NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Lubelskie: Więcej komunikacji zastępczej PolRegio w 2018 r.

| jar, Rynek Kolejowy 20.09.2017 1,7k

Lubelskie: Więcej komunikacji zastępczej PolRegio w 2018 r.
fot. jar
W trakcie przyszłego roku na kolejnych odcinkach sieci kolejowej w województwie nie będą kursowały pociągi. Obok trasy Lublin – Dęblin składy PolRegio okresowo nie pojadą między stacjami Chotyłów – Terespol oraz Lublin Zemborzyce – Kraśnik – Zaklików. Mimo to organizator kolejowych przewozów pasażerskich w regionie nie planuje większej liczby połączeń na innych trasach.
Jak informowaliśmy na portalu „Rynek Kolejowy”, na przyszły rok PKP Polskie Linie Kolejowe zaplanowały do realizacji wiele inwestycji infrastrukturalnych. Obok kontynuacji modernizacji linii nr 7, skutkujących wstrzymaniem ruchu kolejowego od Lublina przez Dęblin do granicy województwa, rozpoczną się roboty budowlane na liniach nr 2 oraz nr 68. W przypadku pierwszej z wymienionych tras ruch pociągów będzie utrzymany, zaś na odcinku łączącym Lublin ze Stalową Wolą, od wiosny będą wyłączane z ruchu poszczególne jej fragmenty.

Więcej komunikacji zastępczej

Jak informuje „Rynek Kolejowy” Beata Górka, rzecznik prasowy Marszałka Województwa Lubelskiego, organizatora kolejowych przewozów pasażerskich w regionie, w 2018 r. więcej odcinków będzie obsługiwanych przez autobusową komunikację zastępczą. Zostanie ona utrzymana na odcinku Lublin – Dęblin. Planowane są jednak kolejne zmiany w jej kursowaniu, na co mają wpływ uwagi i wnioski podróżnych. Natomiast planowane modernizacje linii nr 2 oraz nr 68 spowodują wstrzymanie obsługi odcinka Lublin Zemborzyce – Kraśnik – Zaklików oraz, mimo wspomnianego utrzymania ruchu po jednym torze, Chotyłów – Terespol. W obu przypadkach konieczne będzie uruchomienie autobusowej komunikacji zastępczej.

Natomiast istotnym z punktu widzenia podróżnych jest utrzymanie kursowania pociągów między stacjami Lublin i Lublin Zemborzyce. Pozwoli to na ominięcie „korkujących się” (zwłaszcza w godzinach szczytów komunikacyjnych) wjazdów do stolicy województwa. Pociągi będą kursowały mimo realizowanych inwestycji.

Obsługa pozostałych tras bez większych zmian

Wstrzymanie kursowania pociągów na kilku trasach wiąże się z „uwolnieniem” taboru i zmniejszeniem się ilości pracy dla części jego obsługi. Uzasadnia to pytanie o poprawę oferty na innych odcinków sieci kolejowej. Przykładowo w ruchu regionalnym od lat nie kursują pociągi po trasach Łuków – Parczew, Zamość – Hrubieszów oraz Łuków – Stoczek Łukowski, zaś jedynie sezonowo obsługiwane są trasy Chełm – Włodawa i Zawada – Bełżec – granica województwa.

Raczej nie należy spodziewać się większych korekt w rozkładzie jazdy. - Organizator przewozów nie przewiduje w 2018 r. istotnych zmian oferty przewozowej w zakresie tras, terminów oraz częstotliwości kursowania na poszczególnych liniach - podaje Beata Górka.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5