NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Ministerstwa, Instytut Kolejnictwa i Akademia Koźmińskiego chcą unowocześnić proces zakupu taboru

| Jakub Madrjas 27.04.2018 6

Ministerstwa, Instytut Kolejnictwa i Akademia Koźmińskiego chcą unowocześnić proces zakupu taboru
Fot. Remigiusz Ploetz, SM42.pl
Jednym z projektów, które będą realizowane w ramach konkursu Gospostrateg jest Innorail. Ma on ułatwić i unowocześnić procedurę zakupu taboru – co ma z kolei pomóc w rozruszaniu tzw. Luxtorpedy 2.0.
Przed miesiącem informowaliśmy o wynikach wartego 150 mln złotych konkursu Gospostrateg. Rekomendowano prawie trzydzieści projektów, które będą realizować głównie ministerstwa. Górny limit wartości projektów określono na 30 mln zł; ich realizacja ma trwać nie dłużej niż trzy lata. Piszemy o nich tutaj.

Jednym z projektów jest zgłoszony przez Ministerstwo Infrastruktury wspólnie z Ministerstwem Rozwoju, Instytutem Kolejnictwa oraz Akademią Leona Koźmińskiego „Innowacyjny i zestandaryzowany model rozwoju zakupu kolejowego taboru pasażerskiego”. Ministerstwo Infrastruktury poinformowało „Rynek Kolejowy” o założeniach projektu, któremu nadano nazwę Innoral.

Jak podaje Szymon Huptyś, rzecznik MI, projekt został zaplanowany na 12 miesięcy. Jego celem jest z jednej strony podniesienie jakości i funkcjonalności użytkowanego w Polsce taboru kolejowego, z drugiej zaś opracowanie standardów umożliwiających optymalizację kosztów jego zakupu i eksploatacji.

- Producenci taboru i jego podzespołów oraz krajowi przewoźnicy i organizatorzy transportu uzyskają kompleksowy zestaw informacji wspierający podejmowanie decyzji planistycznych i inwestycyjnych – podaje Huptyś. Jak zaznacza, wyniki prac będą miały wpływ na realizację ujętego w Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju projektu strategicznego „Unowocześnienie parku taboru kolejowego” oraz projektu flagowego „Luxtorpeda 2.0” zakładającego rozwój technologii i produkcji polskich pojazdów szynowych.

- Projekt nie zastąpi zamawiających w ich roli przy realizacji zamówień na pojazdy szynowe. Jednak w ramach projektu zostaną opracowane wytyczne dla zamawiających i eksploatujących tabor w oparciu o najnowsze światowe trendy – wyjaśnia przedstawiciel MI. Zdaniem ministerstwa, dzięki Innorail producenci taboru i jego podzespołów oraz krajowi przewoźnicy kolejowi i organizatorzy transportu publicznego uzyskają kompleksowy zestaw informacji niezbędnych do podejmowania decyzji planistycznych i inwestycyjnych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44733)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44733)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5