NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Milczarski: Niezależni przewoźnicy w niebezpieczeństwie

| mg, Rynek Kolejowy, 10 czerwca 2010 10.06.2010 97

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2010-06-10 15:51:55 Autor: ozon
---.chello.pl
Oj Rafał, jak UTK nakazał Ci podwójną obsadą w Class66 to był zły i nadpobudliwy, teraz nagle działa nieefektywnie. Weź się zastanów nad tym co chcesz powiedzieć. A tak na marginesie, zacznij wreszcie lepiej płacić maszynistom, ponieważ to że mają autoryzację na class66 stanie się niebawem cennym i poszukiwanym atutem na rynku pracy.
2010-06-10 19:30:21 Autor: czesio
---.chello.pl
I odezwała się I płaczka kolejowa....
Wciaz to samo mowi....
I jak przedmowca najpierw wojowalo z UTK a teraz chce aby UTK staneło murem za FPL ?
2010-06-10 20:57:27 Autor: Franek
---.internetdsl.tpnet.pl
Reaktywacja!-Znałem ja kiedyś takiego płaczliwego gościa co to mu wszyscy dookoła nazłość robili Sędzikowski mu było czy jakoś tak?



2010-06-10 21:22:55 Autor: jpIII
---.home.aster.pl
Ale [...]. Oczywiście żadnej merytorycznej dyskusji z twierdzeniami Milczarskiego. Gość jako jeden z niewielu prawdę wali między oczy. Ma po prostu rację i tyle. Nie pęka, jak większość \"biznesmenów\". [Admin: Zmoderowano]
2010-06-10 22:48:41 Autor: czesio
---.chello.pl
Kolego jpIII płakac kazdy moze ai najlepiej niech mu wszystko ladnie podadza na talezu bo chce sie ktos bawic w kolejarza:)
A czemu Freightliner nie zbuduje sobie od podstaw bazy kontenerowej i zakupi iles tam platform do przewozu ich , nastepnie znajdzie chetnych co beda w te kontenery ladowac towar oraz i odbiorcow.
Zacznie realizowac przewozy i nie wpusci na ten terminal nikogo szczegolnie PKP Cargo!
A z drugiej strony czemu nie placze ze mu nie daja wjechac na terminal w szczecinie?
Albo PCC nie daje mu wjechac na terminal w Slawkowie , Brzegu dolnym , Krzewiu ?
inna sprawa to wyladownie ktore dzierzawi od PLK PKP Cargo. Wcisneli im to dziadostwo na iles tam lat i jak sie znalazl \'jelen\" co mozna skubnac go z kasy to czemu nie ma skorzystac PKP Cargo i tym podreperowac swoje straty z dzierzawy tejze wyladowni?
Jak wiadomo prawda jest po obu stronach a jak nie wiadomo o co chodzi zawsze to sa pieniadze!
SzP. Rafał to najlepiej to by chcial kozystac z infrastruktury kolejowej za przyslowiowa zlotowke , ale zycie to nie sen i czas sie obudzic!
2010-06-10 22:56:45 Autor: zibi
---.chello.pl
Ostatnio jak p. Milczarski wypowiadal sie kolega o nicku nastawniczy napisal tak:

