NUMER 04/2019
NUMER 04/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
PKP podsumowują 2018 r.
szukaj
Śledź nas:

Łowicz: Komunikacja zastępcza ŁKA do Przedmieścia do III kwartału

| Kasper Fiszer 04.04.2019 17

Łowicz: Komunikacja zastępcza ŁKA do Przedmieścia do III kwartału
Dworzec Łowicz Główny widziany z nieistniejącego już starego peronu nr 1fot. Muri, lic. CC BY-SA 4.0
Co najmniej do trzeciego kwartału tego roku bardzo ograniczona będzie przepustowość stacji Łowicz Główny. Choć zarządca infrastruktury podkreśla, że szlak do Łowicza-Przedmieścia jest przejezdny, za część kursów wyjeżdżających w kierunku Łodzi na początkowym odcinku trasy uruchomiono komunikację zastępczą. Długi czas trwania robót ma wynikać z rozszerzenia zakresu prac na magistrali E20.
Jak zwrócili uwagę nasi czytelnicy, przedłuża się okres utrzymywania komunikacji zastępczej za część kursów na odcinku Łowicz Główny – Łowicz Przedmieście. Z utrudnieniami muszą się więc liczyć podróżni jadący pociągami Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej w stronę Łodzi, a więc kierowanymi linią nr 15, a nie modernizowaną magistralą E20 (linią nr 3). Choć zarządca infrastruktury zapewnia, że prace idą zgodnie z aktualnym harmonogramem, niedogodności będą występować jeszcze przez co najmniej kilka miesięcy.

Zmiany w harmonogramie wymuszone nieprzewidzianym remontem mostu

– Peron nr 1 na stacji Łowicz Główny zostanie udostępniony podróżnym razem z torami nr 1 i nr 2 w trzecim kwartale tego roku – mówi bowiem Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. To właśnie brak dostępnych krawędzi peronowych jest najważniejszym z powodów wprowadzonych ograniczeń. Obecnie przewoźnicy korzystają bowiem tylko z torów znajdujących się przy peronie nr 2.

Prace w Łowiczu rozpoczęto w 2017 r. Dlaczego ograniczenie funkcjonalności stacji trwa tak długo? – Ze względu na jednotorowe zamknięcie odcinka Sochaczew – Łowicz – Żychlin oddanie do użytku peronu na stacji Łowicz Główny nastąpi po wykonaniu prac na moście na rzece Pisia Zwierzyniec, którego przebudowa nie była przewidziana w pierwotnym projekcie – tłumaczy przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Dodaje on, że zmiany w zakresie inwestycji wprowadzono dopiero po dokładnych badaniach stanu technicznego obiektu, który wykazał konieczność jego gruntownej przebudowy.

O komunikacji zastępczej zadecydował przewoźnik

– Nowy peron otrzyma komfortowe ławki, wiatę, informację pasażerską oraz będzie wyposażony w udogodnienia dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się – opisuje powstający obiekt nasz rozmówca. Zanim jednak to się stanie, zamiast na peronie, część podróżnych musi oczekiwać na swój kurs na stanowisku przed budynkiem dworca. PKP PLK twierdzi przy tym, że z punktu widzenia zarządcy infrastruktury odwoływanie pociągów na odcinku Łowicz Główny – Łowicz Przedmieście nie było niezbędne. – Rozkład jazdy pociągów obowiązujący podczas modernizacji linii kolejowej za każdym razem jest konstruowany z przewoźnikami. [To] w gestii przewoźników jest decyzja o wprowadzeniu zastępczej komunikacji autobusowej – mówi Karol Jakubowski.

– Odcinek pomiędzy stacjami Łowicz Główny i Łowicz Przedmieście jest otwarty dla ruchu pociągów – argumentuje nasz rozmówca. Przyznaje przy tym, że część kursów zastąpiono komunikacją autobusową właśnie ze względu na ograniczoną przepustowość łowickiej stacji. Nie wiemy, czy wraz z otwarciem peronu nr 1 podróżni przestaną musieć przesiadać się do pojazdów zastępczych. – Zmiany w ruchu pociągów potrwają do zakończenia głównych robót inwestycyjnych, czyli do końca 2020 r. – stwierdza bowiem przedstawiciel PKP PLK.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2019
NUMER 04/2019
W najnowszym numerze miesięcznika Grupa PKP podsumowuje 2018 rok. W kontekście gospodarki “narodowej” pytamy, jaka firma jest naprawdę polska. Poruszamy również najważniejsze aktualnie tematy: intermodalu, IV pakietu kolejowego oraz Krajowego Programu Kolejowego. Polecamy jak zawsze ciekawe rozmowy, m. in. z prezesem ŁKA Januszem Malinowskim.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5