NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

MI: Remont linii Skarżysko – Sandomierz może nie skończyć się w 2023 r.

| Kasper Fiszer 10.11.2022 2,3k

MI: Remont linii Skarżysko – Sandomierz może nie skończyć się w 2023 r.
fot. Karol Szapsza, lic. CC BY-SA 4.0
Modernizowana linia kolejowa nr 25 może nie zostać otwarta z docelowymi parametrami w 2023 r. – informuje Ministerstwo Infrastruktury. Oznacza to możliwość wzrostu opóźnienia realizacji ważnej inwestycji, które resort tłumaczy koniecznością przeprowadzenia pewnych prac dodatkowych nieujętych w pierwotnym kontrakcie. Po zakończeniu remontu na trasę mają wrócić pociągi dalekobieżne, ale nie będzie ich wiele.
Trwa opóźniona modernizacja linii kolejowej nr 25 pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Sandomierzem. Choć według pierwotnych założeń inwestycja miała być już zakończona, PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiedziały, że potrwa ona jeszcze około rok i zostanie sfinalizowana dopiero pod koniec 2023 r. Oznacza to spore problemy dla podróżnych, bo kursujące tamtędy pociągi dalekobieżne zostały odwołane, a w zamian za nie nie została uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa.

Znaczące opóźnienie realizacji robót

– Projekt „Prace na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz” realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia – przypomina Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury. Podobnie jak krajowy zarządca sieci kolejowej, opóźnienie względem pierwotnego harmonogramu tłumaczy on zwiększeniem zakresu robót. Znacznie później niż wynikało to z pierwotnych założeń wydane mają zostać też decyzje administracyjne związane z przebudową odcinka Ostrowiec Świętokrzyski – Sandomierz.

Przedstawiciel MI wskazuje tu na konieczność dokonania dodatkowych uzgodnień dotyczących tzw. operatu geodezyjnego czy na potrzebę aktualizacji map geodezyjnych. – Uzyskanie tych decyzji planowane jest do końca bieżącego roku – zapewnia. Mówi też, że komplet decyzji administracyjnych został wydany w przypadku odcinka pomiędzy Skarżyskiem a Sandomierzem. Potwierdza również wskazany przez PLK termin zakończenia inwestycji na koniec przyszłego roku.

Dziś nie ma komunikacji zastępczej, wkrótce pociągów będzie niewiele


Nie oznacza to jednak, że trasa zostanie wówczas w pełni otwarta i dopuszczona do eksploatacji z docelowymi parametrami technicznymi. – Oddanie linii do ruchu w pełnej zakładanej funkcjonalności może nastąpić w terminie późniejszym – zastrzega bowiem nasz rozmówca. Nie wskazuje on jednak konkretnie, jakie elementy mogłyby pozostać do wykonania już w roku 2024, ani jakie będzie mieć to konsekwencje dla ruchu pasażerów i towarów.

Poznaliśmy natomiast najważniejsze założenia dotyczące oferty przewozów dalekobieżnych. – Przewidywane jest przywrócenie oferty sprzed zamknięcia, tj. dwie pary pociągów relacji Warszawa – Przemyśl Główny – zapowiada Szymon Huptyś. Biorąc pod uwagę skalę prowadzonej inwestycji, wydaje się, że proponowany rozkład jazdy można ocenić jako skromny.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5