NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Modernizacja odcinka Poznań – Czempiń. Dwa lata opóźnień i będzie więcej

| Michał Szymajda 22.06.2017 4,5k

Modernizacja odcinka Poznań – Czempiń. Dwa lata opóźnień i będzie więcej
Fot. Michał Szymajda, RK
Modernizacja 30-kilometrowego odcinka magistrali E59 pomiędzy Poznaniem Głównym a Czempiniem bije kolejne rekordy. Od początku 2016 roku PKP PLK podaje już trzeci termin zakończenia prac modernizacyjnych.
W końcu marca 2016 opisaliśmy postępy prac przy modernizacji odcinka Poznań – Czempiń. Wówczas PKP PLK zapowiedziała zakończenie prac na ostatni dzień grudnia 2016. Gdy ponownie podjęliśmy temat w lutym 2017 roku, w związku z niewywiązaniem się wykonawcy z terminów, otrzymaliśmy odpowiedź, że koniec modernizacji E59 na 30-kilometrowym odcinku zapowiedziano na start sezonu letniego. Tymczasem kilka dni temu otrzymaliśmy jedynie informacje o zakończeniu prac przy dojściu do peronów na stacji Poznań Dębiec. Pasażerowie zyskali łącznie dwa nowe, bezpieczne dojścia z ul. Czechosłowackiej na każdy z peronów.

Nowe przejścia dla pasażerów na stacji Poznań Dębiec

– Na każdy peron, z poziomu nowego tunelu, wejdziemy schodami, których szerokość, a także wysokość stopni, zapewniają komfort użytkowania. Gotowe są również dwie windy. Ułatwiają one komunikację między tunelem a peronami, zwłaszcza osobom o ograniczonej mobilności – mówi Jarosław Szczepaniak, dyrektor projektu z PKP PLK. Przejścia zlokalizowane są po obu stronach tunelu na ul. Czechosłowackiej, gdzie od początku roku funkcjonuje nowe, bezkolizyjne, dwupoziomowe skrzyżowanie.

Prace znów się nie zakończyły...

Otwarcie nowych, bezpiecznych przejść dla pieszych kończy prace na stacji Poznań Dębiec, ale nie kończy prac przy E59 między Poznaniem a Czempiniem. Część przejazdów pod torami wciąż jest niedokończonych, na trasie występują też liczne zwolnienia, przez co pociągi jeżdżą z mniejszymi prędkościami. Zapytaliśmy PKP PLK, kiedy wobec tego oczekiwać można zakończenia robót.

– Do końca III kw. 2017 r. zakończą się wszystkie roboty powodujące ograniczenia prędkości jazdy pociągów między Poznaniem a Czempiniem – odpowiedział krótko Zbigniew Wolny z biura prasowego PKP PLK.

Pierwszy termin zakończenia prac na 30-kilometrowym odcinku E20 planowany był na czerwiec 2015. W lutym 2015 PKP PLK zerwały jednak umowę z wybranym wcześniej wykonawcą (umowę podpisano w styczniu 2013), ze względu na liczne opóźnienia w wykonaniu robót. Obecnie prace opóźnione są więc o dwa lata w stosunku do założonych opóźnień.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5