NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Będzie nowy pociąg z Łodzi do Gdyni. Ruszy tuż po sezonie letnim

| Kasper Fiszer 22.06.2020 269

Będzie nowy pociąg z Łodzi do Gdyni. Ruszy tuż po sezonie letnim
Pociąg PKP Intercity w Gdynifot. Kasper Fiszer
W rozkładzie jazdy PKP Intercity wraz z początkiem września pojawić ma się nowa grupa wagonów bezpośrednich Łódź Kaliska – Gdynia Główna. Połączenie uzupełni lukę po wczesnoporannym kursie do Trójmiasta zlikwidowanym w grudniu zeszłego roku. Plany otwarcia dodatkowej pary kursów pokrzyżować może jednak koronawirus.
Choć większość jadących na północ pociągów uruchamianych w trakcie obowiązywania rocznego rozkładu jazdy kursuje wyłącznie w okresie letnim, dopiero we wrześniu, a więc tuż po wakacjach, zainaugurowana ma zostać obsługa dodatkowej pary kursów łączących Łódź z Trójmiastem. Według pierwotnych planów połączenie miało powstać już w czerwcu. Jak zapewnił nas resort infrastruktury, mowa jest jedynie o przesunięciu, a nie o odwołaniu startu.

Nowa grupa wagonów TLK „Kociewie”

– Biorąc pod uwagę postulaty strony społecznej, przewidzieliśmy uruchomienie od 1 września 2020 r. grupy wagonów komunikacji bezpośredniej relacji Łódź Kaliska – Gdynia Główna – potwierdził Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury. Wagony te będą włączane na stacji Bydgoszcz Główna do składu pociągu TLK „Kociewie” z Gorzowa Wielkopolskiego. Przyjazd do Gdyni nastąpi więc około południa, a wyjazd w drogę powrotną – około godz. 17:00.

Do Bydgoszczy pociąg pojedzie standardową trasą przez Kutno, Włocławek i Toruń Główny. – Uruchomienie takiego połączenia będzie możliwe dzięki wykonaniu przez PKP Polskie Linie Kolejowe niezbędnych prac inwestycyjnych na odcinkach Łowicz Główny – Kutno oraz Kutno – Włocławek – ocenił przedstawiciel MI. W związku z trwającą modernizacją magistrali E20 much pociągów na linii nr 16 łączącej Łódź z Kutnem jest obecnie znów ograniczony.

Nieznana jest jesienna sytuacja epidemiologiczna

– Ostateczny kształt oferty przewozowej uzależniony będzie od sytuacji epidemiologicznej – zastrzegł w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Szymon Huptyś. Nie jest zatem wykluczone, że dojdzie do ponownego przesunięcia planowanego terminu inauguracji przewozów. Na razie jednak PKP Intercity, podobnie jak inni przewoźnicy, stopniowo wznawia zawieszone połączenia i notuje wzrost zainteresowania swoimi usługami.

Przypomnijmy, że w grudniu 2019 r. liczba kursów z Łodzi do Gdańska i Gdyni realizowanych trasą przez Kutno zmniejszyła się o jeden. Z rozkładu jazdy zniknął wówczas właśnie pierwszy kurs poranny w stronę Trójmiasta i ostatni wieczorny pociąg powrotny. Nowe połączenie uzupełni więc powstałą w ten sposób lukę.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5