Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

MI: Remont linii Skarżysko – Sandomierz może nie skończyć się w 2023 r.

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
10-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
MI: Remont linii Skarżysko – Sandomierz może nie skończyć się w 2023 r.
fot. Karol Szapsza, lic. CC BY-SA 4.0
Modernizowana linia kolejowa nr 25 może nie zostać otwarta z docelowymi parametrami w 2023 r. – informuje Ministerstwo Infrastruktury. Oznacza to możliwość wzrostu opóźnienia realizacji ważnej inwestycji, które resort tłumaczy koniecznością przeprowadzenia pewnych prac dodatkowych nieujętych w pierwotnym kontrakcie. Po zakończeniu remontu na trasę mają wrócić pociągi dalekobieżne, ale nie będzie ich wiele.

Trwa opóźniona modernizacja linii kolejowej nr 25 pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Sandomierzem. Choć według pierwotnych założeń inwestycja miała być już zakończona, PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiedziały, że potrwa ona jeszcze około rok i zostanie sfinalizowana dopiero pod koniec 2023 r. Oznacza to spore problemy dla podróżnych, bo kursujące tamtędy pociągi dalekobieżne zostały odwołane, a w zamian za nie nie została uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa.

Znaczące opóźnienie realizacji robót

– Projekt „Prace na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz” realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia – przypomina Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury. Podobnie jak krajowy zarządca sieci kolejowej, opóźnienie względem pierwotnego harmonogramu tłumaczy on zwiększeniem zakresu robót. Znacznie później niż wynikało to z pierwotnych założeń wydane mają zostać też decyzje administracyjne związane z przebudową odcinka Ostrowiec Świętokrzyski – Sandomierz.

Przedstawiciel MI wskazuje tu na konieczność dokonania dodatkowych uzgodnień dotyczących tzw. operatu geodezyjnego czy na potrzebę aktualizacji map geodezyjnych. – Uzyskanie tych decyzji planowane jest do końca bieżącego roku – zapewnia. Mówi też, że komplet decyzji administracyjnych został wydany w przypadku odcinka pomiędzy Skarżyskiem a Sandomierzem. Potwierdza również wskazany przez PLK termin zakończenia inwestycji na koniec przyszłego roku.

Dziś nie ma komunikacji zastępczej, wkrótce pociągów będzie niewiele


Nie oznacza to jednak, że trasa zostanie wówczas w pełni otwarta i dopuszczona do eksploatacji z docelowymi parametrami technicznymi. – Oddanie linii do ruchu w pełnej zakładanej funkcjonalności może nastąpić w terminie późniejszym – zastrzega bowiem nasz rozmówca. Nie wskazuje on jednak konkretnie, jakie elementy mogłyby pozostać do wykonania już w roku 2024, ani jakie będzie mieć to konsekwencje dla ruchu pasażerów i towarów.

Poznaliśmy natomiast najważniejsze założenia dotyczące oferty przewozów dalekobieżnych. – Przewidywane jest przywrócenie oferty sprzed zamknięcia, tj. dwie pary pociągów relacji Warszawa – Przemyśl Główny – zapowiada Szymon Huptyś. Biorąc pod uwagę skalę prowadzonej inwestycji, wydaje się, że proponowany rozkład jazdy można ocenić jako skromny.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5