Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łotwa i Estonia dołączyły do kolejowego korytarza Morze Północne-Bałtyk

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
14-10-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Pięć lat po ustanowieniu korytarza Morze Północne-Bałtyk dołączyły do niego dwa kolejne kraje - Łotwa i Estonia.

Korytarz Towarowy nr 8 Bałtyk - Morze Północne -Zachodnio-Bałtycki (RFC NS-B) jest europejskim projektem, którego celem jest "poprawa atrakcyjności i efektywności kolejowych przewozów towarowych poprzez zapewnienie ich bezproblemowego i właściwego funkcjonowania".

Jak informuje zarząd Korytarza nr 8, struktura zarządzania została powiększona poprzez o przedstawicieli ministerstw transportu z Łotwy i Estonii, lokalnych zarządców infrastruktury. Trasa korytarza została przedłużona z Kowna (Litwa) do Rygi (Łotwa) i Tallina (Estonia) jako głównej trasy oraz z Kowna do Wilna (Litwa), Daugavpils i Krustpils do Rygi (Łotwa) jako linia objazdowa. Rozszerzenie korytarza było możliwe dzięki wsparciu finansowemu Komisji Europejskiej.

Chodzi o linie kolejowe o rozstawie szyn 1520 mm - normalnotorowa linia Rail Baltica jest dopiero w budowie. Mimo to zarząd korytarza chce już teraz usprawnić połączenia Unii Europejskiej ze Wschodem i Azją, a także otworzyć nowe możliwości transportu multimodalnego z portów Morza Bałtyckiego do Morza Północnego.

W praktyce zmiana powoduje, że przewoźnicy mogą się ubiegać o zdolność przepustową w ramach One-Stop-Shop (pojedynczy punkt kontaktowy) na całe wspomnianej trasie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Budimex: Rail Baltica otwiera rynki nadbałtyckie

Biznes

Budimex: Rail Baltica otwiera rynki nadbałtyckie

Łukasz Malinowski 17 października 2025

Białystok – Ełk: Po modernizacji na początku „tylko” 160 km/h

Infrastruktura

Linia 6: Kiedy przyspieszenie do 200 km/h? Nie wiadomo

Infrastruktura

Linia 6: Kiedy przyspieszenie do 200 km/h? Nie wiadomo

Roman Czubiński 04 września 2025

Estończycy chcą jeździć 160 km/h. Problemem przepisy

Infrastruktura

Estończycy chcą jeździć 160 km/h. Problemem przepisy

Przemysław Jezierski 12 lipca 2025

Zobacz również:

Budimex: Rail Baltica otwiera rynki nadbałtyckie

Biznes

Budimex: Rail Baltica otwiera rynki nadbałtyckie

Łukasz Malinowski 17 października 2025

Białystok – Ełk: Po modernizacji na początku „tylko” 160 km/h

Infrastruktura

Linia 6: Kiedy przyspieszenie do 200 km/h? Nie wiadomo

Infrastruktura

Linia 6: Kiedy przyspieszenie do 200 km/h? Nie wiadomo

Roman Czubiński 04 września 2025

Estończycy chcą jeździć 160 km/h. Problemem przepisy

Infrastruktura

Estończycy chcą jeździć 160 km/h. Problemem przepisy

Przemysław Jezierski 12 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij