Partnerzy serwisu:
Biznes

Milczarski: PKP SA nie powinna dalej istnieć

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
21-03-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mg, Rynek Kolejowy, 21 marca 2011

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Milczarski: PKP SA nie powinna dalej istnieć
- Grupa PKP zapewniała PKP Cargo i PKP Intercity ochronę przed bodźcami rynkowymi, spowalniając restrukturyzację i prywatyzację tych podmiotów - uważa Rafał Milczarski, prezes Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych i dyrektor zarządzający Freightliner PL.

- Kolej nie funkcjonuje dla samej kolei, tylko dla jej klientów - pasażerów i podmiotów zlecających i podmiotów zlecających przewóz towarów - podkreśla Milczarski. - A np. kontrola PKP Cargo nad terminalami przeładunkowymi to nie jest dobry sposób na rozwój rynku - zaznacza.

- W mniemaniu PKP SA, im mniej konkurencji, tym lepiej, o czym świadczyły niedawne plany włączenia PKP LHS do PKP Cargo. My uważamy, że jest dokładnie odwrotnie - mówi Milczarski. Przytacza on również dziesięcioletnią umowę PKP Intercity z Ministerstwem Infrastruktury na przewozy międzywojewódzkie za 240 mln zł rocznie. - A gdzie przetarg i konkurencja? - pyta szef ZNPK.

Związek proponuje kontynuację i przyspieszenie reform w branży kolejowej. Postuluje wydzielenie prawne i majątkowe PKP PLK z Grupy PKP, prywatyzację PKP Cargo i PKP Intercity oraz przekazanie zarządzania dworcami do samorządów i PKP PLK. Według ZNPK koncepcja budowy osobnej spółki dworcowej jest kosztowna i "wydrenuje kieszenie przewoźników i doprowadzi do odejścia pasażera od kolei". - Po co tworzyć nową spółkę, skoro i tak ma ona być w PLK? Ostatecznie chyba powinno się je zarządzać przez samorządy - uważa Rafał Milczarski.

ZNPK pragnie również zlikwidowania PKP SA. - Ta spółka nie powinna dalej istnieć - podkreśla szef Związku.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

ZNPK: Jakie wyzwania dla nowej wladzy?

Prawo i polityka

ZNPK: Jakie wyzwania dla nowej wladzy?

Michał Litwin, Związek Niezależnych Przewoźników Kolejowych 12 listopada 2015

ZNPK: Gdzie są projekty na nową perspektywę?

Biznes

ZNPK: Gdzie są projekty na nową perspektywę?

Michał Litwin, ZNPK 06 marca 2015

Przewoźnicy towarowi chcą odrzucenia stawek PKP PLK

Prawo i polityka

Zobacz również:

ZNPK: Jakie wyzwania dla nowej wladzy?

Prawo i polityka

ZNPK: Jakie wyzwania dla nowej wladzy?

Michał Litwin, Związek Niezależnych Przewoźników Kolejowych 12 listopada 2015

ZNPK: Gdzie są projekty na nową perspektywę?

Biznes

ZNPK: Gdzie są projekty na nową perspektywę?

Michał Litwin, ZNPK 06 marca 2015

Przewoźnicy towarowi chcą odrzucenia stawek PKP PLK

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5