Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Michalik (Newag): Czekamy na szczegóły postępowań dotyczących pojazdów dla KDP

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
28-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
28-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

Zawarte kilka lata temu porozumienie Newagu z Hundai Rotem pozostaje aktualne. Partnerzy czekają na ogłoszenie szczegółowych wymagań dla postepowań w sprawie pojazdów na potrzeby Kolei Dużych Prędkości. – Jeśli uznamy, że nasz udział w postępowaniu ma sens, przystąpimy do niego – mówił podczas Kongresu Kolei Dużych Prędkości Józef Michalik, wiceprezes Newagu.

Niespełna trzy lata temu Newag podpisał porozumienie z Hyundai Rotem dotyczące współpracy przy dostawach pojazdów do planowanego projektu kolei dużych prędkości w Polsce. Partnerzy podtrzymują chęć współpracy. – Obecnie przygotowujemy się, prowadzimy rozmowy, uzgodnienia, dzielimy role, ale też określamy zakresy odpowiedzialności – mówi Józef Michalik. Dalsze działania będą podejmowane po upublicznieniu specyfikacji, a także zakresu dodatkowych świadczeń czy obowiązków wiążących się z dostarczaniem taboru na potrzeby KDP w Polsce. Dopiero ta wiedza pozwoli producentom na podjęcie ostatecznej decyzji co do wspólnego udziału w przetargu.

– Jeśli obustronnie uznamy, że udział w tym postępowaniu ma sens, przystąpimy do niego w taki sposób i w takiej formie, jak uzgodniliśmy to w porozumieniu – mówi wiceprezes firmy Newag.

Józef Michalik podkreśla, że Newag jest również zainteresowany udziałem w rynku pojazdów regionalnych i ponadregionalnych, które będą zasilały w potoki pasażerskie przyszłą infrastrukturę kolei dużych prędkości.

– Jesteśmy na etapie przygotowywania pierwszej koncepcji pojazdu, który będzie miał zwiększoną pojemność pasażerską. Będzie to elektryczny zespół trakcyjny – poinformował przedstawiciel Newagu. – Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby finalnie tę ofertę produktową zwiększyć, również o pojazdy w pełni dwupokładowe i podnieść ich prędkość eksploatacyjną do 200 km/h, a także wyposażyć albo zbudować je w wersji wielosystemowej, czyli napięcia 25 kV i 3 kV – mówi Józef Michalik. W jego opinii rozwiązanie dwusystemowe jest niezbędne, żeby pociągi mogły, choćby na krótkich odcinkach, przemieszczać się przez infrastrukturę kolei dużych prędkości.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

KDP na Litwę raczej po roku 2030

Pasażer

KDP na Litwę raczej po roku 2030

Kasper Fiszer 23 maja 2025

Z Korei do polskiej kolei. KNR podzieli się doświadczeniami

Infrastruktura

Tusk: Polska i Niemcy potrzebują KDP Warszawa – Berlin

Prawo i polityka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

KDP na Litwę raczej po roku 2030

Pasażer

KDP na Litwę raczej po roku 2030

Kasper Fiszer 23 maja 2025

Z Korei do polskiej kolei. KNR podzieli się doświadczeniami

Infrastruktura

Tusk: Polska i Niemcy potrzebują KDP Warszawa – Berlin

Prawo i polityka

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5