NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Miliardowa inwestycja w Krakowie

| inf. prasowa 06.07.2017 59

Miliardowa inwestycja w Krakowie
fot. Martyn Janduła
Prace na linii Kraków Główny Towarowy – Rudzice to kolejny projekt PKP Polskich Linii Kolejowych w aglomeracji krakowskiej. Dwa nowe i cztery przebudowane przystanki oraz nowe mosty i tory zapewnią wygodną i sprawną obsługę codziennych przejazdów w mieście i dobre podróże międzyregionalne. Inwestor i wykonawcy współpracują ze wszystkimi służbami, by niecodzienna inwestycja przebiegała sprawnie.
Dzięki inwestycji za 966 mln zł „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” poprawi się komfort podróży, bezpieczeństwo oraz dostępność do kolei. Nowe węzły przesiadkowe zwiększą integrację kolei z komunikacją miejską. Uruchomienie większej liczby połączeń kolejowych, dalekobieżnych i w ruchu aglomeracyjnym, umożliwi budowa dodatkowych torów na odcinkach Kraków Główny – Kraków Płaszów oraz Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów.

Prace zostały zaplanowane tak, aby zminimalizować zmiany dla pasażerów i mieszkańców Krakowa. Niezwykły i szeroki zakres inwestycji wymaga odpowiedniego przygotowania i dobrego zabezpieczenia terenu. Takie działanie zapewni ścisła, merytoryczna współpraca pomiędzy inwestorem, wykonawcą i Miastem.

Czas kolei – największe przedsięwzięcie kolejowe od 170 lat ?

Kolej pojawiła się w Krakowie w 1847 r. Dziś w stolicy Małopolski ma nowe otwarcie. W ramach inwestycji przebudowanych zostanie osiem przystanków oraz stacji. Wybudowane zostaną dwa nowe przystanki Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień. Wszystkie będą dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Na peronach zostanie uruchomiony nowoczesny system dynamicznej informacji pasażerskiej. Będą czytelne komunikaty wizualne i głosowe.

Powstaną dwa dwustumetrowe mosty na Wiśle. Zmodernizowanych zostanie prawie 20 km linii, przebudowanych 55 km sieci trakcyjnej i 200 rozjazdów. Dwa nowoczesne lokalne centra sterowania będą odpowiadały za sprawne i bezpieczne kierowanie ruchem pociągów. Roboty obejmą 56 obiektów inżynieryjnych. Wybudowane zostaną 22 nowe: wiadukty, przepusty, przejścia podziemne, estakady i kładki dla pieszych.

W lipcu 2017 r. rozpoczęły się prace przygotowawcze na zamkniętym torze nr 1, na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów. Zasadnicze roboty zaplanowane są od września br.

Estakada za nasyp i nowa przestrzeń dla miasta

Od ul. Kopernika do ul. Miodowej wybudowana zostanie 850-metrowa estakada. Obiekt nie tylko uwolni nową przestrzeń w centrum miasta, ale przyczyni się także do usprawnienia ruchu. Całkowitej przebudowie ulegnie np. wiaduktu na ul. Łokietka, a dzięki poszerzeniu jezdni do 6 m ruch będzie odbywał się dwukierunkowo. Nowy obiekt na ul. Miodowej zapewni bezpieczne przejścia pod torami – oddzielony będzie ruch kołowy od rowerowego i pieszego.

Wraz z budową przystanku „Złocień” przebudowany zostanie także most nad rzeką Serafą i ul. Złocieniową. Poszerzenie jezdni do 5 m umożliwi ruch samochodowy, a pobliskie osiedle uzyska wygodny dostęp do sieci drogowej miasta. Będzie bezkolizyjne dojście na perony nowego przystanku.

Kolej nie tylko dla Krakowa

W regionie, w ramach Krajowego Programu Kolejowego, realizowane są projekty na łączną sumę ponad 4 mld zł. Wszystkie są współfinansowane ze środków Unii Europejskiej. Przedsięwzięcia otwierają możliwości kolei w mieście, regionie i Polsce.

Koszt projektu „Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” wynosi 966 254 611,44 zł złotych netto.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kraków (895)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Kraków (895)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5