NUMER 06/2020
NUMER 07/2020
Temat numeru:
Inwestycje napędzą gospodarkę?
szukaj
Śledź nas:

Most kolejowy spod Wawelu jedzie w Polskę

| inf. pras 01.08.2020 68

Most kolejowy spod Wawelu jedzie w Polskę
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Most kolejowy spod Wawelu jedzie w Polskę
Most kolejowy spod Wawelu jedzie w Polskę
Most kolejowy spod Wawelu jedzie w Polskę
Most kolejowy spod Wawelu jedzie w Polskę
Most kolejowy spod Wawelu jedzie w Polskę
Szykuje się budowa nowych kolejowych mostów w centrum Krakowa. Na trzech przeprawach będą tory i kładka pieszo-rowerowa. Dwanaście dotychczasowych stalowych przęseł będzie wykorzystanych na sieci kolejowej w Polsce - podają służby prasowe PKP Polskich Linii Kolejowych.
W maju pociągi pojechały pierwszym z trzech nowych mostów, które powstają na krakowskiej linii średnicowej między Krakowem Głównym a Krakowem Zabłociem. Wykonawca rozpoczął proces demontażu dotychczasowej przeprawy, która zapewniała przejazd składów. Dwanaście przęseł o wadze 1440 ton, jest skrupulatnie przygotowywane do demontażu i transportu. W ostatni weekend dwa pierwsze, po 120 ton wagi, dźwig ściągnął na brzeg i zostały wywiezione.

W najbliższych tygodniach podobny proces przejdą kolejne elementy. W precyzyjnie zaplanowanej operacji używane są pociągi, ciężarówki, dźwigi i barki. Rozbiórka zakończy się we wrześniu, a wykonawca przystąpi do budowy nowej przeprawy.

Konstrukcje krakowskiego mostu na Podkarpaciu, Lubelszczyźnie i Śląsku

Kolejarze dokładnie zbadali most. Dwanaście stalowych elementów po renowacji będzie służyć jako części wiaduktów i mostów. Pięć pojedzie do Zagórza na Podkarpaciu, gdzie zastąpi wysłużony most kolejowy nad Sanem. Trzy trafią do Częstochowy na linię Kielce – Fosowskie. Pozostałe przęsła zostaną wykorzystane do rewitalizacji wiaduktów kolejowych w Krasnymstawie i Rykach na Lubelszczyźnie, oraz Wojkowicach i Rudnikach na Śląsku.

Budowa trzech nowych mostów kolejowych w Krakowie to element jednej z największych inwestycji PLK na południu kraju. W centrum miasta, pomiędzy stacjami Kraków Główny i Kraków Płaszów, powstają dodatkowe tory kolejowe. Nowe przystanki – Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień ułatwią dostęp do kolei. Sprawniejsze będzie kursowanie składów dalekobieżnych przez Kraków. Uruchomione zostaną dodatkowe połączenia aglomeracyjne. Modernizowana linia średnicowa prowadzona jest na nowych estakadach i wiaduktach. Nad Wisłą cztery tory będą na trzech nowych mostach. Dodatkowo wybudowana zostanie kładka pieszo-rowerowa, która m.in. ułatwi dostęp do przystanku Kraków Zabłocie - podaje PLK.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Małopolska (169)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Małopolska (169)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2020
NUMER 07/2020
W najnowszym raporcie wracamy do zorganizowanego w czerwcu przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR VIII Kongresu Infrastruktury Polskiej i analizujemy podejmowane w trakcie jego trwania tematy kolejowe, w tym wpływ pandemii na obecną sytuację kolei w Polsce, czy kwestię potrzeby zmiany paradygmatu inwestycji kolejowych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym, tym razem są to Petr Vavrouška, wiceprezesem mmcite+ – firmy zajmującej się projektowaniem architektury infrastrukturalnej, oraz Jackiem Ratajczykiem, który w firmie Stadler Signalling odpowiada za integrację ETCS.

Polecamy ponadto arcyciekawe materiały dotyczące nowych dwusystemowych pociągów elektryczno-spalinowych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, prezentację wstępnego planu III linii metra na warszawski Gocław, wynikach i nowym motto Siemens Mobility czy nowym pomyślnie współpracy PKP i PKS.

W dziale historia przeczytacie tekst, którego autor spogląda na początki turyzmu kolejowego w Polsce, czyli coś w sam raz na wakacje.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5