Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest umowa na studium poprawy przepustowości korytarza kolejowego Bałtyk – Morze Północne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
06-04-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jest umowa na studium poprawy przepustowości korytarza kolejowego Bałtyk – Morze Północne
Fot. Antoni Dymarski, SM42.pl
Niemiecko-włoskie konsorcjum Tplan Consulting, HaCon Ingenieurgesellschaft i Railistics zajmie się przygotowaniem studium dotyczącego dostosowania infrastruktury europejskiego korytarza towarowego Bałtyk – Morze Północne do obsługi pociągów o długości 740 m. 29 marca podpisano umowę między biurem korytarza a grupą wykonawców.

O zamówienie, którego wartość szacowano na 100 tysięcy euro netto, ubiegało się siedmiu chętnych, w tym czterech spoza Polski. Ostatecznie za najkorzystniejszą uznano ofertę konsorcjum Tplan Consulting z Bolonii oraz dwóch firm niemieckich. Zaproponowana przez nich cena była o ponad 7 tys. euro niższa od kosztorysu inwestorskiego (za usługę biuro RFC8 zapłaci 92 150 euro netto). Część kosztów zostanie pokryta ze środków unijnych (z instrumentu CEF – „Łącząc Europę”). Kryterium ceny miało jednak jedynie 40% wagi – resztę punktów przydzielano za metodologię (40%) i kompetencje członków zespołu (20%).

Opracowanie, o którego zamówieniu pisaliśmy na początku stycznia, ma na celu poprawę wydajności kolei oraz jej konkurencyjności w stosunku do transportu drogowego. Zarządcy korytarza za najistotniejszy z parametrów mających wpływ na przepustowość sieci w transporcie towarów uznają maksymalną długość składu. Wydłużenie składów pozwoliłoby ograniczyć zapotrzebowanie na lokomotywy, maszynistów i energię elektryczną. Efektem byłoby obniżenie cen dla nadawców ładunków, a tym samym – lepsza konkurencyjność w stosunku do przewoźników drogowych.

Twórcy opracowania powinni wziąć pod uwagę zarówno infrastrukturalne, jak i związane z organizacją przewozów działania mające doprowadzić do realizacji tego zamierzenia. Treść dokumentu ma być podzielona na cztery części: inwentaryzacja stanu obecnego, opis organizacyjnych i infrastrukturalnych „wąskich gardeł”, oszacowanie kosztów ich uzupełnienia oraz rekomendacje końcowe. Zamawiający zastrzegł sobie prawo do rozszerzenia zamówienia o podobny zakres prac dla linii, które mają w przyszłości utworzyć przedłużenie korytarza poprzez ciąg Rail Baltica do Rygi i Tallinna. Koszt analizy w odniesieniu do linii na terenie Litwy, Łotwy i Estonii nie może przekroczyć 30 tys. euro.

Korytarz Bałtyk – Morze Północne (na terytorium Polski pokrywający się z korytarzem nr 1 OSŻD Władywostok – Rzepin) to ciąg linii łączących porty w Antwerpii, Rotterdamie, Amsterdamie, Wilhelmshaven, Bremerhaven i Hamburgu przez Hanower, Berlin, Rzepin i Warszawę z Terespolem i Kownem. Dwie odnogi korytarza prowadzą na południe, do Katowic przez Horkę i do Pragi przez Bad Schandau. Łączna długość linii kolejowych RFC8 przekracza 6 tysięcy kilometrów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

inf. pras PKP PLK 24 lipca 2023

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Świat

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Roman Czubiński 18 lipca 2023

Automatyczny sprzęg cyfrowy. Korzyści i wyzwania dla unijnej branży kolejowej

Innowacje

Łotwa i Estonia dołączyły do kolejowego korytarza Morze Północne-Bałtyk

Infrastruktura

Zobacz również:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

inf. pras PKP PLK 24 lipca 2023

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Świat

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Roman Czubiński 18 lipca 2023

Automatyczny sprzęg cyfrowy. Korzyści i wyzwania dla unijnej branży kolejowej

Innowacje

Łotwa i Estonia dołączyły do kolejowego korytarza Morze Północne-Bałtyk

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5