NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Luksusowy Impuls 36WE już w Rzeszowie

| jm, Rynek Kolejowy 20.11.2013 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2013-11-20 15:24:22 Autor: trepan
---.static.vip-net.pl
jeśli ten kosztuje 20mln, a flirt 80mln, to może zamiast kupować 20 flitrów, to PIC powinienbył kupić 80 impulsów?
2013-11-20 15:30:52 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
Dobry na przyspieszone Rzeszów - Kraków.
Kiedy koniec moderny?
2013-11-20 15:33:00 Autor: vvde
---.devs.futuro.pl
@trepan a zerknij sobie na ilość członów i porównaj charakterystykę EZT na linie regionalne dla Podkarpacia i dalekobieżne dla PIC, ok?
2013-11-20 15:43:11 Autor: trepan
---.static.vip-net.pl
@vvde ale przecież można zamówić w wersji dostosowanej dla kursów dalekobieżnych, a składy można łączyć. Nawet lepiej, bo np. w dni świąteczne lub wcześnie rano kurs mogłaby realizować tylko jedna jednostka. To pozwoliłoby zaoszczędzić energię. Skład mógłby być tylko wydłużony o jeden człon. Myślę, że człony silnikowe są droższe.
2013-11-20 15:44:15 Autor: Wojciech Świszczorowski
---.238.58.124
Dla zachpomu też jest 3 członowy?
2013-11-20 15:47:59 Autor: jojo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
dla ZGZ jest 31WE 4-człon.
2013-11-20 15:57:18 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kflik

On ma - o ile dobrze kojarzę - najpierw iść na przyspieszonego Przemyśl-Rzeszów-Przemyśl, który będzie jeździł od nowego rj. Ma się to to nazywać "Niedźwiadek", był swego czasu nawet konkurs na nazwę. Obieg "Niedźwiadka" plus jakiś drugi obieg "domykający" zjazd i wyjazd do/z Rzeszowa i już masz 350 km przebiegu dobowego. Więc może jeszcze "skok" po drodze do Przeworska i już założona norma wyrobiona. No i nie będzie się nowy nabytek kalał wjazdem na teren wrogiego województwa, prawda? W epoce rozbicia dzielnicowego przymus przejazdu przez granicę wojewódzką jest wszak straszną hańbą... ;)
2013-11-20 16:05:16 Autor: tt
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
trepan, EZT to nie wagony, w każdym musiałaby jechać obsługa. No i w takim trójczłonie/czteroczłonie nie wyodrębnisz części barowej, bo szkoda na to miejsca.
Człony silnikowe (właściwie to wózki napędzane i silniki), są droższe i oto dlaczego bardziej się opłaca 1 ośmioczłon z max trzema wózkami napędnymi niż 2 czteroczłony z czterema napędnymi (i do tego z większą liczbą drogich kabin)
2013-11-20 16:26:24 Autor:
---.free.aero2.net.pl
trep robi was najnormalniej pod chu...a a wy to łykacie jak mewa karbid i się podniecenie własnymi odpisami, litości matołki
2013-11-20 16:30:23 Autor: Kristofor
---.internetdsl.tpnet.pl
Wszystkich narzekających na Flirty dla PIC-u odsyłam do SIWZ-u, bo wydaje mi się że nikt z szanownych ekspertów nie zadał sobie trudu ich przeczytania. Jako że nie znam się na szczegółach technicznych skupiłem się wyłącznie na zagadnieniach istotnych z punktu widzenia pasażera, i jest tego sporo:

1) Oświetlenie rozproszone, ma nie przypominać oświetlenia kolejowego (wymóg SIWZ),
2) Wygodne fotele umożliwiające komfortowe odbycie kilkugodzinnej podróży,
3) Oddzielenia przedsionków, konstrukcje foteli, oparć, odchylenia - wszystko jest przewidziane,
4) Przedział barowy - przewidziano zamontowanie ekspresu ciśnieniowego oraz podawania piwa i wina na pokładzie:) - i wiele, wiele innych szczegółów, których nie pozostawiono przypadkowi. Wydaje się, że po UM Świętokrzyskiego (przetargi na Elfy i dla południowej grupy zakupowej) kolejny podmiot nauczył się pisać SIWZ pod kątem wygody podróżnych.

