NUMER 12/2019
NUMER 12/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Węzły przesiadkowe
szukaj
Śledź nas:

Nawet 100 mln zł chcą wykonawcy za przebudowę 16 obiektów na CMK [oferty]

| Jakub Madrjas 18.11.2019 67

Nawet 100 mln zł chcą wykonawcy za przebudowę 16 obiektów na CMK [oferty]
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PLK zainwestuje w kolejne nowe obiekty inżynieryjne na Centralnej Magistrali Kolejowej. W sumie 14 przepustów, wiaduktów i mostów przystosowanych do prędkości 250 km/h powstanie na krótkim odcinku pomiędzy Olszamowicami a Pilichowicami.
PKP PLK ogłosiła przed miesiącem przetarg na modernizację 16 obiektów inżynieryjnych na 18-kilometrowym szlaku Pilichowice – Olszamowice. Prace zostaną wykonane w ramach drugiego etapu projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”. Zakończenie prac zaplanowano na czerwiec 2021 roku.

Wykonawca będzie musiał przebudować dwa wiadukty (w km: 108,779; 113,161), cztery mosty (w km; 108,654; 117,216; 120,954; 113,449) oraz przepusty (w km: 106,872; 108,233; 110,584; 114,049; 114,361; 116,883; 117,775; 119,842; 122,285; 122,482). Zamówienie obejmuje wykonanie zakresu inżynieryjnego, odtworzenia odwodnienia oraz usuwanie drzew i krzewów. W specyfikacji PLK przyznaje, że rowy odwadniające są w złym stanie technicznym. 

Nie podano szacunkowej wartości zamówienia, ale po zakresie oraz wysokości wadium można wnosić, że pochłonie ono od kilkunastu do kilkudziesięciu milionów złotych. Kryterium wyboru wykonawcy to: okres rękojmi i gwarancji (20%) oraz cena (80%).

Niedawno PKP PLK podpisała czwartą w tym roku umowę na likwidację skrzyżowań w poziomie szyn na CMK oraz budowę systemu ERTMS p.2. Cel tego ostatniego zamówienia dokładnie opisujemy tutaj. Nie udał się jednak przetarg na przebudowę posterunku Knapówka. Prędkość 250 km/h ma zostać osiągnięta na CMK w 2023 roku.

Aktualizacja: Wszystkie oferty poza kosztorysem

15 listopada PLK otworzyła oferty w przetargu. Zgłosiło się pięć firm, ale żadna nie zmieściła się w określonym na 58,9 mln zł brutto kosztorysie. Najtańsze są konsorcja Intop Warszawa z Sarinż (78,9 mln zł brutto) oraz Polwar i Want (79,9 mln). Droższe są oferty Trakcji PRKiI w konsorcjum z PRI Diag-Most (86 mln), Intop Tarnobrzeg (99,6 mln) oraz Porr (101,9 mln).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2019
NUMER 12/2019
W najnowszym numerze prezentujemy raport o węzłach przesiadkowych. Oprócz tego szereg ciekawych rozmów, w tym z A. Furgalskim, W. Nowakiem, S. Bobsienem, K. Celińskim, A. Beroud i J. Malinowskim. Piszemy również o restrukturyzacji finansowania Trakcji PRKiI, powrocie kolei do Jastrzębia Zdroju i kolizjach pociągów ze zwierzętami. Warto zwrócić uwagę na relację z funkcjonowania kolei w Albanii – to dobry przykład na to, że kolej w Polsce mogłaby być w dużo gorszej sytuacji, niż obecnie.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5