Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Lubuskie. Ponad 150 mln zł na lepsze podróże między Drzeńskiem a Kostrzynem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
12-09-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Lubuskie. Ponad 150 mln zł na lepsze podróże między Drzeńskiem a Kostrzynem
Fot. A.Savin, CC BY-SA 3.0
Szybszy i bezpieczniejszy przejazd pociągów oraz lepsze warunki dla transportu towarów umożliwi kolejny przebudowany odcinek Nadodrzanki w województwie lubuskim. Roboty obejmą około 38 km toru. Wzrośnie komfort podróży na 5 stacjach i przystankach. Szacunkowa wartość planowanych prac to ponad 150 mln zł.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na roboty między Drzeńskiem a Kostrzynem. To kolejne prace zarządcy infrastruktury zwiększające możliwości transportowe Nadodrzanki – ważnej linii kolejowej (nr 273), łączącej południe Polski z portami morskimi w Szczecinie i Świnoujściu. Inwestycja zapewni ponad dwukrotnie szybszy przejazd pociągów – składów pasażerskich do 120 km/h i towarowych do 100km/h. Będą lepsze możliwości dla połączeń pasażerskich i sprawniejszy przewóz towarów.

Dla podróżnych 10 przebudowanych peronów

PLK przebudują łącznie 10 peronów na stacjach: Kowalów, Laski Lubuskie, Ługi Górzyckie oraz przystankach osobowych: Radów i Górzyca. Perony będą wyższe, co ułatwi wsiadanie do pociągów. Lepszy komfort podróży zapewnią nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oświetlenie. Obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Nowe rozjazdy – lepszy przewóz towarów

Prace obejmują wymianę około 38 km toru. Przebudowana zostanie sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Wymiana 28 rozjazdów, które zostaną wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania, zapewni sprawny przejazd pociągów m.in. w okresie zimowym.

Prace na 9 przejazdach kolejowo-drogowych zwiększą poziom bezpieczeństwa pasażerów pociągów i kierowców. Szczególnie dla ruchu towarowego ważne będą prace na 27 obiektach inżynieryjnych, w tym 2 wiaduktach i moście. Efektem będzie dostosowanie ich do większych obciążeń i zapewnienie sprawnego przewozu cięższych ładunków.

Prace na odcinku Drzeńsko – Kostrzyn realizowane są w ramach zadania „Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Dolna Odra wraz z łącznicami nr 821 i 822”. Inwestycja finansowana jest ze środków krajowych. Rozpoczęcie robót budowalnych zaplanowane jest w grudniu 2017 roku, natomiast ich zakończenie rok później.

Nadodrzanka nowe możliwości dla pasażerów kolei oraz miasta

Obecnie na lubuskim odcinku Nadodrzanki trwają prace na łącznicach kolejowych Jerzmanice Lubuskie – Rzepin – Drzeńsko (linie nr 821 i 822). Przebudowywana jest także stacja w Rzepinie. Efektem będzie lepsza obsługa na peronach, a dzięki wymianie rozjazdów i torów, także sprawniejszy przejazd pociągów. Rozpoczęły się również prace w torze nr 1 na odcinku Niedoradz – Zielona Góra. Roboty zostaną zakończone w IV kwartale 2018 r. a ich efektem będzie podniesienie prędkości z 40 km/h do 120 km/h.

Jeszcze w tym roku ruszy przebudowa wiaduktu kolejowego nad ul. Stefana Batorego w Zielonej Górze, który obecnie stanowi „wąskie gardło” dla transportu autobusowego. Nowy obiekt będzie szerszy – co umożliwi bezkolizyjny ruch autobusów komunikacji miejskiej. Wiadukt zyska także nowe, wygodniejsze przejścia dla pieszych. Ponadto, na stacji Zielona Góra ruszy w tym roku rozbudowa tunelu, umożliwiająca przejście na północną stronę miasta oraz zadaszenie peronów, dojść do peronów i tunelu. Roboty zakończą się w grudniu 2018 r. Obie inwestycje są realizowane wspólnie z miastem Zielona Góra.


Mat. PKP PLK

100 mln zł na Nadodrzanke w 2016 r.

Tylko w 2016 roku PLK zapewniły pasażerom wygodniejszą obsługę dzięki przebudowie peronów na stacjach: Głogów Huta, Brzeg Głogowski oraz Czerna. Dodatkowo remont obiektów między Zieloną Górą a Czerwieńskiem umożliwił sprawniejszy przejazd pociągów. Na dolnośląskim odcinku Nadodrzanki w ubiegłym roku zakończono remont toru numer 2 odcinka Rudna Gwizdanów – Głogów. Łączna wartość prac na Nadodrzance w 2016 roku to prawie 100 mln zł.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5