Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Małopolskie: Przetarg na tabor znów bez KMŁ

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
11-10-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Małopolskie: Przetarg na tabor znów bez KMŁ
Fot. Milek4, wikiedia commons
Województwo Małopolskie ogłosiło nowy przetarg na tabor "na potrzeby rozwoju kolei małopolskich". Ponownie nie uwzględniono w nim zamówienia planowanego przez należącego do marszałka przewoźnika.

W lipcu województwo małopolskie unieważniło przetarg na zakup nowych pociągów. Jedyna oferta, którą złożył Newag, znacznie przekroczyła budżet zamawiającego. Była to szansa, żeby nowe zamówienie ogłosić wspólnie z Kolejami Małopolskimi; przewoźnik też przygotowuje, mocno opóźniony już, przetarg na tabor o identycznej specyfikacji.

Tak się jednak nie stało - w biuletynie unijnym ukazało się już ogłoszenie o nowym przetargu województwa. Znów dotyczy on zakupu czteroczłonowych "nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych na potrzeby rozwoju kolei małopolskich" w liczbie czterech sztuk. Jednostki zostaną przeznaczone do obsługi połączeń pasażerskich w na liniach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Budżet... zmniejszono

W ramach zamówienia przewidziano świadczenie kompleksowej usługi serwisowo-utrzymaniowo-naprawczej przez okres 5 lat, do poziomu utrzymania P4 włącznie, w przewidywanym średniodobowym przebiegu jednego EZT 500 km, a także udzielenie gwarancji jakości oraz rękojmi z wady na okres od 60 do 120 miesięcy, przeszkolenie pracowników i udzuelenie licencji na oprogramowanie i dokumentację.

Mimo, że jedyna oferta z Newagu o prawie połowę przekroczyła poprzednio wynoszący 89 mln zł brutto budżet, tym razem jest on jeszcze niższy, i wynosi 66 218 400 zł netto (81,4 mln zł brutto). Wyjaśnieniem jest znaczne skrócenie okresu utrzymania przez producenta - z dziesięciu do pięciu lat. To może być ryzykowne biorąc pod uwagę problemy z budową bazy serwisowej KMŁ.

Długi termin dostawy

Termin dostawy jednostek wynosi 22 miesiące. Podobnie jak poprzednio, tylko 55 proc. oceny stanowi cena pojazdu. Pozostała część to jednak nie kryteria techniczne, a gwarancja i rękojmia. 

Niedawno Przewozy Regionalne zarzuciły województwu małopolskiemu nieprzestrzeganie umów związane z tym, że nowy tabor samorządu trafia w większym stopniu do Kolei Małopolskich.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Koleje Małopolskie z dofinansowaniem do zakupu autobusów

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie z dofinansowaniem do zakupu autobusów

Redakcja/inf. pras 09 czerwca 2023

Koleje Małopolskie wybrały dostawcę autobusów

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie wybrały dostawcę autobusów

Witold Urbanowicz 05 kwietnia 2023

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Koleje Małopolskie z dofinansowaniem do zakupu autobusów

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie z dofinansowaniem do zakupu autobusów

Redakcja/inf. pras 09 czerwca 2023

Koleje Małopolskie wybrały dostawcę autobusów

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie wybrały dostawcę autobusów

Witold Urbanowicz 05 kwietnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5