NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP Intercity z jedną drogą ofertą na 55 wagonów. Bez Pesy i Newagu

| Witold Urbanowicz 25.09.2017 10,1k

PKP Intercity z jedną drogą ofertą na 55 wagonów. Bez Pesy i Newagu
Mat. FPS
PKP Intercity otworzyło oferty w przetargu na dostawę 55 fabrycznie nowych wagonów z prawem opcji na kolejne 26 wagonów. Jak się dowiedzieliśmy, w postępowaniu wystartował jedynie FPS Cegielski. Zarówno Pesa, jak i Newag w nadesłanych pismach poinformowały o rezygnacji z udziału w postępowaniu.
Przedmiotem przetargu jest dostawa 55 nowych wagonów osobowych wraz z wykonaniem ich przeglądu na 3. poziomie utrzymania. Przedmiotem zamówienia jest zakup 5 wagonów przedziałowych pierwszej klasy, 18 wagonów bezprzedziałowych drugiej klasy, 18 wagonów przedziałowych drugiej klasy, 7 wagonów bezprzedziałowych drugiej klasy, z których każdy wyposażony będzie w osiem wieszaków na rowery oraz 7 wagonów przedziałowych drugiej klasy, z których każdy przystosowany będzie do przewozu osób niepełnosprawnych. Więcej o zamówieniu pisaliśmy tutaj.

W ramach opcji przewidziane jest dostarczenie do 26 kolejnych wagonów osobowych. Przewoźnik zaznaczył, że może zamówić 2 dodatkowe wagony przedziałowe pierwszej klasy, 9 wagonów bezprzedziałowych drugiej klasy, 9 wagonów przedziałowych drugiej klasy, 3 wagony bezprzedziałowe drugiej klasy, z których każdy wyposażony będzie w osiem wieszaków na rowery oraz 3 wagony przedziałowe drugiej klasy, z których każdy przystosowany będzie do przewozu osób niepełnosprawnych.

Pierwotnie chętni wykonawcy mieli czas na udział w postępowaniu do 14 lipca, ale termin ten był wielokrotnie przesuwany. Ostatecznie dzisiaj (25 września) minął termin składania ofert. Jak się udało dowiedzieć „Rynkowi Kolejowemu”, wystartował jedynie FPS Cegielski. Natomiast firmy Pesa i Newag złożyły oddzielnie pisma informujące o niezłożeniu oferty.

Oferta FPS-u przekracza o ok. 16% budżet zamawiającego. Producent wycenił 55 wagonów na kwotę 473,5 mln zł brutto, a 81 na kwotę 697,4 mln zł brutto. Tymczasem PKP Intercity zamierzało przeznaczyć na ten cel odpowiednio 409,6 mln zł i 603,3 mln zł brutto.

Teraz PKP Intercity musi zadecydować, czy zwiększyć budżet, czy też rozpisać nowy przetarg. Zgodnie ze zmienionymi warunkami postępowania na realizację zamówienia przeznaczono 96 miesięcy od momentu podpisania umowy, natomiast na prawo opcji przeznaczono 48 miesięcy.

PKP Intercity przewiduje tym razem zrealizowanie przedmiotu zamówienia w całości w terminie nie dłuższym niż 96 miesięcy od momentu podpisania umowy. Wcześniej wymagano terminu tylko 78 miesięcy. Zmienił się także termin dostawy wagonów objętych prawem opcji. Zmawiający przedłużył go z 30 na 48 miesięcy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5