Pomijając fakt, iż FLIRTy są 8 czy 9 członowe to porównywanie ich do Impulsu nie jest może najlepszym wyjściem. Gdyby tak było, to Newag sam by startował do przetargu, a nie łapał się praktyki - skądinąd bardzo słusznej - korzystania z wiedzy starszego brata.
2013-11-20 16:31:19 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
Nie mogli tego normalnie oznaczyć? EN63-001
2013-11-20 16:42:34 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
Flirty dla Ministerstwa InterCity mają być dobre, może będą nawet lepsze od Pseudolino.

Tylko zobaczymy jak ich wykorzystanie...bo na razie jak ktoś chce jechać na prawdę rano z Katowic do Łodzi /(tzn w godzinach szczytu, które na liniach do Warszawy są podobno 6 - 7 ) to do wyboru ma tylko PolskiBus.
2013-11-20 17:45:19 Autor: sphinx2
---.internetia.net.pl
@Arrivederci
Ale po co mu oznaczenie PKP skoro z PeKaPem nie ma nic wspólnego?
2013-11-20 17:55:02 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
W odpowiedzi na post sphinx2:
"@Arrivederci
Ale po co mu oznaczenie PKP skoro z PeKaPem nie ma nic wspólnego?"
Żebyś się pytał. Jakoś pojazdy KM, KW czy nawet Arrivy mają normalne oznaczenia. Prócz NIP-a nadal mogą być stosowane, a nawet wskazane bo do 2120 należą kible, kaczokible, a nawet jelonki. Impuls dostanie 2140, które mają też elfy 2,3 i 4-członowe. Idiotyzm.
2013-11-20 17:59:03 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post arrivederci:
"Nie mogli tego normalnie oznaczyć? EN63-001"
Może i mogli, ale lubią szarady.
Teraz to na prawdę będzie trudno jakiś klucz dopasować.
36WE - 3 członowy Newag
14WE - 3 członowy Newag zmodernizowany Kaczo-kibel
35WE - 6 członowy Newag
19WE - 4 członowy Newag
27WE - 6 członowa Pesa.
Są jeszcze inne, ale nie jestem już w stanie spamiętać.

Chyba po prostu dają coraz wyższe numery.
Tylko dlaczego tyle dziur w numeracji zostawiają?
2013-11-20 18:13:37 Autor: MarBrz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

MarBrz
@Kristof
Dziękuję za uznanie w spr. pisania SIWZ. Powiem więcej, w sierpniu 2014 w stosunku do tego pojazdu zobaczysz zdecydowaną różnicę.
2013-11-20 19:29:29 Autor: sphinx2
---.internetia.net.pl
@Arrivederci
Oznaczenie PKP jest dobrowolne i większość spółek niezależnych od grupy PKP nie chce się w nie bawić. xxWE to całkiem precyzyjne oznaczenie.


@GFM
Tylko, że w przypadku oznaczeń PKP rónież byłby szarady bo (co logiczne) każdy typ miałby inne oznaczenie. Tymczasem numer xxWE nadawany jest w kolejności opracowania projektu danego typu pojazdu zgodnie z normą ZN-02/PKP-3500-16 (WE - wieloczłon elektryczny). Tak, im nowszy projekt, tym wyższy numer. Luk za bardzo nie ma:
do 12WE - różnej maści projekty, wiele pochodnych EN57, nawet pociąg dużych prędkości (np. WE - EW58, 6WE - EW60, 12WE - projekt asynchrona prawdopodobnie bazowanego na EW58/60)
13WE - EN95
14WE - EN57 z nowym pudłem (Newag)
15WE - ED59 Acatus
16WE - ED74 Bydgostia
17WE, 18WE - projekty EZTów ZNTK Mińsk Mazowiecki, ukatrupione przez Pesę
19WE, 20WE - 4 i 6 członowe wysokopodłogowe EZTy, Newag
21-30WE - różne warianty Elfa
31WE - 4 członowy Impuls
32WE - EN77 Acatus II
33WE - EN97
34WE - EN96, dwuczłonowy Elf
35WE - 6 członowy Impuls
36WE - 3 członowy Impuls
37WE - 2 członowy Impuls
38WE, 39WE - jedyna luka, przynajmniej publicznie
40WE, 41WE - 2 i 3 członowa pochodna Elfa, zubożona wersja o obniżonej jakości w celu zmniejszenia ceny.

