Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łowicz: Autobusy w stronę Łodzi do połowy 2021 r., prace na E20 jeszcze przez dwa lata

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-10-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łowicz: Autobusy w stronę Łodzi do połowy 2021 r., prace na E20 jeszcze przez dwa lata
fot. Kasper FiszerPociąg z Łodzi do Łowicza w Głownie
Do trzeciego kwartału 2022 r. trwać ma modernizacja magistrali E20 na terenie Łowicza. Wśród przyczyn przedłużania się tej inwestycji PKP PLK wymieniają m.in. opóźnienie w pozyskaniu pozwolenia na budowę, zwiększenie zakresu prac i niewystarczający potencjał wykonawcy. Przebudowa stacji bardzo istotnie wpływa na ruch na trasie do Łodzi.

Pasażerowie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej podróżujący na trasie z Łodzi do Łowicza już od wielu miesięcy muszą liczyć się z koniecznością przesiadki na stacji Łowicz Przedmieście. Na krótkim odcinku do Łowicza Głównego ruch przejęły bowiem autobusy zastępcze. Od niedawna po drodze, a nie po torach swoich pasażerów wozi także PKP Intercity, które uruchomiło połączenia do Głowna. Utrudnienia te nie skończą się wraz z wejściem w życie kolejnej korekty rocznego rozkładu jazdy, która będzie obowiązywać od 8 listopada.

Łącznica nie zostanie otwarta w tym roku

Wiemy już też, że sytuacja nie zmieni się do końca tego roku. – Ze względu na przebudowę układu torowego oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacji Łowicz Główny oraz na łącznicy Łowicz Przedmieście – Łowicz Główny autobusowa komunikacja zastępcza w Łowiczu będzie obowiązywać do połowy 2021 r. – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Nasz rozmówca zapewnia przy tym, że zmieniona organizacja ruchu została skonsultowana z przewoźnikami.

Roboty w Łowiczu są częścią dużej inwestycji obejmującej modernizację magistrali E20 pomiędzy aglomeracjami warszawską i poznańską. Aktualnie trwa przebudowa peronu nr 2 i układu torowego po zachodniej stronie stacji Łowicz Główny. – Jednocześnie PLK prowadzą prace przy budowie drugiej części przejścia podziemnego (od strony miasta), przy moście kolejowym na rzece Pisia-Zwierzyniec i przy nowym wiadukcie drogowym w ciągu ul. 3 Maja – wylicza Rafał Wilgusiak.

Roboty w Łowiczu potrwają jeszcze dwa lata

– Zakończenie inwestycji na terenie Łowicza nastąpi w trzecim kwartale 2022 r. – oszacował jednocześnie przedstawiciel PKP PLK. Oznacza to wzrost opóźnienia robót względem planów z końca 2019 r. (zapowiadano wtedy, że inwestycja zostanie sfinalizowana w 2020 r.) i z czerwca tego roku (wówczas zarządca infrastruktury planował zamknąć modernizację w październiku 2021 r.). Wśród przyczyn zmiany terminu Rafał Wilgusiak wymienia m.in. opóźnienie wydania pozwolenia na budowę, konieczność usunięcia nieprzewidzianych kolizji infrastrukturalnych, co przełożyło się na zwiększenie zakresu robót, a także niewystarczający potencjał kadrowo-sprzętowy wykonawcy (jest nim Trakcja).

– Jesteśmy w stałym kontakcie z wykonawcą w celu optymalizacji prac. Oczekujemy od niego pełnego zaangażowania – poinformowały służby prasowe PKP PLK. Dodajmy, że równoczesne prowadzenie robót na równoległej względem trasy Łódź – Łowicz linii nr 16 łączącej Łódź z Kutnem powoduje konieczność wprowadzenia dość długiego objazdu dla kursów dalekobieżnych. Te wyjeżdżają z aglomeracji łódzkiej w kierunku Koluszek, by przez Rogów i Bełchów dotrzeć do Łowicza i Kutna.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5