NUMER 12/2019
NUMER 12/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Węzły przesiadkowe
szukaj
Śledź nas:

CMK na 250 km/h w 2023 roku. Jest umowa na budowę ERTMS poziomu 2

| Jakub Madrjas 30.09.2019 414

CMK na 250 km/h w 2023 roku. Jest umowa na budowę ERTMS poziomu 2
fot. Łukasz Piotrowski, sm42.pl
CMK na 250 km/h w 2023 roku. Jest umowa na budowę ERTMS poziomu 2
CMK na 250 km/h w 2023 roku. Jest umowa na budowę ERTMS poziomu 2
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały dziś w Warszawie umowę na budowę systemu ERTMS/ETCS poziomu 2 na Centralnej Magistrali Kolejowej. Jednocześnie podpisano kolejny kontrakt na budowę bezkolizyjnego skrzyżowania na linii – tym razem w Zachorzowie Kolonii.
Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk zapowiedział podniesienie prędkości pociągów do 250 km/h "pod koniec drugiej kadencji rządów PiS". – Wówczas do Krakowa i Katowic dojedziemy już w czasie poniżej dwóch godzin – zapowiadał minister. W tym celu zmieniono już otoczenie prawne. Dziś z kolei PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z Bombardier Transportation na budowę systemu ERTMS/ETCS poziomu 2 na Centralnej Magistrali Kolejowej. Jednocześnie podpisano kolejny kontrakt na budowę bezkolizyjnego skrzyżowania na linii – tym razem w Zachorzowie Kolonii.

– To kolejny na drodze realizacji Krajowego Programu Kolejowego, którego celem jest to żeby kolej, która jest najlepszym środkiem transportu, stawała się bardziej konkurencyjna – podkreślił Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury. Jak dodał, obie podpisane dziś umowy podniosą poziom bezpieczeństwa. Zaznaczył, że statystyk UTK dotyczące bezpieczeństwa były w ubiegłym roku rekordowo dobre; ale „poprawa bezpieczeństwa musi odbywać się w sposób ciągły”.

– To dla nas bardzo istotny projekt – podkreślił Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK. Jak zapowiedział, Centralna Magistrala Kolejowa zostanie przystosowana do prędkości 230-250 km/h do końca 2023 roku. 

Pierwsza z podpisanych umów jest efektem rozpisanego w lutym tego roku przetargu wdrożenie systemu ERTMS/ETCS poziomu drugiego, wraz z budową LCS oraz czterostawnej samoczynnej blokady liniowej, na odcinku Korytów – Zawiercie Centralnej Magistrali Kolejowej. Jej wartość to aż 314 mln złotych. Wykonawcą będzie Bombardier Transportation (ZWUS) Polska. Prace w trybie "projektuj i buduj" potrwają do 2023 roku. Jak podkreślił dziś prezes Merchel, Lokalne Centrum Sterowania zostanie zlokalizowane w Idzikowicach i będzie jedynym na całej linii. Stąd będzie sterowany ruch na magistrali od Grodziska do Zawiercia.

Druga umowa dotyczy budowy bezkolizyjnego skrzyżowania na linii – tym razem w Zachorzowie Kolonii. To ostatnia z czterech tegorocznych umów na budowę takich skrzyżowań. Wykonawcą inwestycji wartej 26 mln złotych będzie Intop. Na wiadukcie, oprócz dwóch pasów o szerokości 3 metrów, pojawi się pas pieszo-rowerowy. Prace zaplanowano na lata 2019-2021.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (43721)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (43721)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2019
NUMER 12/2019
W najnowszym numerze prezentujemy raport o węzłach przesiadkowych. Oprócz tego szereg ciekawych rozmów, w tym z A. Furgalskim, W. Nowakiem, S. Bobsienem, K. Celińskim, A. Beroud i J. Malinowskim. Piszemy również o restrukturyzacji finansowania Trakcji PRKiI, powrocie kolei do Jastrzębia Zdroju i kolizjach pociągów ze zwierzętami. Warto zwrócić uwagę na relację z funkcjonowania kolei w Albanii – to dobry przykład na to, że kolej w Polsce mogłaby być w dużo gorszej sytuacji, niż obecnie.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5