NUMER 03/2023
NUMER 03/2023
Temat numeru:
Kolej na Mazowszu
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Majchrowski: O transporcie trzeba myśleć wielowątkowo

| pr, transport-publiczny.pl 12.11.2014 149

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-11-12 08:25:51 Autor: BESKID
---.dynamic.gprs.plus.pl
Czy jest tam mowa o potrzebie remontu lini kolejowych SUCHA BESKIDZKA -ZYWIEC/KALWARIA WADOWICE BIELSKO CIESZYN/TRZEBINIA WADOWICE?
2014-11-12 08:29:33 Autor: m.h.
---.48.17.186
jednego nie rozumiem... od studentów na uczelniach wymaga się szerokiej wiedzy, a i tak później mają problem ze znalezieniem pracy, a eksperci pokroju Majchrowskiego, Syryjczyka czy Furgalskiego wystarczy, że wypierdzą z siebie jakiś banał w stylu 'tiry na tory' i już wszędzie ich zapraszają i cytują. Czemu tak jest?
2014-11-12 09:00:47 Autor: w.d
---.168.99.77
Malopolska to najbardziej zakopcony rejon w Polsce .Powszechna walka
z wszystkim co jest ekologiczne jest charakterystyczne dla tego wojewodztwa
Zakopane z tysiacami busow to chyba najbardziej zakopcony kurort w Europie.
Budowa metra to czysty slogan przedwyborczy lansowany przez ludzi pro-
mujacych bród i smrod blokujących wszelkie inwestycje kolejowe takie jak
modernizacja linii kolejowej KRAKÓW - KATOWICE , KRAKOW - TARNOW oraz
innych inwestycji kolejowych w regionie a takze budowę ekologicznego tro-
lejbusu w Zakopanem i okolicy . zas banda zielonych kretynow bije sie z fur-manami a nie widza setek kopcacych busow (cztery busy mozna zastapic 1
autobusem).
2014-11-12 10:13:21 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
http://zaprasza.net/a.php?article_id=31327
2014-11-12 10:20:52 Autor: soad
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post w.d:
"Malopolska to najbardziej zakopcony rejon w Polsce .Powszechna walka
z wszystkim co jest ekologiczne jest charakterystyczne dla tego wojewodztwa
Zakopane z tysiacami busow to chyba najbardziej zakopcony kurort w Europie.
Budowa metra to czysty slogan przedwyborczy lansowany przez ludzi pro-
mujacych bród i smrod blokujących wszelkie inwestycje kolejowe takie jak
modernizacja linii kolejowej KRAKÓW - KATOWICE , KRAKOW - TARNOW oraz
innych inwestycji kolejowych w regionie a takze budowę ekologicznego tro-
lejbusu w Zakopanem i okolicy . zas banda zielonych kretynow bije sie z fur-manami a nie widza setek kopcacych busow (cztery busy mozna zastapic 1
autobusem)."
cieszę się, że nie jestem jedynym, który pamięta o kolejowej "beczce śmiechu" czyli podróży ponad 4 godziny na odcinku o długości 154 km na linii Tarnów - Kraków - Katowice
2014-11-12 10:31:02 Autor: soad
---.dynamic.chello.pl
dodam jeszcze, że przebijanie się setek busów i autobusów dziennie do dworca głównego w Krakowie ze wschodu i z zachodu powoduje znaczący wzrost zanieczyszczenia powietrza
należy postawić pytanie o personalia: komu tak zależy by na linii Katowice - Kraków - Tarnów istniała tylko autostrada A4 jako jedyna w miarę szybka droga łącząca 3 miliony ludzi?
2014-11-12 11:13:21 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
A jakim to autobusem chcesz zastąpić 4 busy?
2014-11-12 12:16:39 Autor: okokc
---.dynamic.gprs.plus.pl
Żal że przyznaje się nagrody za patrzenie nie dalej niż czubek swojego nosa.
Co z resztą tzw. Małopolski, nikogo to nie obchodzi.
Nie ma się czemu dziwić że Kraków ma najbardziej zanieczyszczone powietrze w kraju.
2014-11-12 12:53:25 Autor: Drogowiec
---.dip0.t-ipconnect.de
Panu Majchrowskiemu może podziękujmy.

Jeśli infrastruktura świadczy o mieście, to mamy w Krakowie przykład Polski „D".

Majątek osobisty pana M. wzrósł za ostatniej kadencji o 55%, do ponad 6,5 mln. zł, (źródło: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Jacek-Majchrowski-7220639.html); jest on najbogatszym spośród prezydentów dużych polskich miast — o siebie dba dobrze, ale o miasto wcale.
2014-11-12 14:16:08 Autor: 54
---.internetdsl.tpnet.pl
Teraz tylko należy rozwiązać problem busów blokujących buspasy.
2014-11-12 21:09:42 Autor: krakus123456
---.dynamic.chello.pl
Powiedziec to sobie moze Pani majchrowska , a za chwile obraca sie i wsiada w swoje wygodne nowoczesne autko i ma gdzies komunikację. I tak to wygląda.
2014-11-12 21:31:07 Autor: ARON KOLEJ FAN
---.static.ip.netia.com.pl
Ostatnio jechałem sobie z Czeremchy do Siedlec i na pewnym odcinku jest wprowadzona KKZ,
Szynobus PR wypełniony około 60 % sporo siedzeń wolnych jeszcze, a do przestransportowania ludzi kkz były potrzebne aż dwa pks
2014-11-13 00:21:52 Autor: Gheata_Sigiliu
---.4.ku-graz.chello.at
Jeśli chodzi o komunikację miejską (i podmiejską również), to imho w Krakowie jest ona niezbyt dobra...
* Jeśli w godzinach szczytu częstotliwość kursów dla bodajże 70% linii to 20 minut - mało kojarzę chlubnych wyjątków.
* Setka-li więcej linii tzw. aglomeracyjnych (numery 2xx), które kursują co godzinę, a nawet półtorej!!! W niedzielę i inne święta są po cztery kursy na dzień.
* Komunikacja nocna jest po prostu cudowna - autobusy nocne zgarniające co godzinę (!) dziki tłum ludzi spod Dworca Głównego/Poczty Głównej.

Mój przykład to linie 143/243 i 643 - kierunek Bieżanów/ Węgrzce Wielkie. Od kilku lat systematycznie obcinane są kursy autobusowe. Najpierw po wprowadzeniu linii 243 zabrano sporo kursów z 143, a następnie zmniejszono częstotliwość wszystkich kursów (nie co pół godziny, a co 40-45 minut). Od kilku ładnych miesięcy zabrano większość pojemnych Scanii na rzecz nieco (bo nieco, ale jednak!) mniejszych Solarisów. 643 wydłużono do osiedla Złocień i mam nieco krócej na piechotę po nocnej imprezce, ale autobus jest rzadziej niż co godzinę... Obserwuję też zwiększenie natężenia ruchu samochodowego o rejestracjach KWI.... Ja też najczęściej proszę o podwózkę autkiem.
Generalnie chętnie pojechałabym "Wieliczką" - tylko kiedy się do ch...ry doczekam regularnych kursów bodaj co pół godziny, a nie co półtorej???

Z innej beczki: za tydzień mały wypad z Austrii do Krakowa właśnie. Via Katowice. Bardzo, bardzo, bardzo intensywnie myślę, czym tu dojechać z Katowic do Krakowa. Bo trochę mi zależy na czasie, a blachosmrodem i taniej, i szybciej... Co robić?

@soad - podziwiam Twój twardy i nieustający upór w przypominaniu wszystkim o skandalu na linii Katowice-Kraków.

Przepraszam za tę rozpiskę, ale kiedy słyszę o dobrej komunikacji w Krakowie (tej wielowątkowej, przyszłościowej również, to mnie szlag jasny trafia! Czekam na komentarz kolegi Hucińskiego.
2014-11-13 09:27:55 Autor: Ppp111
---.multimo.pl
Pani Majchrowski – o komunikacji trzeba myśleć, by jej nie niszczyć! Tym czasem, odkąd pan rządzi w Krakowie - co roku jest gorzej! Coraz rzadsze kursowanie, coraz więcej przesiadek, coraz większy bałagan...
“Pojadę tramwajem – będę szybciej” – to dotyczy mniej niż polowy powierzchni miasta. Wszyscy pozostali będą wolniej.
Pozdrawiam.
2014-11-13 09:29:18 Autor: Drogowiec
---.dip0.t-ipconnect.de
@gheata
Odpowiedź na Twoje żale po krakowsku brzmi: Niedasie.

Ale i tak dobrze, że niektóre linie jeżdżą co 10 minut do 18, bo jeszcze dwa lata temu popołudniowy szczyt kończył się o 16... I pamiętasz komunikację nocną sprzed 10 lat? Coś się poprawia, chociaż zdecydowanie nie ma woli politycznej na poprawę...

