NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

MI: Nie uruchomimy pociągów dalekobieżnych przez Opoczno i Końskie

| Kasper Fiszer 28.07.2021 5,9k

MI: Nie uruchomimy pociągów dalekobieżnych przez Opoczno i Końskie
Pociąg na stacji OOpocznofot. Adam Piotr Zając, SA135-019 in PKP Opoczno, lic. CC BY-SA 2.0
W Końskich nie zatrzymają się pociągi dalekobieżne, mimo że PKP PLK wydłużą istniejący peron z myślą o ich obsłudze. Samorządy regionalne zakontraktują zaś zapowiadane kursy Regio osobno w ramach podpisanych już umów wieloletnich z Polregio. Połączenia mają wystartować 12 grudnia.
Trwają prace na przystankach kolejowych pomiędzy Tomaszowem Mazowieckim a Skarżyskiem-Kamienną związane z planowanym przywróceniem przewozów na odcinku z Opoczna do Skarżyska. W ich ramach zmodernizowana ma zostać infrastruktura pasażerska na stacji Końskie. Istniejący peron zostanie tam wydłużony z 260 do 300 m, co ma umożliwić zatrzymywanie pociągów dalekobieżnych. Dziś wiemy już, że takie kursy na trasie łączącej województwa łódzkie i świętokrzyskie nie będą uruchamiane.

Połączeń dalekobieżnych nie przewiduje krajowy plan transportowy

– W obecnie obowiązującym Planie rozwoju publicznego transportu zbiorowego w międzywojewódzkich i międzynarodowych przewozach pasażerskich w transporcie kolejowym nie jest przewidziana obsługa linii nr 25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna pociągami dalekobieżnymi – tłumaczy Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury. Podkreśla jednocześnie, że oba regiony wraz z ich stolicami są częścią siatki połączeń realizowanych przez PKP Intercity na zlecenie władz centralnych. Łodzi i Kielc nie łączy jednak ani jeden kurs bezpośredni.

Przedstawiciel resortu przypomina, że województwa chcą przeprowadzić modernizację trasy w ramach rządowego programu Kolej Plus, która zmieni parametry techniczne linii kolejowej. Ma ona także objąć elektryfikację odcinka. Wciąż nie jest jednak pewne, że inwestycja dojdzie do skutku. Jeśli tak się stanie, rząd ma ponownie przeanalizować możliwość skierowania tamtędy pociągów dalekobieżnych dotowanych z budżetu państwa. – Okoliczności te zostaną uwzględnione przy aktualizacji planu transportowego – usłyszeliśmy.

Finansowanie kursów regionalnych w ramach umów wieloletnich

Zdaniem naszego rozmówcy uruchomienie pociągów na trasie przez Opoczno i Końskie byłoby możliwe na mocy porozumienia samorządów regionalnych. Te przygotowują właśnie taki dokument, który ma umożliwić prowadzenie kursów z Łodzi do Skarżyska od grudnia tego roku. Władze regionu łódzkiego planują rozszerzyć obowiązującą umowę wieloletnią z Polregio tak, by objęła ona również kursy na nowej trasie. – Nie planujemy zawierać w tym celu odrębnej umowy – informuje Wydział Komunikacji Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

Na podobnej zasadzie zakontraktowane zostaną przewozy na terenie województwa świętokrzyskiego, bo tamtejszy samorząd przewidział możliwość rozszerzenia 10-letniej umowy z Polregio o obsługę kolejnych tras, w tym tej wybiegającej w kierunku Tomaszowa Mazowieckiego. – Każde województwo będzie tym samym rozliczać się z operatorem osobno – podsumowuje Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5