Partnerzy serwisu:
Kongres Kolejowy

Modernizacji linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce - Terespol

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-10-2009
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy, 22 października 2009

Podziel się ze znajomymi:

KONGRES KOLEJOWY
Modernizacji linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce - Terespol
W sierpniu br. firma STRABAG Sp. z o.o. zakończyła prace przy „Modernizacji linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce - Terespol, Etap I, LOT „B” Łuków - Międzyrzec Podlaski (od km 123,800 do km 148,000 linii kolejowej E20 Warszawa - Terespol)” będącej częścią II Paneuropejskiego Korytarza Transportowego Zachód - Wschód łączącej Berlin z Moskwą.

Międzynarodowe Konsorcjum realizujące ten projekt to: STRABAG Sp. z o.o. (jako Lider), STRABAG A.G., TRAKCE a.s., SUDOP Praha a.s.
 

\
 
Członek Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Paweł Dziwisz,
oraz Prezes STRABAG Sp. z o.o. - Paweł Antonik

Celem modernizacji było dostosowanie parametrów linii do standardów unijnych i wymogów umów AGC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych) i AGTC (o głównych międzynarodowych liniach transportu kombinowanego).

Kontrakt został podpisany 31 sierpnia 2007 r. Realizację robót przewidziano na okres 24 miesięcy, do dnia 31 sierpnia 2009 r. Koszt modernizacji linii kolejowej E 20 w ramach projektu FS 2001/PL/16/P/PT/012 wyniósł 66 995 080,23 EUR netto. Ĺšródłem finansowania robót był budżet państwa i środki własne PKP PLK S.A. (80 %) oraz Fundusz Spójności (20 %). Kontrakt został zrealizowany wg Żółtej Książki FIDIC Wydanie 1999: "Warunki Kontraktu na urządzenia i budowę z projektowaniem".

Prace wykonywano przy użyciu nowoczesnego sprzętu należącego do STRABAG i z zastosowaniem nowych technologii. Kontrakt, mimo momentami niesprzyjających warunków atmosferycznych, został zrealizowany terminowo utrzymując wysokie standardy jakości.
 

\

\


Prace na odcinku Łuków - Międzyrzec Podlaski objęły kompleksową modernizację m.in.:

  • układu torowego wraz z odwodnieniem,
  • przebudowę sieci trakcyjnej,
  • urządzeń sterowania ruchem kolejowym,
  • przystanków osobowych w Matysach, Szaniawach, Brzozowicy oraz Misiach,
  • przebudowę 9 i likwidację 12 przejazdów kolejowych,
  • przebudowę 10 przepustów, w tym 1 spełniającego wymagania przejścia dla zwierząt,
  • przebudowę mostu nad rzeką Krzną,
  • budowę dróg równoległych
  • przebudowę linii potrzeb nietrakcyjnych 15 kV.
     

\

\

\



Modernizacja, dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań technicznych i technologicznych wpłynęła na zmniejszenie kosztów utrzymania i eksploatacji linii kolejowej. Został zwiększony dopuszczalny nacisk do 22,5 t na oś. Po zrealizowaniu II etapu modernizacji możliwa będzie jazda pociągów pasażerskich z prędkością do 160 km/h oraz towarowych do 120 km/h.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Objazdowe pociągi Warszawa – Poznań przez Toruń i stację Inowrocław?

Infrastruktura

Będzie raport z efektywności modernizacji linii E 20

Infrastruktura

Będzie raport z efektywności modernizacji linii E 20

PKP PLK, 8 kwietnia 2010 08 kwietnia 2010

Analizy ekologiczne Poznańskiego Węzła Kolejowego

Infrastruktura

Analizy ekologiczne Poznańskiego Węzła Kolejowego

PKP PLK, 7 kwietnia 2010 09 kwietnia 2010

Czym zajmuje się firma Quality Management Systems?

Kongres Kolejowy

Czym zajmuje się firma Quality Management Systems?

Rynek Kolejowy 19 kwietnia 2010 19 kwietnia 2010

Dlaczego warto podjąć współpracę z Quality Management Systems?

Kongres Kolejowy

Dlaczego warto podjąć współpracę z Quality Management Systems?

Rynek Kolejowy 19 kwietnia 2010 19 kwietnia 2010

Zobacz również:

Objazdowe pociągi Warszawa – Poznań przez Toruń i stację Inowrocław?

Infrastruktura

Będzie raport z efektywności modernizacji linii E 20

Infrastruktura

Będzie raport z efektywności modernizacji linii E 20

PKP PLK, 8 kwietnia 2010 08 kwietnia 2010

Analizy ekologiczne Poznańskiego Węzła Kolejowego

Infrastruktura

Analizy ekologiczne Poznańskiego Węzła Kolejowego

PKP PLK, 7 kwietnia 2010 09 kwietnia 2010

Czym zajmuje się firma Quality Management Systems?

Kongres Kolejowy

Czym zajmuje się firma Quality Management Systems?

Rynek Kolejowy 19 kwietnia 2010 19 kwietnia 2010

Dlaczego warto podjąć współpracę z Quality Management Systems?

Kongres Kolejowy

Dlaczego warto podjąć współpracę z Quality Management Systems?

Rynek Kolejowy 19 kwietnia 2010 19 kwietnia 2010

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5