NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Łowicz – Warszawa: Punktualność ruchu spadła

| Kasper Fiszer 16.10.2018 1

Łowicz – Warszawa: Punktualność ruchu spadła
Łowicz Głównyfot. Grzegorz W. Tężycki, lic. CC BY-SA 4.0
W okresie modernizacji linii nr 3 z Poznania do Warszawy dojeżdżanie do stolicy porannymi pociągami z Łowicza nie jest łatwe. Wielokrotnie notowane są bowiem przypadki niepunktualności, co potwierdzają PKP PLK. Zarządca infrastruktury tłumaczy to prowadzeniem ruchu po długich odcinkach jednotorowych.
Jak zwrócił nam uwagę jeden z Czytelników, wraz z wprowadzeniem wrześniowej korekty rozkładu jazdy pociągów spadła punktualność ruchu na trasie z Łowicza Głównego przez Sochaczew do Warszawy Zachodniej. Wskazuje on na cały szereg dni, w których opóźnione były poranne kursy w stronę stolicy, m.in. przyspieszona „Mazovia” z Płocka do Warszawy Wschodniej, ale także pociągi o charakterze osobowym. – Punktualność trafiła do słownika wyrazów obcych – konkluduje w swojej wiadomości do naszej redakcji.

Jeden tor od Żychlina do Bednar i od Sochaczewa do Teresina

Występowanie większych niż wcześniej problemów z realizacją rozkładów jazdy na linii łowickiej potwierdził zarządca infrastruktury. – Na linii nr 3 między Kutnem a Warszawą ruch pociągów odbywa się po jednym torze szlakowym na odcinku Żychlin – Jackowice – Łowicz Główny – Bednary oraz pomiędzy Sochaczewem a Teresinem. Na drugim torze trwają prace modernizacyjne. Roboty są prowadzone także na stacjach w Łowiczu i Kutnie – przypomina Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – W sytuacji ograniczonej przepustowości tej trasy jakiekolwiek zdarzenia losowe, np. awaria taboru czy wypadek, powodują dotkliwsze niż zazwyczaj zmiany w organizacji ruchu pociągów – dodaje.

Zapewnia on przy tym, że PKP PLK każdorazowo stara się możliwie szybko przywrócić planowy przebieg ruchu. Według jego słów pasażerowie są też możliwie rzetelnie informowani o występujących zmianach. Przedstawiciel spółki przytacza także przykłady utrudnień, których przyczyny leżały poza sferą działalności Polskich Linii Kolejowych.

Wina nie zawsze leży po stronie PKP PLK

– W piątek 12 października defekt lokomotywy pociągu towarowego zablokował na blisko godzinę ruch pociągów na szlaku Jackowice – Żychlin. Natomiast 29 września na szlaku Stara Wieś – Kutno doszło do wtargnięcia osoby postronnej na tory, co spowodowało zmiany na około cztery godziny – wskazuje Karol Jakubowski. Nasz rozmówca nie odpowiedział natomiast wprost na pytania o skalę utrudnień oraz o szanse na ich zmniejszenie.

Przypomnijmy, że toczące się prace remontowe na linii nr 3 (E20) stały się powodem odłożenia w czasie rozpoczęcia przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną obsługi przyległego odcinka Kutno – Łowicz Główny. Łódzki przewoźnik miał uruchomić swoje pierwsze kursy na tej trasie już w grudniu tego roku. Według ostatnich zapowiedzi spółki start został jednak przełożony na okres po zakończeniu wszystkich robót na tej ważnej magistrali.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5