NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Mieszkańcy narzekają na bezpieczniejsze przejście na peron w Zalesiu Górnym

| Martyn Janduła 17.07.2017 50

Mieszkańcy narzekają na bezpieczniejsze przejście na peron w Zalesiu Górnym
Fot. HilaryK, lic. GFDL
Przystanek osobowy Zalesie Górne przy okazji prowadzonej inwestycji na linii kolejowej nr 8, jest całkowicie przebudowywany. Z peronu wyspowego PLK przekształcają go w dwa perony jednokrawędziowe. Jednocześnie znika południowe przejście w poziomie szyn, które prowadziło na peron przez czynny tor. Mimo że teraz jest bezpieczniej, to niektórym podróżnym ten pomysł się nie spodobał.
W ramach inwestycji prowadzonej na linii numer 8 na odcinku Warszawa Okęcie – Czachówek, przebudowę przechodzi m.in. przystanek osobowy Zalesie Górne. Z peronu wyspowego przekształcony zostaje on w dwa perony jednokrawędziowe. Do tej pory na peron prowadziły dwa wejścia – północne od strony przejazdu kolejowo-drogowego oraz północne w poziomie czynnych torów.

Pasażer z południa nadrobi drogi

Zmiany na przystanku pociągnęły za sobą również zmiany w sposobie dotarcia na perony. – Zgodnie z ustaleniami i zaakceptowanym przez wszystkie strony projektem, zlikwidowane zostało przejście dla pieszych po południowej stronie przystanku osobowego Zalesie Górne – informuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe. – W zamian za nie powstało nowe, bezpieczniejsze rozwiązanie. Stare przejście zmuszało pasażerów do przechodzenia przez tory przy dojściu na peron. Nowe umożliwia sprawną i bezpieczną komunikację w dojściu na platformy, gdyż przejście przez tory łącznie z drogą zabezpieczają rogatki dostosowane do wyższych prędkości niż wcześniej – dodaje.

Ze zmian niezadowoleni są już niektórzy podróżni, którzy narzekają, że likwiduje się – ich zdaniem – bezpieczne południowe przejście przez tory, przez co konieczne jest przejście całej długości jednego peronu, by od strony północnej przedostać się na przeciwległy peron. – PLK wydaje się, że jak nie zrobią przejścia przez tory w miejscach gdzie były one od zawsze, to ludzie zaczną chodzić setki metrów do łaskawie zaprojektowanych przejść – narzeka czytelnik. – Jest oczywiste, że ludzie będą przechodzić przez tory tam, gdzie zawsze. Świadomie więc obniża się bezpieczeństwo na torach – dodaje.

Dbając o bezpieczeństwo

Polskie Linie Kolejowe podkreślają jednak, że to wszystko ze względów bezpieczeństwa i przypominają dodatkowo, że przechodzenie przez tory w miejscach niedozwolonych jest nie tylko zabronione ale także bardzo niebezpieczne. – W ramach inwestycji na linii kolejowej pomiędzy Warszawą Okęciem a Czachówkiem zlikwidowaliśmy kilkadziesiąt „dzikich” przejść – informuje Jakubowski. Jak dodaje, wtargnięcie osób postronnych pod nadjeżdżające pociągi to około 200 tragicznych wypadków w ciągu roku.

– Polskie Linie Kolejowe nie obniżają poziomu bezpieczeństwa, wręcz odwrotnie, dzięki modernizacjom poziom ten jest o wiele wyższy niż przed. Nowe, wyremontowane przejścia dla pieszych na stacjach i przystankach, kładki dla pieszych wyposażone w windy i przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe, sprawiają, że kierowcy, rowerzyści i piesi przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa i przepisów mogą bezpiecznie przedostać się na drugą stronę torów – podaje Jakubowski. I podkreśla przy tym, że bezpieczne przejście na drugą stronę torów jest możliwe tylko w miejscach do tego wyznaczonych.

Wszystko zgodnie z planem

Jak podaje spółka, wszystkie prace prowadzone są zgodnie z ustalonym harmonogramem. – Obecnie prowadzone są ostatnie prace na torach. Przygotowujemy się do odbiorów między innymi kładki w Piasecznie – wyjaśnia Jakubowski. Podkreśla także, że od połowy czerwca pasażerowie mogą już w pełni korzystać z nowej infrastruktury na stacji Warszawa Okęcie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5