@MarBrz
Co będzie w sierpniu 2014 i w stosunku od którego pojazdu?
2013-11-20 19:33:48 Autor: KC
---.as13285.net
Ale to osrali farba! Kiedy oni zaczna malowac te pociagi w przyzwoitym stylu! Masakra te wzory i kolory!!
2013-11-20 19:37:39 Autor: MarBrz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

MarBrz
Autor: sphinx2
W artykule mowa o pojeździe podkarpacia, pisanym na bazie SOPZ dla PGZ. Dla PGZ odbiór pojazdów jest w sierpniu 2014. Różnica będzie zauważalna. Tak myślę.
2013-11-20 20:01:06 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
No to jeszcze te pociągi (i z tego artykułu i nowe dla Ministerstwa Intercity) potrzebują rozkładu jazdy. Znacznie udoskonalonego, bo obecnie ciężko w tym kraju jeździć pociągiem. Także tam gdzie remontów nie ma... a jak nie ma pociągu to i tak wszyscy pojada autobusem lub samochodem..
2013-11-20 20:24:35 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
Należy się cieszyć ze to polski produkt. Natomiast obawiam się ze przy takim tempie malowania skaldów w Polsce, wkrótce skończy się paleta barw.
2013-11-20 20:25:39 Autor: Małopolanin
---.dynamic.chello.pl
@sphinx2

O co ma być okrojony 40 i 41 WE. To są pociągi dla małopolski co oni znowu chcą nam wcisnąć.
2013-11-20 20:46:26 Autor: sphinx2
---.internetia.net.pl
Okrojony o wszystko, na czym da się zejść z ceną. Wymagania UMWP odnośnie jakości i niezawodności nie były wygórowane i Pesa miała pole do popisu.
2013-11-20 21:11:48 Autor: Małopolamnin
---.dynamic.chello.pl
Czyli jak zwykle. Już bym wolał by zrobili Ctrl C i Ctrl V z PGZ z wersji dla małopolski. A tu jak zwykle oszczędności.
2013-11-20 22:14:02 Autor: sphinx2
---.internetia.net.pl
@MarBrz
"W artykule mowa o pojeździe podkarpacia, pisanym na bazie SOPZ dla PGZ. Dla PGZ odbiór pojazdów jest w sierpniu 2014. Różnica będzie zauważalna. Tak myślę."

Ale skoro SIWZy są tak zbliżone (przed zmianami wprowadzonymi w trakcie postępowania był niemal identyczne) to skąd mają być tak duże różnice? (pomijając chłodzenie falowników i trochę zubożoną wersję dla małopolskiego)
2013-11-21 00:14:02 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post sphinx2:
"@Arrivederci
Oznaczenie PKP jest dobrowolne i większość spółek niezależnych od grupy PKP nie chce się w nie bawić. xxWE to całkiem precyzyjne oznaczenie.


