NUMER 01/2018
NUMER 01/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a CPK
szukaj
Śledź nas:

Lubelskie: W 2018 r. szeroki front robót i kolejne utrudnienia w ruchu

| jar, Rynek Kolejowy 12.09.2017 23

Lubelskie: W 2018 r. szeroki front robót i kolejne utrudnienia w ruchu
Kadr z linii nr 69 - zdjęcie archiwalnefot. jar
PKP Polskie Linie Kolejowe opublikowała harmonogram zamknięć torowych. Obok nieprzejezdnej linii nr 7, od wiosny nie będzie możliwy przejazd linią łączącą Lublin ze Stalową Wolą Rozwadów, duże ograniczenia wystąpią na wschodnim odcinku linii nr 2. Większe prace zaplanowano również na dwóch liniach lokalnych. Zatem w przyszłym rocznym rozkładzie przewoźnicy napotkają jeszcze więcej utrudnień w ruchu.
Na stronie narodowego zarządcy sieci linii kolejowych opublikowany został Sieciowy harmonogram zamknięć torowych planowanych do wykonania w rozkładzie jazdy pociągów 2017/2018. Z dokumentu opisującego utrudnienia na liniach kolejowych wynika, że zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami mają być prowadzone modernizacje i naprawy kolejnych linii kolejowych w województwie lubelskim.

Ciąg dalszy modernizacji linii nr 7

Kontynuowana będzie kompleksowa modernizacja linii nr 7, skutkująca wstrzymaniem kursowania pociągów na odcinkach Garwolin – Dęblin oraz Puławy Azoty – Lublin. Utrzymane zostało jednotorowe połączenie Zakładów Azotowych w Puławach z siecią kolejową, z utrudnieniami możliwy będzie przejazd po stacjach Dęblin i Lublin. Prace na linii nr 7 spowodują również przerwę w ruchu od 10 grudnia 2017 r. do 9 czerwca roku następnego na linii nr 67 Lublin – Świdnik. Wpłynął również na poruszanie się pociągów po łącznicach – na linii nr 579 Stawy - Dęblin nastąpi okresowe wstrzymanie ruchu, zaś na łącznicy Wisła – Wieprz pociągi będą kursowały po jednym torze. Prace na „siódemce” wpłyną również na ruch po linii nr 68 Lublin – Przeworsk oraz na lubelskim odcinku linii nr 26 Łuków – Radom.

Inne modernizacje

Przez 10 miesięcy przyszłego roku nie będzie przejezdny odcinek Lublin Zemborzyce – Stalowa Wola Rozwadów linii nr 68. Będzie to okresowym skutkiem modernizacji trasy wraz z jej elektryfikacją. Prace, które rozpoczną się 1 marca i potrwają do 31 stycznia 2019 r., będą jednak prowadzone w taki sposób, aby możliwa była obsługa stacji Kraśnik. Dlatego do 31 sierpnia na trasie Lublin – Kraśnik będzie wstrzymany ruch pociągów, potem taka sama sytuacja nastąpi na odcinku łączącym wspomniane miasto ze Stalową Wolą.

Modernizacja stacji Biała Podlaska, Małaszewicze i Terespol istotnie wpłynie na intensywnie wykorzystywaną w transporcie towarów i ludzi linię nr 2, stanowiącą fragment korytarza transportowego E20. Ruch kolejowy na odcinku Biała Podlaska - Chotyłów – Małaszewicze ma odbywać się z ograniczeniem prędkości do 50 km/h po jednym torze, zaś na stacjach po ograniczonej liczbie czynnych torów. Prognozowany czas trwania utrudnień to około rok.

Prace na przejazdach

Ponadto na wiosnę przyszłego roku odcinku Lublin – Dorohusk zaplanowano prace modernizacyjne na 9 przejazdach kolejowych. Prace na każdym z obiektów potrwają od 5 do 10 dni i będą skutkowały ruchem jednotorowym dwukierunkowym. Będą one wykonywane również na newralgicznym z uwagi na dość intensywny ruch pasażerski i towarowy (fragment jednej z tras objazdowych dla modernizowanej linii nr 7) odcinku Jaszczów – Rejowiec.

Modernizacje przejazdów kolejowo- drogowych wpłyną również na ruch pociągów na kliku innych liniach. Z tego powodu szerokotorowa „droga żelazna” z Dorohuska do Zawadówki zostanie zamknięta na łącznie 15 dni, ale w tym czasie przebudowanych zostanie 6 obiektów. Kolejne 3 przejazdy zmodernizowane będą na odcinku Łuków – Dęblin. Na ten czas ruch na wybranych szlakach ruch będzie prowadzony po jednym torze w obu kierunkach.

Nie zapomnieli o lokalnych liniach

Zarządca linii kolejowych planuje prace na liniach lokalnych we południowo-wschodniej części regionu. Zaplanowano je na dłuższych odcinkach linii nr 69 Rejowiec – Hrebenne i nr 72 Zawada – Hrubieszów Miasto. Ciągłą wymianę podkładów i szyn, spawanie szyn oraz podbicie toru założono na odcinkach Zwierzyniec – Hrebenne (58 km) i Zawada – Werbkowice (ok. 50 km). Wykonanie robót ma nastąpić w miesiącach wiosennych i letnich, w przerwach między kursowaniem pociągów pasażerskich.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubelskie (892)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lubelskie (892)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2018
NUMER 01/2018
Tematem numeru jest przyszłość polskich kolei i ich miejsce w planie transportowym, jaki w związku z podjęciem decyzji o budowie Centralnego Portu Lotniczego przygotował rząd. Sporo miejsca poświęcamy na rozmowy z przedstawicielami czołowych firm z branży kolejowej: Siemensa, KZN Bieżanów, Cargounit. Rozmawiamy też o przyszłości kolei na Pomorzu – z Ryszardem Świlskim, członkiem zarządu województwa pomorskiego. Również o przyszłości transportu w aglomeracji warszawskiej rozmawiamy z prezes Krystyną Pękałą, kierującą stołeczną SKM-ką.

Sporo miejsca poświęcamy problemom transportu towarów. Piszemy np. o najnowszych wynikach PKP Cargo i nielicznych inwestycjach w spółce, rozmawiamy z Radimem Paigerem, kierującym polskim oddziałem producenta taboru Legios Loko, o potencjalne polskiego rynku.

Warto przeczytać obszerny tekst na temat najnowszego produktu Alstomu – pociągu na wodór, a także rozmowę z Leszkiem Miętkiem na temat poziomu bezpieczeństwa przewozów w Polsce. Analizujemy też wdrożony właśnie rozkład jazdy pociągów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS