NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Mało pociągów z Łodzi do Warszawy. „Trwają remonty”

| Kasper Fiszer 14.10.2021 3,6k

Mało pociągów z Łodzi do Warszawy. „Trwają remonty”
Stacja Łódź Fabrycznafot. Kasper Fiszer
Pasażerowie podróżujący pomiędzy Łodzią a Warszawą muszą liczyć się ze sporymi odstępami pomiędzy kolejnymi odjazdami pociągów PKP Intercity. Przewoźnik tłumaczy, że wynika to przede wszystkim z prac modernizacyjnych realizowanych w Warszawie i Łodzi. Na razie nie wiemy, czy sytuacja ulegnie istotnej zmianie wraz z wejściem w życie kolejnego rocznego rozkładu jazdy.
Nasi Czytelnicy zwracają uwagę na duże przerwy pomiędzy kolejnymi kursami pociągów PKP Intercity na trasie z Łodzi do Warszawy. Pojawiają się one zwłaszcza poza godzinami ścisłego szczytu przewozowego: kolejne odjazdy z Łodzi-Widzewa do stolicy przypadają na godziny 12:53 i 15:44 czy 17:52 i 21:23. Odstępy są jeszcze większe, jeśli wziąć pod uwagę tylko pociągi wjeżdżające na śródmiejski dworzec Łódź Fabryczna.

Spółka chciałaby uruchamiać niemal tyle pociągów co przed pandemią

Przewoźnik twierdzi, że jego oferta nie została jednak ograniczona w istotny sposób względem stanu sprzed pandemii koronawirusa. – W ramach rocznego rozkładu jazdy na sezon 2020/2021 [a więc obowiązującego obecnie] kursują 23 pary pociągów między Łodzią a stolicą. To o dwie pary mniej niż w sezonie 2019/2020 – mówi Anna Zakrzewska z Zespołu Prasowego PKP Intercity. Aktualnie jednak połączeń jest mniej.

W ramach obowiązującej teraz tzw. korekty rocznego rozkładu w dzień roboczy z Łodzi do Warszawy, biorąc pod uwagę połączenia ze wszystkich łódzkich stacji na wszystkie stacje w stolicy, można pojechać 17 razy. Skąd rozbieżności? – Warto podkreślić, że kształt oferty dostosowany jest do prac na Warszawskim Węźle Kolejowym i szlakach przyległych oraz do modernizacji stacji Łódź Kaliska – stwierdza przedstawicielka PKP Intercity.

Mniejsze możliwości obsługi kursów z i do Łodzi

To właśnie ostatnia ze wskazanych inwestycji ma mieć największy wpływ na stosunkowo małą liczbę połączeń realizowanych z Łodzi Fabrycznj. – Przebudowa wpływa na możliwości obsługi składów kończących i rozpoczynających bieg w Łodzi – usłyszeliśmy. Aktualnie duża część kursów ma charakter przelotowy: podróżni z Łodzi dosiadają do pociągów jadących z Wrocławia czy Jeleniej Góry.

Czy pociągów przybędzie w połowie grudnia, gdy w życie wejdzie kolejny roczny rozkład jazdy pociągów? Na razie nie wiemy. – O szczegółach oferty na sezon 2021/2022 będziemy informować w połowie listopada – zapowiada Anna Zakrzewska.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5