Szanowni dyskutanci!
Brawo dla trzeźwo myślących!, natomiast dla użalających się nad dolą NZPK (Niezależnego Związku Płaczek Kolejowych), któremu ciągle jest źle i ciągle płacze, proponuję chwilę refleksji nad poniższymi przykładami „wyjętymi” ze skargi płaczek kolejowych (jest to już druga złożona na szczeblu UE – pierwszą złożyli na Prezesa UTK, który zobowiązał ich do dwuosobowej obsługi lokomotyw z lewostronnym układem sterowania, a trzecia jeśli wziąć pod uwagę również szczebel krajowy, tj. do UOKiK-u, gdzie zarzucono Cargo dyskryminowanie przewoźników prywatnych. Jak niektórzy zapewne pamiętają UOKiK nie dopatrzył się naruszenia zasad konkurencji).
W dokumencie zatytułowanym „Niezależni przewoźnicy kolejowi skarżą polski rząd do Komisji Europejskiej” (zob. http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=111794#111794) jedna z płaczek – Rafał Milczarski, który chwali się w swoim cv ukończeniem wielu schulli – zawarł następujące „złote” myśli:
1. cyt. „W nowym cenniku stawki dla lżejszych pociągów zostały znacznie obniżone. Takimi pociągami jeździ głównie PKP Cargo.” . W związku z tym rodzi się uzasadnione pytanie – Panie Milczarski, czy w tych schullach nie uczono, że ze względu na niestabilność warunków wypływających z otoczenia, dobry menager powinien dbać o zdywersyfikowanie portfela (mam nadzieję, że rozumie Pan, że to nie o Pana portfel chodzi!), czy w tym czasie był na wagarach, lub czy stosował słynne studenckie 4z (zakuć, zdać, zapić, zapomnieć)???!
2. przejdźmy do następnego wątku, cyt. „Niezależni przewoźnicy jeżdżą bardziej ekologicznymi, i efektywnymi ciężkimi pociągami.”. Panie manager po schullach, czy z treści Pana wypowiedzi mamy rozumieć, że niezależni przewoźnicy zamiast wozić ładunki, sami jeżdżą ciężkimi pociągami?! Poza tym, od kiedy to trakcja spalinowa jest bardziej ekologiczna od elektrycznej, a ciężki pociąg od lekkiego?! – czy o tym w Pana schullach też nie było mowy?!
3. i dalej, cyt. „Dla nich [tzn. niezależnych przewoźników] nowe stawki oznaczają istotny i nieuzasadniony wzrost kosztów, co wpływa na pogorszenie ich konkurencyjności.”. Panie manager po schullach, czy Pan nie słucha nawet siebie samego?! Przecież na siódmym slajdzie swojej prezentacji (zob. http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=111794#111794) wykazał Pan, że Wasz wzrost kosztów wynosi 3%, tj. poniżej stopy inflacji, więc o jakim istotnym i nieuzasadnionym wzroście kosztów i pogorszeniu konkurencyjności Pan mówi????! Poza tym wzrost tej stawki dotyczy wszystkich przewoźników, a więc i największego Pana konkurenta. Jeśli widzi Pan takie „kokosy” w segmencie działalności Pana konkurenta, to dlaczego nie odbierze mu Pan części klientów, tak jak Pan to zrobił w przypadku ładunków masowych???! Czy to dla Pana zbyt trudne do zrozumienia, czy zrobienia?!
4. dalej „wybitny” manager stwierdził, cyt. „Sytuacja ta jest niepokojąca również dlatego, iż jest to ewidentna ingerencja polityki w wolny rynek usług kolejowych, na co nie możemy się zgodzić.” – czyli należy rozumieć, że Pan Milczarski znowu pomylił, albo nie odróżnia pojęcia rynków, tj. modelu rynku idealnego, jaki jest przedmiotem rozważań wstępnych o funkcjonowaniu rynku w nauce ekonomii od rynku realnego, który nigdzie na świecie nie występuje w czystej postaci. Nie dociera do Niego również chyba fakt, że chociażby nie wiem jak płakał i tupał nóżkami, to nie On będzie decydował o sposobie regulacji rynku ani w Polsce, ani gdziekolwiek indziej na świecie, bo realny model rynku ma służebną rolę przede wszystkim wobec kraju, narodu, …, a dopiero na samym końcu znajduje się uczestnik rynku, który mając wolną wolę, albo akceptuje określone reguły gry, albo zabiera swoje zabawki i przenosi się do innej piaskownicy.
Ale wyobraźmy sobie Panie Milczarski, że któreś z tupnięć Pana nóżką miało czarodziejską moc i nagle z rynku kolejowego znikają wszelkie regulacje – czyli zgodnie z Pana wolą rynek staje się wolny! I co wtedy? – ano zgodnie z konsekwencją następstwa, wolni od wszelkich regulacji stają się również zarządcy infrastruktury. Zachodzące relacje na rynku ograniczają się tylko do woli konkretnego zarządcy, u którego chce Pan wykupić trasy. Nie istnieje cennik dostępu do infrastruktury, bo zarządca nie ma obowiązku jego publikowania. Cenę, zgodnie z regułami wolnego rynku kształtuje tylko popyt i podaż – z dużą dozą woli jej kształtowania przez sprzedającego (np. z powodu sympatii i antypatii). Proszę sobie teraz wyobrazić jakimi uczuciami będzie darzył zarządca (np. PKP PLK S.A.) kolosa w odniesieniu do wielkości pracy przewozowej (np. Cargo) – i do tego wożącego ładunki pociągami mniej zużywającymi infrastrukturę, a jakimi mróweczkę jaką jest Pańska firma, wożąca ładunki pociągami wywierającymi zdecydowanie gorszy wpływ na stan infrastruktury?!
Panie Milczarski – albo skończył Pan marne schulle, albo był Pan tępym uczniem, skoro nie przekazano Panu (albo nie zapamiętał Pan), że prawdziwy menedżer ma tylko dwa wyjścia – albo dostosować się do otoczenia w którym funkcjonuje (w tym zwłaszcza do warunków konkurencji), albo zginąć. Z Pana zachowania wynika, że Pan – jak ćma do ognia – prze do tego drugiego wyjścia!

Nic ujac i nic dodac -
2010-06-10 23:07:17 Autor: Adam Kozerski
---.myproxyhosting.com
Czy pan czesio/zibi/ozon/Samanta/nastawniczy mógłby zdecydować się na jeden nick? Bo w ten sposób próbuje wywołać nieprawdziwe wrażenie, że to kilka osób pisze, a tymczasem z IP i ze stylu wypowiedzi można wywnioskować, że to jedna i ta sama osoba.

BTW: co to jest \"Tależ\" i \"schull\"? Słyszałem o talerzu i school lub die schule, a nawet szulu (w jidysz), ale o takich wymysłach - nie.

Widzę, że pan czesio/zibi/ozon/Samanta/nastawniczy kompletnie nie rozumie, o co chodzi Milczarskiemu i na czym polega wymagany przez UE model rynku kolejowego. Najlepiej żeby był monopolista, za którego nieefektywność wszyscy będziemy płacić. Doskonały pomysł, zwłaszcza dla transportu samochodowego. Brawo. Widzę, że dalsza rozmowa nie ma sensu. Ale oczywiście czesio/zibi/ozon/Samanta/nastawniczy z UTK albo PLK musi mieć ostatnie słowo. Proszę bardzo.
2010-06-11 11:21:42 Autor: Kflik
---.8.104.65
znów drożeją stawki PLK? Na pasażerskie także? Masakra.
2010-06-11 15:29:42 Autor: tele
---.hostnoc.net
@Adam Kozerski,
w pełni popieram,
w inych wątkach dodałbym jeszcze temu panu inne nicki, np sweet noise i jakieś dziwne wrażenie mam, że ów pan do pracy na grójecką 17 teczkę nosi

2010-06-11 16:28:14 Autor: ozon
---.chello.pl
@Adam Kozerski: Wypraszam sobie. Używam tylko tego nicka i proszę sobie to zapamiętać. Na Grójecką teczki nie noszę.
2010-06-11 16:35:53 Autor: tip
---.hostnoc.net
Ta, jasne.
2010-06-11 17:51:42 Autor: nastawniczy
---.chello.pl
@ Adam Kozerski, 10/06/2010 23:07 – w związku z Twoim nie merytorycznym ustosunkowaniem się do zacytowanej treści mojego postu przez @ zibi informuję, że nie zamierzam wchodzić w szczegółowe dywagacje – ale dla porządku (i oszczędzenia Ci wysiłku umysłowego z związanego z dalszymi dociekaniami, co mogłoby w aktualnej sytuacji atmosferycznej grozić Ci przegrzaniem Twojego „procesora”) zamieszczam kilka uwag:
1) marny z Ciebie kolego detektyw, skoro „…z IP i ze stylu wypowiedzi ..” wywnioskowałeś, „…że to jedna i ta sama osoba.” Ĺťeby Cię choć trochę oświecić – informuję, że IP chello w całym kraju może posiadać co najmniej kilkaset tysięcy komputerów. Jeśli nie wierzysz – dedukuj dalej! Poza tym – jeśli jesteś bezstronnym uczestnikiem dyskusji tego forum, to powinieneś wiedzieć, że dyskusje prowadzone na forach internetowych mają to do siebie, że formułowane w nich uwagi odnoszą się nie do osób czy jak wolisz „nicków”, lecz do wygłaszanych poglądów. To tylko klakierzy nastawiają się na nie merytoryczne ataki i we wszystkich, którzy mają odmienne od nich poglądy, upatrują swoich rywali (klakierów przeciwników)!;
2) do stylu wypowiedzi nie odnoszę się, bo dla takich jak Ty, prawdopodobnie śpiew skowronka i słowika, to jedno i to samo – więc szkoda mojego czasu!;
3) Jeśli faktycznie wiesz co to jest „school”, to powinieneś domyślić się jakie znaczenie ma użyte przeze mnie słowo „schul”. Jeśli ze swoimi zdolnościami detektywistycznymi nadal nie kojarzysz, to odsyłam Ciebie do cv Milczarskiego;
4) biorąc za podstawę treści Twojego postu nie znajduję podstaw do użytego przez Ciebie stwierdzenia, cyt. „Widzę, że pan czesio/zibi/ozon/Samanta/nastawniczy kompletnie nie rozumie, o co chodzi Milczarskiemu i na czym polega wymagany przez UE model rynku kolejowego.” W związku z tym oświadczam, że szanowny kolega jest w błędzie – ja Milczarskiego rozumiem, a Jego sytuacja wygląda następująco. Niedojrzały dzieciak-biznesmen (dzięki jakimś układom) został posadzony w menedżerskim foteliku i wydaje mu się, że jeżeli już ktoś raz zrobił mu tę przysługę, to należą mu się również następne przywileje – a tu niestety …! Więc dzieciak chodzi od „drzwi do drzwi” (zamiast wozić!), płacze i opluwa! Najpierw zawzięcie to robił w odniesieniu do UTK (na forum krajowym i międzynarodowym), a teraz bierze się za zarządcę infrastruktury i Polskę!
Wobec tego może zechcesz łaskawie „oświecić” mnie w kwestii szczytnych celów Milczarskiego i Twojego rozumienia, cyt. „… na czym polega wymagany przez UE model rynku kolejowego.”?!!
2010-06-11 20:23:54 Autor: zibi
---.chello.pl
kolego Adamie wszystko zalezy po jakiej stronie jestes.
Jesli bede pracownikiem pana Milczarskiego to na forum bede plakal tak ja on chce i krytykowal PKP a jesli bede pracownikiem PKP to ostro bede przeciwny postulatom pana Milczarskeiego.
Przeanalizujmy 1 sytuacje ale patrzac z kazdej ze stron na nia.
PKP Cargo ma wyladownie za ktora odprowadza podatki. Musi ja utrzymac w nalezytym stanie technicznym. jesli przychodzi inny podmiot np. FPL i chce skorzystac czy nie rozsadnym jest aby za uzytkowanie zaplacil nam tyle aby zwrucilo nam poniesione koszty za utrzymanie?
A teraz popatrzmy na to z tej drugiej strony. Wiadomo kazdy che ponosic jak najmniejsze koszty i najlepiej aby za korzystanie zaplacic przyslowiowa zlotowke.
I co - przychodzi pan z FPL i prosi nas o jednorazowe skorzystanie z wyladowni bo akurat trafil musie klient i chce aby koszt wyniusl stawke minimalna. I to ma byc wporzo?
ciekawe jak by mial FPL swoja wyladownie to za ile by ja wynajmowal?
Tak juz to jest ze ja nie ma sie dobrego dlugoterminowego kontraktu to nie wynegocjuje sie dobrych stawek za korzystanie z infrastruktury.
I niestety to nie Anglia tylko Polska panie Milczarski. pan robisz biznes tu , tu , tu a nie w Angli!
A i jeszcze jedno - skoro PLK ma tyle wyladowni to czemu FPL nie wezmie w dlugoterminowa dzierzawe kilkunastu wyladowni ? I bedzie je utrzymywal pomimo tego ze nie bedzie tam zadnej pracy.
Z jednej strony che korzystac w wyladowni ale za zadne skarby nie chce ich posiadac bo doskonale wie ze to podnosi koszty w firmie.
A na koniec dodam iz w zyciu jest calkiem inny biznes niz ten co wykladaja na uczelniach.
Jesli chodzi o ip. to Chello daje dobre lacza za rozsadna cene i dlatego ma duzo klientow.
2010-06-14 14:17:21 Autor: ozon
---.159.43.18.static.crowley.pl
@tip: nie będę Cię kołku przekonywał, bo nie muszę się tłumaczyć kim jestem.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5