NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Milanówek również za całkowitym zamknięciem torów na linii 447

| Martyn Janduła 14.04.2016 23

Milanówek również za całkowitym zamknięciem torów na linii 447
Milanówek również za całkowitym zamknięciem torów na linii 447Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Milanówek to kolejne miasto, które opowiada się za maksymalnym skróceniem prac przy linii kolejowej nr 447 do Grodziska Mazowieckiego. Oznacza to, że urzędnicy chcą, by PKP PLK całkowicie zamknęły dwa tory. Tym samym kolejarze zostaną postawieni przed wielkim wyzwaniem zorganizowania komunikacji zastępczej. Jak wyobraża ją sobie Milanówek? Zapytaliśmy Łukasza Stępnia, zastępcę burmistrza.
Planowany na wiosnę remont linii kolejowej nr 447 z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego będzie próbą cierpliwości tysięcy pasażerów. PKP PLK ma w planach modernizację dwóch torów, które służą do obsługi ruchu aglomeracyjnego. Korzystają z nich Koleje Mazowieckie z Szybką Koleją Miejską. Remont przyniesie niezliczoną liczbę utrudnień, ale wszyscy przyznają, że jest on niewątpliwie potrzebny.

Dla mieszkańców Milanówka kolej stanowi podstawowy środek komunikacyjny na trasie Milanówek – Warszawa, ale także Milanówek – Grodzisk Mazowiecki. – Wielu z nich dojeżdża do pracy, szkoły czy na uczelnie wyższe wybierając właśnie tę formę transportu – zauważa Łukasz Stępień, zastępca burmistrza Milanówka.

W ramach opracowywania projektu: „Podwarszawskie Trójmiasto Ogrodów” urzędnicy zlecili policzenie, ilu pasażerów na co dzień korzysta z kolei. Badanie wykazało, że dzienny ruch kształtuje się średnio na poziomie ok. 1368 osób wsiadających na stacji kolejowej w Milanówku.

Obecnie PKP PLK biorą pod uwagę dwa warianty organizacji przewozów na czas remontu. Pierwszy przewiduje wyłączenie ruchu na linii 447 na odcinku pomiędzy Pruszkowem a Grodziskiem Mazowieckim. Pasażerowie mieliby tu korzystać z komunikacji zastępczej. Dalej na odcinku od Pruszkowa do Warszawy Włoch ruch byłby prowadzony jednotorowo. Alternatywą jest całościowe zamknięcie ruchu na odcinku Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki. Skróci to utrudnienia, ale jeszcze bardziej skomplikuje organizację przewozu tysięcy ludzi do pracy w Warszawie.

Milanówek, tak jak Pruszków i Grodzisk Mazowiecki, popiera opcję skrócenia utrudnień do minimum. – Przychylamy się do opcji remontu linii trwającego przez okres 22 miesięcy, w trakcie którego całkowite zamknięcie linii planowane jest na okres 15 miesięcy – zaznacza Stępień. Dodaje przy tym, że remont linii kolejowej nr 447 będzie stanowił duże utrudnienie dla mieszkańców Milanówka. – Dlatego też PLK stoją przed dużym wyzwaniem zorganizowania komunikacji zastępczej, która pozwoli mieszkańcom naszego miasta zminimalizować utrudnienia komunikacyjne w tym okresie – podkreśla.

Na trasie linii kolejowej nr 447 z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego leży pięć gmin. Tylko Piastów jest sceptyczny całkowitemu zamykaniu ruchu na linii lokalnej. Zorganizowanie dla wszystkich miast komunikacji zastępczej będzie nie lada wyzwaniem. Urzędnicy Milanówka wskazują na potrzebę stworzenia dedykowanej komunikacji autobusowej w dwóch relacjach: Milanówek – Warszawa Zachodnia i Milanówek – Grodzisk Mazowiecki. – Druga trasa stworzona zostanie w celu umożliwienia mieszkańcom skorzystanie z komunikacji zastępczej pociągami dalekobieżnymi na trasie Grodzisk Mazowiecki – Warszawa Zachodnia. O powyższe rozwiązania postulowaliśmy na spotkaniu z PKP PLK – wyjaśnia zastępca burmistrza.

Umieszczamy także opinię innych miast na temat planowanego przez PKP PLK zamknięcia: Grodzisk MazowieckiPruszkówPiastówBrwinów
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Mazowsze (32)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Mazowsze (32)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5