Od początku grudnia 2011 roku po województwie lubelskim kursują zmodernizowane pojazdy EN57. 20 stycznia odbyło się ich oficjalne przekazanie przewoźnikowi. Pojazdy dostarczyły Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki w konsorcjum ze spółkami Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz i BRE Leasing.
Przetarg na leasing pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych województwo lubelskie ogłosiło w styczniu 2011 roku. FormalnoŚci trwały doŚć długo i w związku z tym kilkakrotnie przekładano termin otwarcia ofert. Dopiero w kwietniu wyłoniono zwycięzcę przetargu - Zakłady Naprawcze Taboru kolejowego Mińsk Mazowiecki w konsorcjum ze spółkami Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz i BRE Leasing. Umowę podpisano dopiero w czerwcu.
Pierwsze trzy zmodernizowane pojazdy włączono do rozkładu jazdy jeszcze na początku grudnia 2011 roku, a kolejne zmodernizowane EN57 dostarczono do końca miesiąca.
Pojazdy mają po 176 miejsc siedzących. Modernizacji poddano zarówno wnętrze pojazdu, jak i układ napędowy (zamontowano m. in. silniki asynchroniczne). Pociągi mają takie udogodnienia, jak np. klimatyzacja, drzwi otwierane przyciskiem, czy przystosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pociągi wyposażone są także w monitoring zarówno wnętrza, jak i otoczenia pojazdów. Przewidziano też przestrzeń dla przewozu rowerów.
Pięć elektrycznych zespołów trakcyjnych zmodernizowano za kwotę ponad 43 mln zł. W uroczystym przekazaniu udział wzięli przedstawiciele urzędu marszałkowskiego, konsorcjum oraz Przewozów Regionalnych. Pojazdy kursują w różnych relacjach na terenie województwa lubelskiego.
Aby zobaczyć naszą fotorelację, kliknij tutaj.