NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Miliardowy przetarg w krakowskim węźle kolejowym. Są oferty

| Jakub Madrjas 25.10.2016 907

Miliardowy przetarg w krakowskim węźle kolejowym. Są oferty
Fot. PKP PLK
Najniższą ofertę na 20-kilometrowy odcinek linii E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej złożyło konsorcjum Mota-Engil, Mostostal Warszawa, Acciona.
Jak podaje PAP, oferta portugalsko-polsko-hiszpańskiego konsorcjum opiewa na 958 mln zł netto. Konsorcjum Strabag i Krakowskie Zakłady Automatyki chce za wykonanie prac ponad 966 mln zł netto, konsorcjum Budimex i PKP Energetyka – 987 mln zł netto, konsorcjum ZUE, Trakcja, Comsa, Intop – prawie 1 mld zł netto, konsorcjum Porr, Torpol, Intercor – ponad 1,184 mld zł netto, a konsorcjum Polaqua, VIAS, Electren, Tecsa – ponad 1,294 mld zł netto. Wykonawca inwestycji powinien zostać wybrany w ciągu około miesiąca. Budowa mogłaby się rozpocząć jeszcze w 2017 r. i zakończyć w 2021 r.

Przetarg na modernizację odcinka Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej PKP PLK ogłosiła w grudniu ubiegłego roku. Inwestycja realizowana będzie w ramach unijnego instrumentu finansowego Connecting Europe Facility w formule "projektuj i buduj".

Dodatkowe tory, lepsza komunikacja

Więcej pociągów, liczniejsze kursy i krótsze czasy przejazdu to efekt, który dadzą nowe dodatkowe tory i nowoczesne urządzenia. Zmodernizowane stacje i nowe przystanki zapewnią wygodną obsługę pasażerom kolei aglomeracyjnej i pociągów dalekobieżnych szczególnie na linii E30 biegnącej od Zgorzelca do Przemyśla, łączącej wschodnie i zachodnie regiony kraju.

Prace wykonywane będą na liniach kolejowych nr 133 i 91. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna, rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Dla usprawnienia ruchu aglomeracyjnego i zwiększenia przepustowości zarządca infrastruktury dobuduje dwie pary torów na odcinku od stacji Kraków Główny Osobowy do stacji Kraków Płaszów, a także 1 parę toru na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów. Przebudowane zostaną cztery stacje kolejowe: Kraków Główny Towarowy, Kraków Główny Osobowy, Kraków Płaszów, Kraków Bieżanów.

Nowe przystanki i obiekty inżynieryjne

Powstaną także dwa dodatkowe przystanki dla pociągów Kolei Małopolskich i Szybkiej Kolei Miejskiej – Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień, które wyposażone będą w elementy małej architektury, system informacji pasażerskiej, dostosowane dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Rozbudowane będą przystanki Kraków Łobzów i Kraków Zabłocie, na których dobudowane zostaną dodatkowe krawędzie peronowe.

Prace obejmą 55 obiektów inżynieryjnych (mosty, wiadukty, przepusty, przejścia pod torami, estakady, kładki dla pieszych). Zarządca infrastruktury wybuduje 20 nowych obiektów inżynieryjnych, w tym estakady i dwa nowe mosty na Wiśle. 14 obiektów zostanie rozebranych, a w ich miejscu powstaną nowe. Wszystkie obiekty usprawnią ruch pociągów oraz zwiększą bezpieczeństwo.

Trwają też pozostałe projekty inwestycyjne PKP PLK w Krakowie. Coraz bardziej zaawansowana jest realizacja łącznicy Zabłocie – Krzemionki. Natomiast na odcinku linii E30 Kraków Mydlniki – Kraków Główny Towarowy najkorzystniejszą ofertę złożył w sierpniu Torpol.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kraków (1278)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Kraków (1278)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5