NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Marek Chraniuk: Lipiec kolejnym rekordowym miesiącem w PKP Intercity

| Michał Szymajda 29.07.2022 3,3k

Marek Chraniuk: Lipiec kolejnym rekordowym miesiącem w PKP Intercity
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
– Odnotowujemy bardzo duże zainteresowanie podróżami pociągami PKP Intercity w ostatnich tygodniach. Pierwsze półrocze bieżącego roku przyniosło kolejne rekordowe wyniki przewozowe, od początku tego roku do 30 czerwca przewieźliśmy 25,4 mln osób – powiedział w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.
W ostatnich miesiącach PKP Intercity nie musi obawiać się o frekwencje w swoich pociągach. Bywają trasy, zwłaszcza nad morze, gdzie otrzymanie biletu z miejscówką nawet na pierwszą klasę, z tygodniowym wyprzedzeniem, stanowi problem. Dotyczy to zwłaszcza pociągów kategorii ekonomicznej – TLK i IC.

Przez pierwsze półrocze zarówno roku 2020 jak i 2021 z usług PKP Intercity skorzystało mniej niż 12,5 mln, z kolei w pierwszej połowie 2019 roku, przed pandemią, z PKP Intercity podróżowało 22,8 mln osób. Tegoroczny wynik to 11% wzrostu w stosunku do tego samego okresu w 2019 r.

– Symulacyjne wyliczenia za lipiec pokazują, że pobijemy kolejne rekordy. Spodziewamy się około 6 mln pasażerów, podczas gdy w roku 2019, przed pandemią, było ich prawie 5 mln. A przed nami jeszcze sierpień, kiedy frekwencja jest zwykle największa. Nie byłoby tych wyników, gdyby nie ostatnie inwestycje w pojazdy kolejowe. Zwiększony ilostan taboru kolejowego pozwala nam zwiększać długość pociągów, a przypadku np. dużych imprez masowych uruchamiać pociągi dodatkowe „bisowe’ – ocenia Chraniuk

Szef spółki dodaje, że w 2022 roku w wakacje dysponuje większą liczbą wagonów niż podczas ubiegłorocznego okresu letniego. Pozwala to na uruchamianie 436 pociągów dziennie. Plan zakłada podwojenie pracy eksploatacyjnej do 2030 i zwiększenie liczby przewożonych pasażerów do 88 milionów. Do tego potrzeba będzie więcej wagonów i lokomotyw. Dziwi więc jak dużo tych pierwszych stoi od lat na warszawskiej bocznicy przewoźnika. Prezes spółki uważa, że przyjdzie czas i na nie, jednak wykonawcy nie zawsze chcą podejmować się napraw pojazdów.

– Są czynniki, na które wpływu nie mamy, a z którymi muszą zmierzyć się producenci pojazdów, którzy tabor naprawiają i modernizują. Część komponentów było budowanych w krajach wschodnich, w obliczu wojny to się zmieniło. Wykonawcy poszukują nowych dostawców, zmieniają się też ceny gotowych produktów. To na pewno wpływa na tempo wykonywania niektórych prac przy taborze – dodał Marek Chraniuk.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5