NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Małopolskie: Trwa budowa łącznicy kolejowej w Suchej Beskidzkiej

| Dominik Lebda 23.06.2016 36

Małopolskie: Trwa budowa łącznicy kolejowej w Suchej Beskidzkiej
Budowa łącznicy w Suchej Beskidzkiej Fot. PKP PLK
Małopolskie: Trwa budowa łącznicy kolejowej w Suchej Beskidzkiej
Małopolskie: Trwa budowa łącznicy kolejowej w Suchej Beskidzkiej
Małopolskie: Trwa budowa łącznicy kolejowej w Suchej Beskidzkiej
Trwa budowa łącznicy kolejowej w Suchej Beskidzkiej, dzięki której pociągi do Zakopanego pojadą nawet 15 minut krócej. Inwestycja za ponad 42 mln zł ma zakończyć się w tym roku a jej oddanie planowane jest w 2017 roku. 
W obecnie obowiązującym rozkładzie jazdy, najkrótszy czas przejazdu z Krakowa Głównego do Zakopanego ma pociąg EIC „Tatry”, 3 godziny 14 minut. Jeszcze w 2003 roku podróż najszybszym połączeniem na tej trasie zajmowała około 2 godziny 46 minut. PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą prace nad budową dwóch łącznic kolejowych, które skrócą czas przejazdu pociągów z Krakowa do Zakopanego o blisko 30 minut. O nowym peronie, wybudowanym w ramach łącznicy w Krakowie Krzemionkach, pisaliśmy tutaj

Łącznica w Suchej Beskidzkiej

W ramach budowy łącznicy w Suchej Beskidzkiej powstanie nowy odcinek torów o długości około 700 m, w ciągu linii kolejowych Skawina – Żywiec i Sucha Beskidzka – Chabówka. Oprócz torowiska, wybudowany zostanie również most na rzece Stryszawce i przystanek kolejowy w Suchej Beskidzkiej, na wysokości placu targowego. W trakcie wcześniejszych zamknięć torowych wybudowano głowice rozjazdowe w miejscach "wpięcia" nowej łącznicy w istniejącą infrastrukturę, czyli w linię ze Skawiny do Suchej Beskidzkiej i z Suchej Beskidzkiej do Chabówki. Dzięki temu nie będzie już konieczności zamknięć torowych i wstrzymania ruchu kolejowego do/z Suchej Beskidzkiej. 

– W maju br., w ramach tej inwestycji rozpoczęły się prace przy budowie mostu w Suchej Beskidzkiej. Będzie to obiekt jednoprzęsłowy, o długości prawie 90 metrów. Wykonane już zostało palowanie i wykonawca przystąpił do zbrojenia podpór dla tego obiektu oraz rozpoczął budowę murów oporowych wraz z robotami ziemnymi pod torowisko – poinformowała Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Nowy przystanek będzie posiadał 200-metrowy peron. Zostanie on wyposażony m.in. w oświetlenie, tablice informacyjne i windy, które mają zapewnić komfortową obsługę podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. PKP PLK deklarują, że obiekty te, jak również parking przy peronie, zapewnią lepszy dostęp do pociągów.

Peron to nie wszystko

Budowa łącznicy obejmuje również powstanie murów oporowych. W zakresie prac znajduje się również instalacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym, urządzeń teletechnicznych i elektroenergetycznych. Powstaną również przejazdy kolejowo-drogowe, które mają podnieść poziom bezpieczeństwa użytkowników ruchu kolejowego, samochodowego i pieszego. Wykonawcą inwestycji jest firma Skanska.

– Łączny koszt budowy łącznicy kolejowej, obejmującej nowy odcinek torów, most i przystanek kolejowy, to ponad 42 mln zł brutto. W efekcie ta inwestycja skróci podróż o ok. 15 minut w kierunku Zakopanego. Kolejny kwadrans zyskają pasażerowie dzięki budowie łącznicy Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki realizowanej przez PLK za 258 mln zł – tłumaczy Dorota Szalacha.

Zgodnie ze wcześniejszymi planami, łącznica miała powstać w 2015 roku. Później jej zakończenie i oddanie do użytku było planowane na koniec 2016 roku. Teraz PKP Polskie Linie Kolejowe termin zakończenia prac budowlanych określają na koniec 2016 roku. Testy i odbiory techniczne mają rozpocząć się na początku 2017 r. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Sucha Beskidzka (20)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Sucha Beskidzka (20)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5