NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

MMR Group TransComfort uzyskał świadectwo UTK dla systemu pomiaru obciążeń pionowych typu SMCV

| informacja prasowa MMR Group 26.01.2022 313

MMR Group TransComfort uzyskał świadectwo UTK dla systemu pomiaru obciążeń pionowych typu SMCV
fot. MMR Group
MMR Group TransComfort otrzymał od Urzędu Transportu Kolejowego bezterminowe świadectwo dopuszczenia do eksploatacji dla systemu pomiaru obciążeń pionowych typu SMCV. System znajduje się w grupie „urządzeń do wykrywania stanów awaryjnych pojazdów kolejowych podczas biegu pociągu oraz nieprawidłowości załadunku wagonów”.
System SMCV jest autorskim rozwiązaniem włoskiej firmy Marini Impianti Industriali, czołowego producenta urządzeń w zakresie automatyki, diagnostyki i telekomunikacji dla zarządcy kolei włoskich Rete Ferroviaria Italiana. Rolą systemu jest dynamiczny pomiar obciążeń dla każdej osi i koła taboru, przejeżdżającego po odcinku pomiarowym. Jednocześnie system odnotowuje nadmierne obciążenia, które wynikają z przesunięcia ładunku lub nieprawidłowego załadunku. Za pomiar odpowiadają czujniki umieszczone w szyjce szyny, odpowiednio zabezpieczone przed czynnikami zewnętrznymi i pracami utrzymaniowymi w torowisku. Dane przetwarzane są w przytorowym punkcie pomiarowym, a następnie przekazywane do punktu ze stanowiskiem operatorskim. System może być skonfigurowany do pomiarów na stacji lub szlakowo. Nie ma ograniczenia dla prędkości przejazdowej, a pomiar odbywa się w zakresie od 5 do nawet 250 km/ h.

System SMCV znalazł dotychczas swoje zastosowanie na sieciach kolejowych Rete Ferroviaria Italiana (Włochy) i Slovenske železnice (Słowenia). We Włoszech system jest z sukcesem wdrażany i eksploatowany już od 2012 r., obecnie znajduje się w kilkunastu lokalizacjach przy stacjach towarowych, terminalach i na szlakach (m.in Verona Quadrante Europa, Torino Orbassano, Ventimiglia, Varzo-Domodosolla). SMCV pełni tam rolę systemu pomiarowego i nadzorującego obciążenia przenoszone przez pociągi towarowe, przyjeżdżające z krajów sąsiadujących. Każde przekroczenie wyznaczonych wartości granicznych jest przekazywane do stanowiska pomiarowego, a pociąg kierowany jest przez dyżurnego stacji na tor boczny celem inspekcji.

MMR Group TransComfort zaprezentowało właściwości i szerokie spektrum korzyści ze stosowania systemu SMCV podczas tegorocznych 14. Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO w Gdańsku, a także konferencji branżowych, m.in. Infraszyn 2021 w Zakopanem, Kolejowe przejścia graniczne 2021 w Janowie Podlaskim oraz Energetyka na kolei 2021 w Ożarowie Mazowieckim. Świadectwo Urzędu Transportu Kolejowego dla SMCV, które umożliwia powszechne użytkowanie systemu w Polsce,  przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa w kolejowych przewozach towarowych i pasażerskich, a także ułatwi proces diagnostyki i utrzymania elementów infrastruktury kolejowej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Gdynia (316)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Gdynia (316)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5