Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Małopolskie Acatusy Plus zyskają urządzenia pokładowe ETCS

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
03-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
03-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Małopolskie Acatusy Plus zyskają urządzenia pokładowe ETCS
fot. Kornatka (Wikimedia Commons) / lic. CC BY-SA 4.0
Koleje Małopolskie ogłosiły przetarg na wykonanie przeglądu na poziomie P4 czterech trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Acatus Plus. Oprócz typowych czynności realizowanych w ramach naprawy rewizyjnej zamawiający oczekuje, że jednostki zostaną wyposażone w urządzenia pokładowe systemu sygnalizacji kabinowej ETCS.

Elektryczne zespoły trakcyjne z rodziny Acatus Plus były produkowane przez Pesę Bydgoszcz w latach 2014-2016. Stanowiły one po części wersję rozwojową pojazdów Acatus II, a po części budżetową alternatywę dla droższej platformy Elf. Istotny jest tutaj kontekst czasowy – w owych latach trwała wojna cenowa bydgoskiego producenta z Newagiem, który zaoferował zamawiającym platformę Impuls, która była uważana za lepiej zoptymalizowaną kosztowo. Acatus Plus nie okazał się jednak hitem sprzedażowym – wyprodukowano 13 sztuk tych pojazdów, w tym 9 jednostek trójczłonowych oraz 4 pojazdy składające się z dwóch członów. Większość z nich, to jest 10 sztuk, zamówił samorząd województwa małopolskiego.

Acatusy Plus były eksploatowane zarówno przez Koleje Małopolskie, jak i Polregio (do 2020 roku Przewozy Regionalne). Ostatecznie od 2017 roku samorządowy przewoźnik wykorzystuje 4 jednostki trójczłonowe serii EN64, natomiast Polregio – wszystkie pozostałe. Już wkrótce pojazdy te przejdą naprawę okresową na poziomie P4 z modernizacją, która nie będzie wprawdzie odczuwalna dla pasażera, jednak będzie miała duże znaczenie w kontekście bezpieczeństwa ruchu. Chodzi tu o wyposażenie tych pojazdów w urządzenia pokładowe systemu sygnalizacji kabinowej ETCS. Modyfikację przejdą jednostki o oznaczeniach EN64-004, EN64-006, EN64-007 i EN64-008.

Oferty w przetargu będzie można składać do dnia 8 kwietnia bieżącego roku do godziny 10:00. Ich otwarcie ma nastąpić dwa kwadranse później. Jedynym kryterium oceny ofert będzie cena. Zamówienie powinno zostać zrealizowane w ciągu 14 miesięcy, począwszy od daty zawarcia umowy. Jak informuje zamawiający, przedmiot umowy obejmie także wykonanie prac dodatkowych, wykraczających poza stały zakres dokumentacji systemu utrzymania, a których potrzeba wykonania mogłaby zostać zdiagnozowana przez wykonawcę w toku wykonania przeglądów dla poszczególnych pojazdów.

Warunkiem ważności ofert w przetargu będzie odpowiednie doświadczenie potencjalnych wykonawców. Będą oni musieli wykazać należyte wykonanie co najmniej trzech usług utrzymania na poziomie P4 lub P5 elektrycznego zespołu trakcyjnego, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie. Oferenci będą musieli również dysponować certyfikowanym systemem utrzymania lub zarządzania, a także odpowiednimi kadrami.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KIO nie uznała zastrzeżeń do przetargu CPK

Prawo i polityka

KIO nie uznała zastrzeżeń do przetargu CPK

ep. 26 lipca 2025

CPK ogłasza przetarg na budowę bocznicy kolejowej

Infrastruktura

CPK ogłasza przetarg na budowę bocznicy kolejowej

inf. pras. CPK, oprac. MK 04 lipca 2025

Jest przetarg na rewitalizację polskiego fragmentu trasy Liberec – Zittau!

Infrastruktura

Wielkopolska: ZKA na linii wągrowieckiej. Jest przetarg

Pasażer

Wielkopolska: ZKA na linii wągrowieckiej. Jest przetarg

Mikołaj Kobryński 04 kwietnia 2025

Koleje Śląskie poszukują wykonawcy naprawy rewizyjnej EN57KM

Prawo i polityka

Zobacz również:

KIO nie uznała zastrzeżeń do przetargu CPK

Prawo i polityka

KIO nie uznała zastrzeżeń do przetargu CPK

ep. 26 lipca 2025

CPK ogłasza przetarg na budowę bocznicy kolejowej

Infrastruktura

CPK ogłasza przetarg na budowę bocznicy kolejowej

inf. pras. CPK, oprac. MK 04 lipca 2025

Jest przetarg na rewitalizację polskiego fragmentu trasy Liberec – Zittau!

Infrastruktura

Wielkopolska: ZKA na linii wągrowieckiej. Jest przetarg

Pasażer

Wielkopolska: ZKA na linii wągrowieckiej. Jest przetarg

Mikołaj Kobryński 04 kwietnia 2025

Koleje Śląskie poszukują wykonawcy naprawy rewizyjnej EN57KM

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij