Wraz z grudniową zmianą rozkładu jazdy prawdopodobnie zainaugurowana zostanie obsługa bezpośrednich kursów Polregio z Chełma do Warszawy. Jedna para pociągów ma pozwolić na wygodniejszy dojazd do stolicy mieszkańcom mniejszych miejscowości, w których nie zatrzymują się składy PKP Intercity. Odjazdy będą odbywać się codziennie oprócz sobót.
Województwo lubelskie poinformowało niedawno, że w grudniu tego roku uruchomi
pierwsze po wieloletniej przerwie pociągi regionalne do Hrubieszowa. Wejście w życie nowego rocznego rozkładu jazdy będzie oznaczać najpewniej również inaugurację obsługi przez Polregio trasy do Warszawy. Samorząd sfinansuje bowiem kursowanie jednej pary pociągów w nowej relacji międzywojewódzkiej.
Odjazdy codziennie oprócz sobót
– Potwierdzamy zamiar uruchomienia pociągów na trasie Chełm – Warszawa Zachodnia – mówi Remigiusz Małecki, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego. Od 14 grudnia ma być realizowana jedna para kursów. Od poniedziałku do piątku wyjazd z Chełma ma następować rano, a z Warszawy – popołudniu. W niedzielne popołudnie możliwy ma być dojazd do stolicy, a wieczorem – powrót na Lubelszczyznę.
Rozkład nie przewiduje kursów sobotnich. – Połączenia zostały zaplanowane jako wydłużenie obecnych tras pociągów Regio Chełm – Dęblin – informuje nasz rozmówca. Na terenie województwa lubelskiego pociąg będzie więc zatrzymywać się na wszystkich stacjach i przystankach. Pomiędzy Dęblinem a Warszawą postoje wyznaczono zaś w Sobolewie, Pilawie i Otwocku. W dni robocze pociąg pojedzie przez średnicę dalekobieżną z postojem na Dworcu Centralnym, a w niedziele – przez linię podmiejską z zatrzymaniami na wszystkich przystankach.
Więcej postojów, ale i dłuższy czas przejazdu
Szczegóły dotyczące połączenia można już znaleźć w Portalu Pasażera prowadzonym przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Czas przejazdu w pełnej relacji wyniesie ponad cztery godziny i będzie dłuższy o mniej więcej godzinę od oferowanego przez PKP Intercity. W niedziele postojów pomiędzy Lublinem a Dęblinem będzie nieco mniej niż w dni robocze. – W Lublinie Głównym pociągi będą skomunikowane z połączeniami do i z Kraśnika, Parczewa oraz Zamościa – zapewnia przedstawiciel UMWL.
Po pierwszym kwartale funkcjonowania trasa nowego połączenia zostanie nieco zmodyfikowana. – Od marca 2026 r. z uwagi na
planowane prace modernizacyjne między Warszawą a Otwockiem pociągi zostaną skierowane na trasę objazdową – zastrzega samorząd. Podobnie jak kursy PKP Intercity, jednostki Polregio pojadą wówczas przez Mińsk Mazowiecki.
Trwają uzgodnienia finansowe
Przewoźnik ma kierować do Warszawy jednostki po modernizacji. – Celem uruchomienia nowych połączeń jest zapewnienie bezpośredniego dotarcia do Warszawy mieszkańcom województwa lubelskiego z miejscowości, w których [istniejące] pociągi międzywojewódzkie nie mają postojów – tłumaczy Remigiusz Małecki.
Zaznacza także, że samorząd zamierza zawrzeć z województwem mazowieckim umowę, która ureguluje kwestie finansowania kursów na jego terenie. Ostateczna decyzja dotycząca startu obsługi trasy będzie uzależniona od podpisania tego porozumienia.