NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Lubelskie chce kupić nowe pociągi. Najpierw zbada ile i jakie

| Martyn Janduła 25.05.2017 39

Lubelskie chce kupić nowe pociągi. Najpierw zbada ile i jakie
Fot. Łukasz Piotrowski, SM42.pl
Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego przygotowuje się do kolejnych zakupów taboru kolejowego. Samorząd ogłosił przetarg, w którym poszukuje firmy do opracowania studium wykonalności projektu i stworzy stosowne dokumenty do ubiegania się o dofinansowanie unijne.
Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie studium wykonalności dla projektu pod nazwą: „Zakup taboru kolejowego do przewozów osób organizowanych przez województwo lubelskie”. Celem opracowania jest zbadanie zasadności zakupu taboru kolejowego, a następnie wykorzystanie go przy ubieganiu się o dofinansowanie realizacji projektu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Najpierw zebrać informacje a potem opracować wniosek

Jak informuje samorząd, w studium wykonalności wnioskodawca powinien w szczególności dokonać charakterystyki projektu pod względem wykonalności technicznej, prawnej, dokonać analizy finansowej i ekonomicznej, jak również dokonać analizy wpływu projektu na środowisko. Analizie poddane mają zostać rzeczywiste dane charakteryzujące kolejowe przewozy osób organizowane przez województwo lubelskie.

Bazując na tych danych – przygotowanych na etapie sporządzania studium wykonalności – w kolejnym etapie wykonawca będzie zobowiązany przygotować poprawny wniosek o dofinansowanie projektu. Wymagane jest tutaj udzielanie bieżącego wsparcia merytorycznego i technicznego zamawiającemu.

Czas na wykonanie dokumentacji określono do 7 sierpnia 2017 roku. Z kolei oferty w przetargu można składać do 6 czerwca 2017 roku w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie. Ocenie zamawiającego podlegać będzie cena oferty – 60% oraz okres gwarancji – 40%.

Lubelskie jeszcze nie kupowało za pieniądze unijne

Oddział Lubelski Przewozów Regionalnych do obsługi tras zelektryfikowanych wykorzystuje głównie własne, wysłużone pojazdy serii EN57 (w tym zmodernizowane, tzw. SPOT-y) oraz 5 jednostek serii EN57AL, pozyskanych przez samorząd województwa lubelskiego. Lepiej sytuacja przedstawia się w zakresie obsługi połączeń na liniach niezelektryfikowanych, gdzie połączenia realizowane są głównie kilkuletnimi, pozyskanymi przez samorząd wojewódzki oraz Przewozy Regionalne, spalinowymi zespołami trakcyjnymi.

Jak wynika z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, planowane jest pozyskanie 11 pojazdów do obsługi połączeń kolejowych. Beneficjentem projektu będzie województwo lubelskie, które jako jedno z niewielu w kraju, dotychczas nie kupowało nowych pojazdów zasilanych z sieci trakcyjnej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubelskie (977)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lubelskie (977)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5