NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Herby Stare: Wymiana rozjazdów wymusza zmianę trasy pociągu do Tarnowskich Gór

| Kasper Fiszer 08.06.2020 57

Herby Stare: Wymiana rozjazdów wymusza zmianę trasy pociągu do Tarnowskich Gór
Stacja Herby Starefot. Therud, lic. CC BY-SA 4.0
Wymiana rozjazdów w Herbach Starych wymusi prawie półtoramiesięczną zmianę trasy jednego pociągu Polregio. Kurs łączący Lubliniec z Tarnowskimi Górami zostanie skierowany na nieużywaną na co dzień w ruchu pasażerskim łącznicę Herby Nowe – Liswarta. Zmiany wejdą w życie już 15 czerwca.
W czerwcu i lipcu w rozkładzie jazdy pociągów przejeżdżających przez Herby Stare pojawią się pewne zmiany. Jest to związane z pracami infrastrukturalnymi zaplanowanymi tam przez zarządcę infrastruktury. – Za 4 mln zł poprawiamy parametry linii kolejowej nr 61 Kielce – Fosowskie na stacji Herby Stare – mówi Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Półtora miesiąca na wymianę rozjazdów

Nasza rozmówczyni zapowiada, że wkrótce pociągi przejadą przez stację z prędkością do 120 km/godz. Aby było to możliwe, konieczna jest wymiana rozjazdów. W czerwcu i lipcu roboty w tym zakresie mają toczyć się na jednym z dwóch torów linii nr 61. – To kontynuacja działań z 2019 r., kiedy rozjazdy zostały wymienione na sąsiednim torze – podkreśla przedstawicielka PKP PLK.

Wykonawcą inwestycji jest Dolkom. Ruch pociągów pasażerskich w Herbach jest umiarkowany, więc znakomita większośc kursów kierowana będzie swoją standardową trasą pomimo czasowego ograniczenia jej przepustowości. Jeden kurs, tylko w jedną stronę, będzie jednak jeździł objazdem.

Przejazd nieużywaną na co dzień trasą

Od 15 czerwca do 28 lipca stację Herby Stare ominie poranny pociąg Polregio relacji Lubliniec – Tarnowskie Góry. Dojedzie on bez zmian do posterunku Liswarta, a następnie skieruje się nieużywaną standardowo w ruchu pasażerskim łącznicą nr 686 do stacji Herby Nowe. Tam zmieni kierunek jazdy i pojedzie już bez dodatkowych komplikacji do swojej stacji docelowej.

– Zmiana została uzgodniona z przewoźnikami i jest zaplanowana w rozkładzie jazdy – zapewnia nas Katarzyna Głowacka. Czas przejazdu w pełnej relacji zmieni się jedynie nieznacznie, choć – podobnie jak dziś – będzie o wiele dłuższy niż czas przejazdu pociągiem Kolei Śląskich omijającym obydwie herbskie stacje.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5