NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Maszyna AHM na linii nr 61. Prace utrzymaniowe za 17 mln zł

| inf. pras. oprac. jm 15.07.2020 3,9k

Maszyna AHM na linii nr 61. Prace utrzymaniowe za 17 mln zł
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Maszyna AHM na linii nr 61. Prace utrzymaniowe za 17 mln zł
Maszyna AHM na linii nr 61. Prace utrzymaniowe za 17 mln zł
Maszyna AHM na linii nr 61. Prace utrzymaniowe za 17 mln zł
Maszyna AHM na linii nr 61. Prace utrzymaniowe za 17 mln zł
Maszyna AHM na linii nr 61. Prace utrzymaniowe za 17 mln zł
Maszyna AHM na linii nr 61. Prace utrzymaniowe za 17 mln zł
Na świętokrzyskim odcinku linii nr 61, między Rykoszynem a Włoszczową pracuje maszyna AHM. PKP Polskie Linie Kolejowe przebudowuje też perony. Obecne prace za ponad 17 mln zł realizowane są ze środków budżetowych. Wcześniej przeznaczono na poprawę trasy 29 mln zł.
Wykonywane na linii nr 61 Kielce – Częstochowa – Fosowskie prace mają duże znaczenie. Jak podkreśla zarządca infrastruktury, w latach 2017-2019 poprawiono stan 16 km torów z wykorzystaniem maszyny AHM, co pozwoliło na skrócenie czasu jazdy pociągów pasażerskich na odc. Kielce - Częstochowa o 17 min. Poziom bezpieczeństwa zwiększyła również przebudowa 7 przejazdów kolejowo-drogowych, a komfort podróży podniosła przebudowa 5 peronów: na przystanku Ludynia Dwór (2) oraz na stacjach Włoszczowa (2) i Kielce Herbskie. Wszystkie te prace kosztowały łączenie 29 mln zł.

Teraz pomiędzy Rykoszynem a Włoszczową wykonywany jest kolejny etap poprawy świętokrzyskiego odcinka linii nr 61. Na szlaku Rykoszyn – Włoszczowa pracuje maszyna torowa AHM800. Pojazd unosi tor i wykonuje pod nim niezbędne prace. Maszyna wybiera stary tłuczeń i górną warstwę podtorza oraz dostarcza w jego miejsce nowy materiał. W pracach uczestniczy również oczyszczarka tłucznia. Zastosowanie maszyn ogranicza czas robót i na tor szybciej wracają pociągi – podkreśla PLK. Na podstawie wcześniejszych badań, w niektórych miejscach przewidziano wymianę szyn i podkładów. Przeprowadzona będzie regulacja toru. Wyremontowane zostaną także 4 obiekty inżynieryjne. Z prac skorzystają kierowcy, gdyż zaplanowano remont jezdni na przejeździe kolejowo-drogowym w Ludyni.

W ostatnich miesiącach PLK przebudowały perony na przystankach Czarnca i Bukowa. Na przystanku Bukowa podróżni mają dogodny dostęp do pociągów z obu peronów. Do nowego, czynnego od grudnia peronu dołączył sąsiedni. Wyższy peron ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów relacji Częstochowa – Kielce. Dla podróżnych dostępne są 2 wiaty z ławkami oraz tablice informacyjne. Dojście na peron ułatwia pochylnia. Dla lepszej orientacji niewidomych i niedowidzących w nawierzchni peronu są wypukłe pasy i ścieżki naprowadzające – podaje zarządca infrastruktury.

Wartość prac wykonywanych ze środków budżetowych to ok. 17,5 mln zł netto. Realizowane będą do końca III kw. 2020 r. Prace nie wpływają na kursowanie pociągów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5