Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Lubuskie. Krótsza podróż pociągiem z Rzepina do Kostrzyna

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
30-11-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Lubuskie. Krótsza podróż pociągiem z Rzepina do Kostrzyna
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plPeron w Zielonej Górze, przy linii 273
29 listopada 2017 PKP PLK podpisały w lubuskim urzędzie wojewódzkim umowę na modernizację Nadodrzanki, na odcinku między Drzeńskiem a Kostrzynem.

Inwestycja zapewni nawet dwukrotnie szybszy przejazd pociągów, bowiem czas podróży na tym odcinku skróci się z obecnych ok. 50 min do ok. 25 min. Będą lepsze możliwości dla połączeń pasażerskich i sprawniejszy przewóz towarów.

– Jednym z celów Krajowego Programu Kolejowego jest poprawa warunków przewozu towarów. Prace między Drzeńskiem a Kostrzynem wpisują się w te działania. Inwestycja Polskich Linii Kolejowych zwiększy możliwości transportowe Nadodrzanki – ważnej linii kolejowej, łączącej południe Polski z portami morskimi w Szczecinie i Świnoujściu i będzie sprzyjała rozwojowi gospodarki oraz większej konkurencyjności transportu kolejowego – mówi Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

Podróżni wygodniej wsiądą do pociągów

PLK zwiększą komfort obsługi podróżnych na stacjach: Kowalów, Laski Lubuskie, Ługi Górzyckie. Łatwiejszy będzie także dostęp do pociągów na przystankach: Radów i Górzyca. Perony będą wyższe, lepiej oświetlone i czytelnie oznakowane. Wygodę pasażerom zapewnią nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne. Obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

– Dzięki dziś podpisanej umowie na trasie z Rzepina przez Drzeńsko do Kostrzyna pociągi pasażerskie przyśpieszą i czas podróży będzie nawet o połowę krótszy. Pasażerom zapewnimy wygodniejszy dostęp do pociągów. Inwestycja poprawi także obsługę składów towarowych na linii 273, a dzięki nowym urządzeniom zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym – mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK.

38 kilometrów toru do wymiany. Koniec prac za rok

Prace obejmują wymianę około 38 km toru. Przebudowana zostanie sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Wymiana rozjazdów i wyposażenie nowych w urządzenia elektrycznego ogrzewania zapewni sprawny przejazd pociągów m.in. w okresie zimowym. W efekcie prac, na 9 przejazdach kolejowo-drogowych zwiększy się także poziom bezpieczeństwa pasażerów, pociągów i kierowców. Poprawę warunków, szczególnie dla ruchu towarowego, przyniosą prace na 27 obiektach inżynieryjnych, w tym 2 wiaduktach i moście. Dostosowanie ich do większych obciążeń zapewni sprawny przewóz cięższych ładunków.

– To ważna inwestycja dla województwa lubuskiego. Zyskają mieszkańcy regionu – szybciej i wygodniej pojadą oni pociągiem w kierunku Zielonej Góry czy Szczecina. Poprawa warunków dla przewozów towarów przyczyni się do dalszego rozwoju gospodarczego województwa – mówi Władysław Dajczak, wojewoda lubuski.

Prace na odcinku Drzeńsko – Kostrzyn realizowane są w ramach zadania „Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Dolna Odra wraz z łącznicami nr 821 i 822”. Inwestycja finansowana jest ze środków krajowych. Zakończenie prac planowane jest na koniec 2018 roku.

Co obecnie dzieje się na linii 273?

Na lubuskim odcinku Nadodrzanki trwają prace na łącznicach kolejowych Jerzmanice Lubuskie – Rzepin –Drzeńsko. Przebudowywana jest także stacja w Rzepinie. Efektem będzie lepsza obsługa na peronach, a dzięki wymianie rozjazdów i torów, także sprawniejszy przejazd pociągów. Rozpoczęły się również prace na odcinku Niedoradz – Zielona Góra. Roboty zostaną zakończone w III kwartale 2018 r. a ich efektem będzie podniesienie prędkości z 40 km/h do 120 km/h.

Przebudowa wiaduktu kolejowego nad ul. Stefana Batorego w Zielonej Górze, z wygodniejszym przejściem dla pieszych, umożliwi bezkolizyjny ruch autobusów komunikacji miejskiej. Rozpoczęto także projektowanie zadaszeń, dojść do peronów oraz tunelu. Roboty zakończą się w listopadzie 2018 r. Inwestycje są realizowane wspólnie z miastem Zielona Góra. Na stacji Zielona Góra rozbudowywany jest również tunel, wraz z budową pochylni pieszo-rowerowych, umożliwiających przejście na północną stronę miasta. Inwestycja zakończy się w 2018 r.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5