@GFM
Tylko, że w przypadku oznaczeń PKP rónież byłby szarady bo (co logiczne) każdy typ miałby inne oznaczenie. Tymczasem numer xxWE nadawany jest w kolejności opracowania projektu danego typu pojazdu zgodnie z normą ZN-02/PKP-3500-16 (WE - wieloczłon elektryczny). Tak, im nowszy projekt, tym wyższy numer. Luk za bardzo nie ma:
do 12WE - różnej maści projekty, wiele pochodnych EN57, nawet pociąg dużych prędkości (np. WE - EW58, 6WE - EW60, 12WE - projekt asynchrona prawdopodobnie bazowanego na EW58/60)
13WE - EN95
14WE - EN57 z nowym pudłem (Newag)
15WE - ED59 Acatus
16WE - ED74 Bydgostia
17WE, 18WE - projekty EZTów ZNTK Mińsk Mazowiecki, ukatrupione przez Pesę
19WE, 20WE - 4 i 6 członowe wysokopodłogowe EZTy, Newag
21-30WE - różne warianty Elfa
31WE - 4 członowy Impuls
32WE - EN77 Acatus II
33WE - EN97
34WE - EN96, dwuczłonowy Elf
35WE - 6 członowy Impuls
36WE - 3 członowy Impuls
37WE - 2 członowy Impuls
38WE, 39WE - jedyna luka, przynajmniej publicznie
40WE, 41WE - 2 i 3 członowa pochodna Elfa, zubożona wersja o obniżonej jakości w celu zmniejszenia ceny.

@MarBrz
Co będzie w sierpniu 2014 i w stosunku od którego pojazdu?"
@sphinx2:
Dzięki, sporo mi rozjaśniłeś.
Rozumiem, że są to oznaczenia nadawane kolejnym polskim produktom, nawet jeżeli jest niewiele zmieniona wersja.
Niektórzy przewoźnicy je stosują. Ciekawe co zrobią, jeśli w drodze przetargu zakupią coś zza granicy?
Np. FLIRTa od Stadlera.
A tak a pro pos, co znaczy ER75? Czyżby elektryczny regionalny? Bo już się gubię.
2013-11-21 00:34:38 Autor: ma
---.231.104.44
Super manufacturer
2013-11-21 00:35:23 Autor: ASds
---.231.104.44
Różne różne widze komenty mi sie podoba
2013-11-21 00:36:15 Autor: jmwa
---.231.104.44
Podróże takim pociagiem to czysta przyjemność
2013-11-21 00:37:20 Autor: ks
---.231.104.44
Super
2013-11-21 00:49:58 Autor: nxs
---.231.104.44
Po ch...j taki koler
2013-11-21 00:51:46 Autor: bb
---.231.104.44
Masakra
2013-11-21 00:52:27 Autor: ASSD
---.231.104.44
ch...j nie kolor
2013-11-21 00:53:35 Autor: nas
---.231.104.44
Ekstra
2013-11-21 00:54:25 Autor: b s
---.231.104.44
Bo ch...j taki z tyc w agnoew
2013-11-21 00:55:06 Autor: na
---.231.104.44
Takie różne gadki
2013-11-21 01:44:28 Autor: sphinx2
---.internetia.net.pl
To jak wiele zmieniona jest wersja i jak to interpretować zależy trochę od producenta np. 27WE dla SKMki ma inny napęd i układ biegowy niż 27WEb dla KŚ więc to raczej spora zmiana, a wciąż liczy się je w ramach 27WE, tymczasem np. 22WE i 32WE to konstrukcja i napęd Elfa różniące się przetłoczeniem plastiku na czole i aluminiowym blokiem pod nim (chłonącym energię ew. zderzenia). Pojazdów zagranicznych się w Poslce za bardzo nie kupuje, ale wtedy drogi są dwie - obowiązkowy 12-sto cyfrowy numer zgodnie z UIC, albo dla uproszczenia oznaczenie PKP. Flirt ma w Polsce oznaczenie PKP EN75, ER75 to wynalazek Kolei Mazowieckich (tak samo jak EU47 dla Traxxów - jeśli już to powinny mieć EU11) bo poza obowiązkowymi napisami każdy może namalować na swoim pociągu co chce czy nadać mu wewnętrzne oznaczenie taborowe.
2013-11-21 08:02:51 Autor: Wiesław Sedes "Klozetino"
---
Dot. oznaczeń PKP. Myślę, że oznaczenie serii PKP zostanie nadane po przejęciu pojazdu przez Podkarpacki ZPR.
2013-11-21 09:50:55 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ale trzeba przyznać ,ze" buske" ma ładną
2013-11-21 10:13:50 Autor: sphinx02
---.dynamic.chello.pl
Wszyscy już zapisani na akcje NEWAGu? Ja nie biorę ani jednak, nie stać mnie potem na stratę kapitału jak znowu coś im się zapali.
2013-11-23 13:08:15 Autor: wojtus
---.183.129.89.dsl.dynamic.t-mobile.pl
W odpowiedzi na post sphinx2:
"@Arrivederci
Oznaczenie PKP jest dobrowolne i większość spółek niezależnych od grupy PKP nie chce się w nie bawić. xxWE to całkiem precyzyjne oznaczenie.


