NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Mniej pociągów z Łodzi i Kutna do Torunia na czas wakacji

| Kasper Fiszer 23.06.2020 69

Mniej pociągów z Łodzi i Kutna do Torunia na czas wakacji
Zdjęcie ilustracyjnefot. Polregio
Przez okres wakacji nie będą realizowane połączenia Polregio relacji Łódź – Toruń. Jedna z dwóch par zostanie odwołana na całej trasie, druga – na odcinku z Łodzi do Kutna. Zawieszenia wynikają częściowo z prac infrastrukturalnych prowadzonych przez PKP PLK na stacji w Kutnie.
Jak informowaliśmy wczoraj, we wrześniu uruchomione ma zostać nowe połączenie z Łodzi Kaliskiej do Gdyni Głównej. Łącznik do pociągu TLK „Kociewie” poprawi ofertę m.in. na odcinku Łódź – Kutno – Toruń Główny. Zanim jednak do tego dojdzie, z rozkładu jazdy wypadnie czasowo kilka ważnych kursów łączących te miasta, które zamawiane są przez samorządy województw łódzkiego i kujawsko-pomorskiego.

O zawieszeniu kursów zadecydowały samorządy

– Od 1 lipca w porozumieniu z organizatorem przewozów, tj. Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego, zawieszamy połączenia Polregio na odcinku Łódź Kaliska – Kutno – Łódź Kaliska – potwierdza Dominik Lebda, rzecznik prasowy spółki Polregio. Tłumaczy on, że wstrzymanie przewozów jest jedynie czasowe i wiąże się z pracami modernizacyjnymi prowadzonymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe na linii nr 16. Na trasie z Łodzi do Kutna przewoźnik uruchamia obecnie jedynie dwie pary pociągów z Łodzi Kaliskiej do Torunia Głównego (w związku z trwającą epidemią część kursów została jednak odwołana).

Co więcej, na wniosek Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego i za zgodą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego w terminie od 14 czerwca do 29 sierpnia tego roku jedna z dwóch par kursów została odwołana także na odcinku Kutno – Toruń Gł. Drugi z kursów realizowany będzie w skróconej relacji z Kutna do Torunia. – Połączenia będą skomunikowane z pociągami Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej – zapewnia nasz rozmówca.

Niemal godzinna przesiadka w Kutnie

Do końca miesiąca dawne Przewozy Regionalne uruchamiają natomiast na odcinku Łódź – Kutno autobusową komunikację zastępczą w zamian za jedną parę nieodwołanych kursów. Czas przejazdu jest przy tym znacznie dłuższy niż pociągiem i wynosi ok. 2,5 godz. Podróż do Torunia wydłużona jest zatem o przeszło godzinę.

Pomimo zapewnień o zachowaniu skomunikowania pasażerowie będą musieli liczyć się od lipca z długą przesiadką w Kutnie. Podróżujący z Łodzi dotrą tam bowiem o 10:41, a wyjadą w stronę Torunia dopiero o 11:39. Co ciekawe, sumaryczny czas przejazdu z Łodzi do Torunia będzie nieco krótszy niż przy wykorzystaniu kursującej jeszcze przez tydzień komunikacji zastępczej Polregio z Łodzi do Kutna.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5