Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Ile wagonów sypialnych i kuszetek jest sprawnych w PKP Intercity?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
24-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
24-05-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Ile wagonów sypialnych i kuszetek jest sprawnych w PKP Intercity?
fot. Adam Kilian
Choć (i tak niewielka) liczba wagonów PKP Intercity z miejscami do leżenia znów się zmniejszyła, w najbliższych latach ma nastąpić poprawa sytuacji – wynika z odpowiedzi Ministerstwa Infrastruktury na zapytanie posłanki Lewicy Pauliny Matysiak. Choć od wysłania zapytania minął ponad miesiąc – znacznie więcej od przewidzianych w regulaminie Sejmu 21 dni – resort i nowy zarząd przewoźnika nie zdążyli uzgodnić w tym czasie planów co do odstawionych wagonów.

Jak zauważyła posłanka, część pociągów PKP Intercity kursujących w godzinach nocnych jest pozbawiona zarówno kuszetek, jak i wagonów sypialnych. Popyt na miejsca do leżenia przekracza tymczasem podaż. Autorka spytała resort o aktualną liczbę wagonów z takimi miejscami w taborze PKP Intercity oraz ich stan. Jak dowiadujemy się z odpowiedzi podpisanej przez wiceministra Piotra Malepszaka, łączna liczba wagonów sypialnych i z miejscami do leżenia mających dopuszczenie do ruchu zmniejszyła się ostatnio z 78 do 72.

Kuszetek z przedziałami sześcioosobowymi, które nie są dopuszczone do ruchu, jest obecnie 5. Dwie z nich są przeznaczone do sprzedaży jako złom. Wagonów sypialnych niedopuszczonych do ruchu PKP Intercity ma natomiast 71, w tym 19 zakwalifikowanych do kasacji.

W odpowiedzi na czwarte pytanie resort stwierdza kategorycznie, że żaden spośród nieczynnych wagonów sypialnych i kuszetek nie jest obecnie przeznaczony do modernizacji. Warto jednak zauważyć, że nowy prezes PKP Intercity ma inne plany. – Zakładamy też zwiększenie ilostanu wagonów sypialnych i z miejscami do leżenia. Będziemy starali się odzyskać część odstawionych egzemplarzy i poddać je modernizacji. Trudno dziś podawać konkretne liczby, myślę jednak, że może udać się uruchomić między 30 a 40 wagonów – deklarował Janusz Malinowski w opublikowanym przez nas niedawno wywiadzie. Podobne zapowiedzi padły podczas konferencji zapowiadającej ofertę spółki na Euro 2024.

Ostatnie pytanie dotyczyło liczby wagonów obu rodzajów przewidywanych do odstawienia przed rokiem 2030. – Z eksploatacji zostanie wyłączonych 10 wagonów typu 305Ad. Przed 2030 rokiem planowane jest wykonanie naprawy P5 tych wagonów – czytamy w odpowiedzi. Wiceminister przypomina też o rozstrzygnięciu 1 marca przetargu na dostawę 300 wagonów osobowych z opcją na 150 dodatkowych. – W ramach tego postępowania planowane jest pozyskanie do 2030 roku 39 nowych wagonów dzienno-nocnych z miejscami do leżenia – zaznacza.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowego systemu sprzedaży biletów PKP Intercity nie będzie w 2024

Tabor i technika

Malinowski: PKP Intercity będzie gotowe na konkurencję

Biznes

Sieć biletomatów PKP Intercity rośnie powoli

Pasażer

Sieć biletomatów PKP Intercity rośnie powoli

Michał Szymajda 22 maja 2024

PKP IC nie będzie konkurować z przewoźnikami regionalnymi

Biznes

PKP IC nie będzie konkurować z przewoźnikami regionalnymi

Roman Czubiński, Łukasz Malinowski 21 maja 2024

Zobacz również:

Nowego systemu sprzedaży biletów PKP Intercity nie będzie w 2024

Tabor i technika

Malinowski: PKP Intercity będzie gotowe na konkurencję

Biznes

Sieć biletomatów PKP Intercity rośnie powoli

Pasażer

Sieć biletomatów PKP Intercity rośnie powoli

Michał Szymajda 22 maja 2024

PKP IC nie będzie konkurować z przewoźnikami regionalnymi

Biznes

PKP IC nie będzie konkurować z przewoźnikami regionalnymi

Roman Czubiński, Łukasz Malinowski 21 maja 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5