@GFM
Tylko, że w przypadku oznaczeń PKP rónież byłby szarady bo (co logiczne) każdy typ miałby inne oznaczenie. Tymczasem numer xxWE nadawany jest w kolejności opracowania projektu danego typu pojazdu zgodnie z normą ZN-02/PKP-3500-16 (WE - wieloczłon elektryczny). Tak, im nowszy projekt, tym wyższy numer. Luk za bardzo nie ma:
do 12WE - różnej maści projekty, wiele pochodnych EN57, nawet pociąg dużych prędkości (np. WE - EW58, 6WE - EW60, 12WE - projekt asynchrona prawdopodobnie bazowanego na EW58/60)
13WE - EN95
14WE - EN57 z nowym pudłem (Newag)
15WE - ED59 Acatus
16WE - ED74 Bydgostia
17WE, 18WE - projekty EZTów ZNTK Mińsk Mazowiecki, ukatrupione przez Pesę
19WE, 20WE - 4 i 6 członowe wysokopodłogowe EZTy, Newag
21-30WE - różne warianty Elfa
31WE - 4 członowy Impuls
32WE - EN77 Acatus II
33WE - EN97
34WE - EN96, dwuczłonowy Elf
35WE - 6 członowy Impuls
36WE - 3 członowy Impuls
37WE - 2 członowy Impuls
38WE, 39WE - jedyna luka, przynajmniej publicznie
40WE, 41WE - 2 i 3 członowa pochodna Elfa, zubożona wersja o obniżonej jakości w celu zmniejszenia ceny.

@MarBrz
Co będzie w sierpniu 2014 i w stosunku od którego pojazdu?"
23WE - luka
24WE - luka
25WE - luka
26WE - luka
28WE - luka
29WE - luka
30WE - luka
2013-11-23 13:09:25 Autor: wojtus
---.183.129.89.dsl.dynamic.t-mobile.pl
W odpowiedzi na post GFM:
"@sphinx2:
Dzięki, sporo mi rozjaśniłeś.
Rozumiem, że są to oznaczenia nadawane kolejnym polskim produktom, nawet jeżeli jest niewiele zmieniona wersja.
Niektórzy przewoźnicy je stosują. Ciekawe co zrobią, jeśli w drodze przetargu zakupią coś zza granicy?
Np. FLIRTa od Stadlera.
A tak a pro pos, co znaczy ER75? Czyżby elektryczny regionalny? Bo już się gubię."
ER75 oznacza "elektryczny roboczy" - przez co jest to nieprawidłowe oznakowanie
2013-11-25 18:23:45 Autor: sphinx2
---.internetia.net.pl
@wojtus
To co wypisałeś to nie luka, a numery dla Pesy na różne wersje Elfa, po prostu te projekty nie weszły do realizacji.
2013-12-03 18:33:15 Autor: wojtus
---.183.137.32.dsl.dynamic.t-mobile.pl
W odpowiedzi na post sphinx2:
"@wojtus
To co wypisałeś to nie luka, a numery dla Pesy na różne wersje Elfa, po prostu te projekty nie weszły do realizacji."
Jakiś dowód na to ?
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS