NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

MIB: Nie planujemy ograniczania siatki połączeń PKP Intercity

| Michał Szymajda 11.04.2016 175

MIB: Nie planujemy ograniczania siatki połączeń PKP Intercity
MIB: Nie planujemy ograniczania siatki połączeń PKP IntercityFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Według Piotra Stommy szacowana dla PKP Intercity luka finansowa na koniec roku 2016 może wynieść nawet 200 mln zł, a obecny poziom dopłat w ramach PSC jej nie wyrówna. Jakie działania zamierza podjąć MIB, aby sytuację finansową w firmie uzdrowić?
O tym, że zdaniem Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa PKP Intercity brakuje blisko 200 milionów złotych na realizację obecnie ustalonego rozkładu jazdy, informowaliśmy 11 marca (TUTAJ więcej informacji o kondycji finansowej PKP Intercity).

– Ten bardzo niedoskonały rozkład wiąże się z tym, że generuje planowany deficyt rzędu 200 mln zł w tym roku, co będzie kwestią bardzo trudną dla wszystkich, także rządu i parlamentu – powiedział Piotr Stomma, podsekretarz stanu w MIB. – Potrzeba dopłacenia przewoźnikowi generowana jest w dużym stopniu przez system prawny, w którym funkcjonuje PKP Intercity wraz z umowami będącymi konsekwencją zakupu Pendolino – ocenił minister.

Ograniczyć koszty, nie połączenia

Czy planowana luka finansowa u przewoźnika spowoduje ograniczenie pracy przewozowej, czy ministerstwo widzi inne sposoby na zbilansowanie wydatków i zysków PKP Intercity?

– Widzimy spore rezerwy jeśli chodzi o optymalizację kosztów. Nie ma w tej chwili powodów, żeby twierdzić, że nastąpi ograniczenie oferty, którą my i tak oceniamy jako nie w pełni doskonałą. Atmosfera współpracy ministerstwa z nowym zarządem PKP Intercity wskazuje na to, że priorytetem jest poprawa jakości działania firmy na rzecz pasażera – powiedział w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Piotr Stomma. Przypomnijmy: miejsce Jacka Leonkiewicza na stanowisku prezesa spółki zajął jeszcze w marcu Marek Chraniuk. Poprawa sytuacji finansowej w PKP Intercity zdaniem MIB wymaga rozwiązań systemowych.

Konieczne będzie wsparcie finansowe dla PKP IC

– Bardzo ważne znaczenie dla przewoźnika ma 10-letnia umowa, która miała stabilizować finanse PKP Intercity. Natomiast niedoszacowano tego, co trzeba, aby kontrakt PSC obsłużyć. Po dokonaniu dyskusji z nowym zarządem spółki musimy odbyć także dyskusję rządową i parlamentarną i zdecydować jak uzupełnić lukę w spółce. Nie wiem czy przesunięcia na poziomie Komisji Budżetu wystarczą, czy będzie trzeba podjąć jeszcze jakieś inne działania. Tego stanu rzeczy nie da się utrzymywać dłużej, ponieważ luka finansowa będzie się rokrocznie spiętrzać – dodał Piotr Stomma.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5