NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Lubuskie traci kolejny spalinowy pojazd

| Jakub Rösler 21.03.2022 6,1k

Lubuskie traci kolejny spalinowy pojazd
fot. fb Kolejowy Żagań
Lubuskie traci kolejny spalinowy pojazd
Lubuskie traci kolejny spalinowy pojazd
Lubuskie traci kolejny spalinowy pojazd
Lubuskie traci kolejny spalinowy pojazd
Lubuski spalinowy zespół trakcyjny SA133-007 kilka dni temu brał udział w wypadku na przejeździe kolejowym między Węglińcem a Ruszowem. W wypadku nikt nie ucierpiał, ale powoduje on wyłączenie z użytkowania kolejnego pojazdu spalinowego, który obsługuje trasy w województwie lubuskim. Na razie nie wiadomo, kiedy pojazd wróci do służby.
9 marca SA133-007 należący do województwa lubuskiego, który jechał z Żagania do Węglińca zderzył się z pojazdem ciężarowym na przejeździe kolejowym typu C między Węglińcem, a Ruszowem. Na szczęście w wyniku wypadku nikt nie odniósł obrażeń. Warto dodać, że pociąg dopiero jechał po pasażerów, ponieważ miał zacząć swoją służbę w Węglińcu. 

– Pojazd SA133-007 został uszkodzony w dniu 09.03.2022 r. w wyniku najechania na naczepę samochodu ciężarowego na przejeździe kolejowo-drogowym kategorii C w km 73,443 linii kolejowej nr 282 na odcinku Węgliniec - Ruszów. Nie było osób poszkodowanych – napisał nam Paweł Kozłowski, rzecznik prasowy Zarządu Województwa Lubuskiego.

Data powrotu jest niewiadomą

Rzecznik dodał także, iż na ten moment nie wiadomo jeszcze jak poważne są uszkodzenia, a także kiedy pojazd wróci do służby. W tym tygodniu ma odbyć się komisja złożona z pracowników Polregio, która oceni uszkodzenia pojazdu i określi potencjalny czas naprawy. Co ciekawe ten sam pojazd kilka lat temu zapalił się w trakcie kursu w okolicach Santoka. Pisaliśmy o tym tutaj.

Problemy i rozwiązania

O problemach w realizowaniu połączeń na spalinowych liniach w województwie lubuskim informowaliśmy w ostatnim czasie nie raz. Mimo odwołania wielu kursów, przewoźnik zapowiada poprawę sytuacji i wejście do służby nowych składów spalinowych, w tym dwóch Linków, które Polregio zakupiło od województwa zachodniopomorskiego. Częstą przyczyną wyłączeń konkretnych pojazdów są właśnie kolizje na przejazdach, co spotkało także jednego z dwóch najnowszych Impulsów, który został uszkodzony pod Gorzowem, co miało miejsce kilka miesięcy temu.

Planowane remonty utrudnią sytuację

Sytuacji z ograniczoną dostępnością taboru spalinowego na pewno nie poprawią planowane remonty. Na ten rok województwo planuje dużą ilość remontów poziomu P4, które mają przejść określone pojazdy. Zgodnie z informacjami o postępowaniach przetargowych na ten rok, aż 6 spalinowych pojazdów ma przejść naprawy P4. Będą to pociągi SA133-003, SA137-005, a także 4 Linki, oznaczone numerami od 003, do 006 włącznie. Przetargi dla pięciu ostatnich pojazdów planuje się ogłosić w 2 kwartale tego roku. Ponadto region planuje także identyczną naprawę dla elektrycznego Impulsa - ED78-016, a ostatnio udało się rozstrzygnąć postępowanie na naprawę P4 dwóch szynobusów z serii SA105.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5