Partnerzy serwisu:
Pasażer

Mieszkańcy Zduńskiej Woli chcą zmian w rozkładzie PKP Intercity

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-09-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Mieszkańcy Zduńskiej Woli chcą zmian w rozkładzie PKP Intercity
fot. Emptywords CC BY-SA 3.0
Mieszkańcy Zduńskiej Woli i Sieradza pytają ministra infrastruktury i budownictwa dlaczego pociągi niektóre dalekobieżne PKP Intercity nie będą zatrzymywać się w tych miastach, co pogarsza dostępność transportową subregionu zamieszkałego przez 200 tys. osób.

W czerwcu 2017 r. rozpocząć ma się modernizacji magistrali E20 Warszawa Poznań. W tym czasie ruszą prace na odcinku: Barłogi – Konin – Podstolice. PLK zdecydowała o czasowym zamknięciu linii i wytrasowaniu pociągów dalekobieżnych objazdami o czym pisaliśmy więcej na Rynku Kolejowym tutaj.

Pociągi bez postoju

Pociągi kategorii IC w relacjach Szczecin –Poznań – Łódź – Kraków będą jechać przez Jarocin, Kalisz, Sieradz i Zduńską Wolę. Jak zauważył portal Zduńskowolskie Wieści Kolejowe pociągi te nie będą zatrzymywały się na stacjach pomiędzy Kaliszem a Łodzią.

- Odległość pomiędzy tymi miastami wynosi 124 km i doprawdy trudno znaleźć wytłumaczenie dlaczego pociągi pospieszne, a takimi są połączenia kategorii Intercity nie zatrzymają się na tak długim odcinku. Tym bardziej, że znajdują się tam miasta klasyfikowane jako średnie-Zduńska Wola i Sieradz. Każde z tych miast liczy po 46 tysięcy mieszkańców, co daje łącznie 90 tysięcy potencjalnych podróżnych. Wraz z powiatami Zduńskowolskim i Sieradzkim, których te miasta są centrami daje to grupę blisko 200 tysięcy mieszkańców. Takiej społeczności nie można ignorować i nie można pozostawić na marginesie dostępności komunikacyjnej – napisał portal w piśmie do ministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka

Pogoria ominie Zduńską Wolę

Drugie pismo dotyczy postoju pociągu TLK Pogoria (relacja Bielsko Biała/Zakopane – Gdynia Główna) na stacji Zduńska Wola. – Zgodnie z informacjami, jakie otrzymaliśmy, pociąg ten według projektu rozkładu jazdy 2016/17, który wejdzie w życie w grudniu br. ominie Zduńską Wolę ( między Łodzią a Bydgoszczą pojedzie przez Pabianice, łącznicą nr. 543 Gajewniki – Dionizów, Inowrocław). W naszej opinii takie podejście do kwestii dostępności połączeń jest błędne. W związku z powyższym zwracamy się do Pana Ministra z wnioskiem o zapoznanie się ze sprawą i interwencję w tej sprawie u przewoźnika, czego następstwem opinii powinno być wprowadzenie dodatkowego postoju (ze zmianą kierunku jazdy) na stacji Zduńska Wola, lub też Zduńska Wola Karsznice – napisano w liście do ministra

Mieszkańcy Zduńskiej Woli uważają ze postój w tym mieście wydłuży czas jazdy pociągu o 25 minut co dla pociągów nocnych nie jest dużą różnicą, natomiast umożliwi mieszkańcom tego regionu dogodny dojazd do Trójmiasta i Krakowa. Zduńskowolskie Wieści zauważają, też że mieszkańcy tego miasta nie mają możliwości dotarcia w nocy do Łodzi lub Pabianic, gdyż nie ma nocnych połączeń z tymi miastami.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5