rozkład jazdy pociągów jest dostępny tutaj.

Jesienią 2018 roku Astaldi przestało wykonywać modernizację linii nr 7. PLP PLK kontynuuje wypłaty dla podwykonawców i stara się kontynuować prace własnymi siłami. PKP PLK optymistycznie szacuje, że linię 7 uda się udrożnić na przełomie trzeciego i czwartego kwartału 2019. Nawet jeśli tak się stanie, prace modernizacyjne dalej będą kontynuowane, co nie pozwoli pociągom na kursowanie szybciej niż przed rozpoczęciem remontu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5