Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Modernizacja wiaduktów linii średnicowej w Krakowie [harmonogram prac]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
08-05-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek-kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Modernizacja wiaduktów linii średnicowej w Krakowie [harmonogram prac]
Fot. PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczynają modernizację wiaduktów w Krakowie po wschodniej stronie Wisły. W maju ruszy rozbudowa wiaduktu nad ul. Powstańców Wielkopolskich. Będzie on szerszy i dostosowany do obsługi większej liczby pociągów. Postępuje największa kolejowa inwestycja w stolicy Małopolski. Efektem będą sprawne podróże aglomeracyjne i dalekobieżne.

W ramach modernizacji linii kolejowej, pomiędzy Krakowem Głównym a Podłężem, PKP Polskie Linie Kolejowe wybudują 56 nowych obiektów. To m.in. mosty, wiadukty przejścia podziemne. Wykonawca rozpoczął już przebudowę 40 obiektów. W pierwszej połowie maja ruszą prace przy wiaduktach kolejowych nad ul. Powstańców Wielkopolskich.

Lepsza komunikacja kolejowa i drogowa w Podgórzu

W pierwszych tygodniach – do czerwca, robotnicy zajmą się pracami przy torach. Nie będą one wymagać zmian w organizacji ruchu na ulicy pod obiektem. Później zajęty zostanie jeden z trzech pasów ruchu jezdni, biegnącej w kierunku ul. Wielickiej. Intensywne prace budowlane zaplanowane są na wybrane weekendy. Wówczas będą zajmowane dwa pasy ruchu.

O terminach prowadzenia prac PLK będą informować z wyprzedzeniem. Przebudowa wiaduktu zakończy się w 2019 roku. Będzie szerszy i zmieszczą się na nim cztery tory kolejowe. Przesunięcie podpór obiektu zapewni dodatkowe miejsce na chodnik lub ścieżkę rowerową. Dodatkowe tory pojawią się także na sąsiednim obiekcie, znajdującym się nad jezdnią w stronę ul. Nowohuckiej. Roboty rozpoczną się tu w lipcu i zakończą w przyszłym roku.

Kolejny etap przebudowy przejścia przy ul. Racławickiej

W najbliższą środę (9 maja) ruszy kolejny etap modernizacji przejścia dla pieszych w ciągu ul. Racławickiej. W związku z szerokim zakresem prac i potrzebą zapewnienia bezpieczeństwa przejście zostanie wyłączone z użytku. Piesi mogą korzystać z alternatywnego przejścia podziemnego przy stacji Kraków Łobzów.

Ulica Łokietka – zmiany na czas wyburzeń

W następnym tygodniu (14 maja) rozpocznie się rozbiórka fragmentu wiaduktu kolejowego znajdującego się nad ul. Łokietka. W trakcie prac wyburzeniowych, ze względów bezpieczeństwa, wiadukt zostanie zamknięty zarówno dla ruchu pieszego, jak i samochodowego. Rozbiórka zakończy się 25 maja i wówczas piesi i rowerzyści ponownie będą korzystać z przejścia. Ruch samochodowy zostanie przywrócony po zakończeniu prac konstrukcyjnych, za ok. 5 miesięcy.

Przebudowa wiaduktu nad ul. Łokietka, ze względu na potrzebę utrzymania ruchu pociągów, została podzielona na trzy etapy. Środkowa część obiektu została już zmodernizowana. Na nią przeniesiono ruch kolejowy. Wszystkie prace przy wiadukcie zakończą się w 2019 roku.

Efekty przebudowy linii E30

Głównym efektem modernizacji linii średnicowej będzie dobudowa nowych torów w centrum Krakowa, zaprojektowanych do obsługi pociągów aglomeracyjnych. Prace budowlane zakończą się w 2020 roku. Ich wartość jest szacowana na niemal 1 mld zł.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij