NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Małopolskie: Dwie łącznice kolejowe w realizacji

| dl, Rynek-Kolejowy.pl 04.08.2015 180

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-08-04 15:00:25 Autor: Nick
---.ip.sumernet.pl
Można rzec - wreszcie! :)
Takie informację cieszą.

Mam nadzieję, że zostanie również wykonana łącznica w Chabówce oraz zostanie dokonana rewitalizacja linii 97 na odcinku Sucha Beskidzka - Żywiec, będąca najkrótszym łącznikiem pomiędzy Górnym Śląskiem a Podhalem oraz Krakowem a Bratysławą.

Jechałem w zeszły weekend w sobotę pociągiem IR Giewont i pomimo kiepskiego taboru, złego stanu linii, brakowało miejsc siedzących. Od znajomego wiem, że w niedzielę było tak samo.
2015-08-04 15:05:07 Autor: p.
---.static.ip.netia.com.pl
W latach ok 1992-1996 pociagi przyspieszone obslugiwane pociagami EZT (typu EN57 i podobne) pokonywaly trase Krakow Gł. - Zakopane w czasie nawet 2h26! I to z 3krotna zmiana kierunku jazdy. Wtedy wystarczaly na ta operacje 2 minuty! Dzis te same sklady potrzebuja 12 minut! To Skandal, ukazujacy indolencje i nieudolnosci zarowno PKP PLK jak i przewoznikow kolejowych!!!
2015-08-04 15:31:42 Autor: ---
---.dynamic.chello.pl
"(...) Dzięki wykorzystaniu Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych przez PKP Intercity, oferta przewoźnika ma szansę dotrzeć np. do Rabki-Zdroju, gdzie wcześniej nie dojeżdżały pociągi PKP Intercity (...)" -

- NIEPRAWDA!

Parę lat temu składy ED74 jako połączenia PKP Intercity już kursowały przez Rabkę Zdrój!
2015-08-04 15:48:08 Autor: Przemek
---.timplus.net
Od września pociąg EIC Tatry pokona odcinek Kraków Główny - Zakopane w 3,10 h czyli 14 minut krócej niż obecnie. Po wybudowaniu wspomnianych łącznic czas ten będzie wynosił 2,40 h. Gdyby jeszcze zrobić łącznicę w Chabówce to mamy czas jazdy jazdy 2,30 h. Wtedy z Warszawy Centralnej do Zakopanego czas jazdy będzie wynosił 5,10 h.
2015-08-04 15:53:27 Autor: Korrek
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
@P
Chabowka raczej nie jest do zrobienia ze względów terenowych. Zbyt duże koszty, tutaj Piekiełko może pomóc.
Śląsk Zakopane tak czy owak ma dwie zmiany czoła. Żywiec i Chabowka. I tak raczej zostanie...
2015-08-04 16:03:52 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post p.:
"W latach ok 1992-1996 pociagi przyspieszone obslugiwane pociagami EZT (typu EN57 i podobne) pokonywaly trase Krakow Gł. - Zakopane w czasie nawet 2h26! I to z 3krotna zmiana kierunku jazdy. Wtedy wystarczaly na ta operacje 2 minuty! Dzis te same sklady potrzebuja 12 minut! To Skandal, ukazujacy indolencje i nieudolnosci zarowno PKP PLK jak i przewoznikow kolejowych!!!"
Regio Kasprowy, Rysy - Płaszów 6 minut, Sucha 6 minut, Rabka 6 minut.
Regio Gubałówka - Płaszów 7 minut, Sucha 7 minut, Rabka 7 minut.

Jakoś nie widać tych twoich 12 minut.
2015-08-04 16:29:30 Autor: Ostruszak
---.153.126.1
Droga Redakcjo, zacznijcie wreszcie sprawdzac rzetelnosc swoich artykułów - KMŁ pojadą do Sędziszowa w woj.śwętokrzyskim, a nie Sędz.Młp. na Podkarpaciu!
2015-08-04 16:59:06 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
W odpowiedzi na post Korrek :
"@P
Chabowka raczej nie jest do zrobienia ze względów terenowych. Zbyt duże koszty, tutaj Piekiełko może pomóc.
Śląsk Zakopane tak czy owak ma dwie zmiany czoła. Żywiec i Chabowka. I tak raczej zostanie..."
Łącznica w Chabówce i tak będzie kilkudziesięciokrotnie tańsza od linii piekielnej.
2015-08-04 17:28:06 Autor: bai
---.179.234.244
"...Łącznica w Chabówce i tak będzie kilkudziesięciokrotnie tańsza od linii piekielnej..." - zgadza się, będzie tańsza i nie rozwiąże wszystkich problemów komunikacyjnych tego regionu. Skróci tylko trochę czasu dojazdu do Zakopanego. A co z Nowym Saczem i mieszkańcami Beskidu Wyspowego? Mam nadzieję, że linia P-P powstanie. Jakoś w przypadku dróg ekspresowych nie buduje się węzła, który połączy dwie istniejące drogi, ale buduje się całe odcinki potrzebnych dróg... :)
2015-08-04 22:02:48 Autor: SG
---.rzeszow.mm.pl
Brakuje tylko łącznicy między liniami nr 97 i 117 w Kalwarii Zebrzydowskiej, skracającej czas przejazdu z Krakowa przez Wadowice do Bielska o 20 minut, łącznie z łącznicą Zabłocie-Krzemionki. Miała być zbudowana już w 2006 r. w ramach Kolejowego Szlaku Papieskiego Kraków-Wadowice, ale...W myśl unijnych norm bezpieczeństwa promień krzywizny toru nie może być mniejszy niż 400 m (nasyp starej łącznicy już rozebranej, należący do Skarbu Państwa miał promień tylko 300 m). Zabrakło 100 m. Ponieważ linia nr 117 ma znaczenie lokalne, toteż w myśl ówczesnych przepisów owych 100 m nie można było wywłaszczyć. Rokowana z właścicielem nie przyniosły rezultatu. Dziś wiadomo, że za właścicielem stała lokalna mafia busiarska. Czy ta łącznica powstanie w ramach projektów rewiltalizacji obu linii? Przewozy Regionalne nalegają na jej odtworzenie (RJP 2015/16 wstępnie przewiduje 5 par pociągów codziennie z Krakowa do Wadowic, 4 pary Kraków-BB).
2015-08-04 22:03:16 Autor: Reforma PKP
---.adsl.inetia.pl
A co z łącznicą przy linii 117 w Kalwarii Zebrzydowskiej? Trzeba ratować ciąg Kraków-Bielsko, który jest już i tak w złym stanie. A ta inwestycja by skróciła czas przejazdu. Inaczej (bez remontu) po 2020 mogą zbudować nową drogę i skończy się jak z linią Bielsko-Cieszyn...
2015-08-04 22:19:29 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
"zgadza się, będzie tańsza i nie rozwiąże wszystkich problemów komunikacyjnych tego regionu.
Skróci tylko trochę czasu dojazdu do Zakopanego. A co z Nowym Saczem i mieszkańcami Beskidu
Wyspowego? Mam nadzieję, że linia P-P powstanie. Jakoś w przypadku dróg ekspresowych nie buduje
się węzła, który połączy dwie istniejące drogi, ale buduje się całe odcinki potrzebnych
dróg... :) "

Ale może najpierw remont Kraków - Katowice, Warszawa - Radom, Warszawa - Pilawa czy zakończenie niekończących się wykopków na 91?
2015-08-05 08:32:13 Autor: -Kamil-
---.play-internet.pl
,,Już w przyszłym roku PKP Polskie Linie Kolejowe oddadzą do użytku jedną z dwóch łącznic kolejowych budowanych na ciągu transportowym Kraków - Zakopane.,,

Jedna z dwóch? A może po prostu RK mógłby napisać, którą to będzie (planowo) ta pierwsza.

Czy nowy przystanek w Suchej Beskidzkiej ma służyć pociągom jadącym w ciągu Maków Podhalański - Sucha czy może Maków Podhalański - łącznica - Zembrzyce? Jaka ma byc nazwa dla nowego przystanku?

Po wybudowaniu łacznicy, zamiast pociągów Żywiec - Sucha Beskidzka (ile tychże pociągów będzie), warto by pomyślac o pociagach Żywiec - Maków Podhalański, gdyz to Maków Podhalański, a nie Sucha Beskidzka, stanie się właściwa stacja węzłową między ciągiem Kraków - Zakopane a ciągiem na Żywiec.

Jak da się wybudować nowy przystanek kolejowy w Suchej, to także warto by na powaznie pomyśleć o nowym przystanku kolejowym w Żywcu, jak najbliżej żywieckiego centrum miasta. Kto nie wierzy, że wybudowanie nowego przystanku kolejowego bliżej centrum, niż stacja kolejowa, ma sens, proponuje zobaczyć, jak dobrze sprawdził się przystanek Rajcza Centrum, wybudowany tak chyba z 20 lat temu w niewielkiej Rajczy.
2015-08-05 08:38:00 Autor: pwlk
---.centertel.pl
Łącznicę w Chabówce można wybudować w 2 lata, P-P będą robić co najmniej 20 lat. A tak naprawdę P-P to mrzonka. W POlsce nie ma klimatu do budowy nowych linii kolejowych. A szczególnie w MałoPOlsce.
2015-08-05 09:48:27 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-08-05 09:51:51 Autor: EU06-02
---.dynamic.chello.pl
Kiedyś koło też było mrzonką ale ktoś jest bo ktoś miał otwarty umysł a nie "mrzonka" i "nie da się". Małopolska jest jednym z najbardziej zapuszczonych kolejowo województw.Wizytówką tego jest linia do Katowic i modernizacja na wschód czy para modernizacja na północ tego nie zmienią.Dlatego trzeba żeby powstała linia Podłęże - Piekiełko tak samo jak łącznica w Chabówce czy łącznik z Krakowa do CMK zwłaszcza że niektórym się marzy "Y" bez udziału Krakowa....To dopiero paranoja.
2015-08-05 09:57:00 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-08-05 17:06:09 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Adam Zz:
" [Admin: zmoderowano] "
Zależy od taboru. Dla EZT-ów Pesy jest teraz 6 minut na zmianę czoła. W takiej Suchej łącznica skróci dystans o jakieś 3,2 km. Obecnie dużą część z tych 3,2 km pokonuje się z prędkością 40 km/h. Będzie postój handlowy na p.o. Sucha Rynek, ale odpadnie hamowanie kontrolne. Podsumowując - dla takiej Suchej i pociągu osobowego na EZT realne jest 8-10 minut zysku w stosunku do dnia dzisiejszego. Dla TLK na wagonach będzie to znacznie więcej.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5