I ładnie się Krakowianom wmawia, że komunikacja miejska jest tańsza niż w Warszawie: Za kwartalny na całą sieć w stolicy (nie ma trasowanych) płacę 250 zł, w Krakowie porównywalny bilet (a raczej trzy miesięczne) kosztowałby 300 zł...
2014-11-13 10:11:37 Autor: Gheata_Sigiliu
---.4.ku-graz.chello.at
@Drogowiec

O to! To! To! To! Pięknie mnie uzupełniłeś :-) Nic już nie dodam więcej. Chyba tylko to, że jak jakiś kretyn w Warszawie skasuje 175 z lotniska na pl. Piłsudzkiego via Dworzec Centralny, Centrum, Trakt Królewski (i masę hoteli), to ten ktoś straci zęby...
2014-11-13 12:09:42 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
W odpowiedzi na post soad:
"dodam jeszcze, że przebijanie się setek busów i autobusów dziennie do dworca głównego w Krakowie ze wschodu i z zachodu powoduje znaczący wzrost zanieczyszczenia powietrza
należy postawić pytanie o personalia: komu tak zależy by na linii Katowice - Kraków - Tarnów istniała tylko autostrada A4 jako jedyna w miarę szybka droga łącząca 3 miliony ludzi?"
Myślę, że to musi być niezła klika ludzi! Zarząd Stalexportu + kilku czołowych polityków musi się dobrze trzymać, że przez tyle lat udaje się blokować modernizację odcinka Kraków-Katowice. Dziwi mnie, że jeszcze CBŚ się tym nie zajął. Może kiedyś wyjdzie syf na jaw...
2014-11-13 12:11:16 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
Najgorsze, że tak mało się mówi o metrze w Krakowie... ludzie powiedzieli tak, a kandydaci mimo wszystko jakoś ten temat omijają. Samym rozwojem tramwajów i autobusów Kraków się wykończy, zakorkuje i skiśnie od środka.
2014-11-13 12:58:06 Autor: Eurotram
---.lublin.mm.pl
"– Gdy wyruszam rano samochodem do centrum Krakowa i mówię żonie, że mogę ją podwieźć, to żona zazwyczaj mówi, że tramwajem dojedzie szybciej "

Odważny jest; w ostatnich tygodniach zaraz znajdzie się jakiś polityk z opcji przeciwnej i poleci donieść,że jak już pani Majchrowska się zgadza na podwiezienie,to nie jest odprowadzany podatek od korzyści oraz od wykorzystywania służbowego samochodu na cele prywatne...
2014-11-15 19:51:22 Autor: kilioner
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Transport w aglomeracji krakowskiej to DNO!! Dojechać do Krakowa z promienia 25-ciu km można tylko zatłoczonymi i niebezpiecznymi busami no i bardzo drogimi, Proponuję zabrać decydentom służbowe autka z kierowcami i kazać dojeżdżać do roboty pociągami albo busami. Może wtedy rozkład jazdy będzie dla ludzi.
2014-11-29 14:35:07 Autor: tram
---.adsl.inetia.pl
tak sie sklada ze akurat Kraków ma najlepsza komunikacje miejska i podmiejska w Polsce, oczywiscie wyjatek stanowi kolej ktora kursuje niezbyt czesto, Lodz,Katowice,Poznan,Wroclaw ze swoja marna czestotliwoscia na wiekszosci linii sa w tyle za Krakowem, jedynie Warszawa,Gdansk i Gdynia maja przyzwoita kom miejska, ale juz o takiej podmiejskiej autobusowej,busowej jak Krakow moga pomarzyc, wydostac sie z Warszawy gdzies dalej gdzie kolej nie kursuje badz jezdzi rzadko niz do Zabek,Kobylki czy innego Legionowa to spora sztuka
2014-12-09 12:29:33 Autor: szklany
---.112.4.142
Bezsensowna pseudo-rozmowa. Nie macie czym portalu zapełnić?

Pasy dla autobusów i tramwajów "praktycznie" w każdej dzielnicy - słowo klucz to "praktycznie", bo właściwie to są tylko w jednej dzielnicy...
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2023
NUMER 03/2023
W numerze 3/2023 naszego Miesięcznika przyjrzeliśmy się temu, dlaczego rekordy kolei pasażerskiej nie stały się udziałem Mazowsza. Dużo uwagi poświęcamy też udanym działaniom Kolei Małopolskich. Oprócz tego jak zwykle wiele ciekawych rozmów i ważnych tematów - jak inwestycje wojskowe i logistyka wojenna. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5