NUMER 11/2019
NUMER 11/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Trako 2019
szukaj
Śledź nas:

MI: Nie mamy wpływu na poprawę oferty na przejściu w Dorohusku

| Kasper Fiszer 10.09.2019 15

MI: Nie mamy wpływu na poprawę oferty na przejściu w Dorohusku
Spalinowa jednostka kolei UZ Fot. George Chernilevsky, wikipedia, CC BY-SA 3.0
Strona ukraińska nie wykazała się zrozumieniem dla polskich przepisów akcyzowych – tak likwidację pociągów Chełm – Kowel tłumaczy ich polski organizator, Ministerstwo Infrastruktury. Resort zapewnia, że wnioskował o wznowienie obsługi trasy, jednak ocenia, że nie ma obecnie żadnego wpływu na poprawę sytuacji.
czerwcu zawieszono ruch międzynarodowych pociągów regionalnych z Chełma do Zdołbudowa przez Kowel i Równe. Oferta połączeń na tej trasie była stopniowo ograniczana, a w ostatnim okresie kursy zastępowane były na odcinku polskim autobusami. Jak podkreślał polski przewoźnik, PKP Intercity, rezygnacja z obsługi tej trasy wynikała z inicjatywy storny ukraińskiej.

Przyczyna likwidacji – „brak zrozumienia polskiego prawa”

Ukraińskie media wskazywały przy tym, że likwidacja kursów związana była z polskimi przepisami celnymi, na mocy krórych Koleje Ukraińskie (Ukrzaliznycia, UZ) musiały płacić podatek akcyzowy od paliwa, które znajdowało się w baku spalinowej jednostki kursującej do Chełma w momencie przekraczania granicy. Potwierdza to polski organizator połączenia, Ministerstwo Infrastruktury. – Przyczyną zawieszenia przewozów przez stronę ukraińską jest brak zrozumienia wobec polskich przepisów prawa związanych z nakładaniem opłat akcyzowych na olej napędowy znajdujący się w zbiornikach autobusu szynowego obsługującego pociągi nr 751 i 752 – ocenia Szymon Huptyś, rzecznik prasowy resortu.

Podkreśla on, że połączenie było finansowane ze środków budżetowych na 2019 r. w ramach umowy o świadczenie usług publicznych podpisanej z PKP Intercity. – W związku z tym strona polska uzgodniła kursowanie pociągów w ramach rozkładu jazdy obowiązującego do 14 grudnia 2019 r. i zapewniła środki na finansowanie przewozów na terenie Polski – tłumaczy. Dodaje, że strona ukraińska odpowiadała za finansowanie kursu na odcinku od granicy do Zdołbunowa oraz za obsługę taborową.

A. Adamczyk wystąpił z wnioskiem o przywrócenie kursu. Efektów na razie brak

Czy MI chciałoby wznowienia kursów? – Strona polska nie ma aktualnie wpływu na poprawę sytuacji – ocenia Szymon Huptyś. – Kursowanie pociągu uzależnione jest od decyzji Kolei Ukraińskich – mówi. Rzecznik MI zaznacza przy tym, że minister Andrzej Adamczyk wystąpił do swojego ukraińskiego odpowiednika o podjęcie działań w celu przywrócenia połączenia.

– Tym samym poprawione zostałyby warunki podróżowania między Polską a Ukrainą przez Dorohusk – podsumowuje nasz rozmówca. Obecnie jedynym kursem pasażerskim realizowanym przez przejście Dorohusk – Jagodzin jest nocne połączenie Warszawa – Kijów. Skład zestawiony jest wyłącznie z wagonów sypialnych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2019
NUMER 11/2019
Trako 2019 za nami! Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy zajrzeli na nasze stoisko. Dla tych, którzy nie mieli okazji przyjechać do Gdańska przygotowaliśmy w tym numerze obszerną relację z targów. To oczywiście nie wszystko; piszemy również o integracja oferty ŁKA z autobusami regionalnymi, rozwoju Rail Capital Partners czy wyzwaniach dla przewozów towarowych. W numerze dużo o przyszłości: taborze do obsługi CPK, pociągach na wodór i przebiegu linii Ygrek przez aglomerację kalisko-ostrowską. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5